Slušate: Vikend uz Naxi

Pesma: Alka i Željko - Ako odeš

Vikend uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Alka i Željko - Ako odeš
    2. Djordje Balašević - Ja luzer
    3. Parni Valjak - U prolazu
    4. Tap 011 - Dosadan Dan
    5. Prljavo Kazalište - Tu noć kad si se udavala
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Tijana Bogićević - Petak - Mojih 50
    2. 26. jun - 1 - Dodir noći
    3. 26. jun - 2 - Dodir noći
    4. 26. jun - 3 - Dodir noći
    5. Tijana Bogićević - Četvrtak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Osvežavajući voćni koktel! Osvežavajući voćni koktel!

    Ovaj koktel je idealan i za nas i za decu jer ne sadrži alkohol. Osvežiće nas tokom vrućina, a svakako je savršena zamena za kupovne, industrijske sokove...

    Pileći kari gulaš Pileći kari gulaš

    Ako ste ljubitelj ovog začina i volite da eksperimentišete isprobajte ovaj recept. Jedna od prednosti ovog jela je i to što se mnogo brže sprema od junećeg gulaša.

  • Zdravlje
    Tri sporne navike koje povećavaju rizik od dijabetesa Tri sporne navike koje povećavaju rizik od dijabetesa

    Nije tajna da je hranljiva, uravnotežena ishrana važna komponenta vašeg ukupnog zdravlja.

    Vitiligo izbliza: Sve što treba da znate o stanju koje može uticati na život Vitiligo izbliza: Sve što treba da znate o stanju koje može uticati na život

    Vitiligo je stanje koje se na prvi pogled prepoznaje – bele mrlje na koži koje se izdvajaju od ostatka tena. Međutim, iza te neobične pojave krije se složena priča o telu koje reaguje na sopstvene ćelije, a ponekad i o čoveku koji mora da nauči da prihvati svoju jedinstvenost.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Velika vest: Avio-kompanije u Evropi više neće smeti da naplaćuju ručni prtljag Velika vest: Avio-kompanije u Evropi više neće smeti da naplaćuju ručni prtljag

    Putnici u EU uskoro će moći da ponesu kabinski prtljag bez dodatne nadoknade, a evo šta za sada znamo...

    Zlatibor: Planina koju volimo tokom zime, ali i tokom leta! Zlatibor: Planina koju volimo tokom zime, ali i tokom leta!

    Zlatibor je pored Kopaonika jedna od najpopularnijih planina u Srbiji. Pravi je dragulj za ljubitelje prirode i aktivnog odmora, a interesantno je da popularnost Zlatibora ne jenjava ni leti jer ovo turističko mesto zaista ima mnoštvo sadržaja koje može da ponudi.

  • Preporučujemo
    Kako da eliminišete neprijatne mirise iz usisivača uz jednostavne trikove? Kako da eliminišete neprijatne mirise iz usisivača uz jednostavne trikove?

    Ukoliko ste primetili da vaš usisivač tokom rada širi neprijatan miris, niste jedini – to je čest problem koji može pokvariti utisak svežine u domu. Dobra vest je da postoji nekoliko jednostavnih i pristupačnih rešenja pomoću kojih možete efikasno neutralisati te mirise.

    Tri načina za lako čišćenje mikrotalasne pećnice Tri načina za lako čišćenje mikrotalasne pećnice

    Čišćenje mikrotalasne pećnice može biti brzo i jednostavno uz prave trikove – bez upotrebe jakih hemikalija i napornog ribanja. Donosimo tri efikasna metoda koja koriste sastojke koje već imate kod kuće.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.38 117.20 118.03
    CHF 124.26 125.14 126.01
    USD 99.59 100.30 101.00
  • Povezani članci
  • Da li korišćenje veštačke inteligencije „zaglupljuje“? Evo šta kažu naučnici

    Otkad se pojavio ChatGPT pre skoro tri godine, uticaj veštačke inteligencije (AI) na učenje postao je jedna od najvažnijih tema u oblasti obrazovanja. Da li je AI koristan alat za personalizovano učenje – ili prečica do ocene?




    26-06-2025 | 14:45 | Autor/Izvor: Naxi media, Science Alert

    Foto: Bigstock, cherdchai101


    Najveća briga odnosi se na mogućnost da upotreba AI alata dovede do masovnog „otupljivanja“, odnosno gubitka sposobnosti za kritičko razmišljanje. Prema tom argumentu, ako studenti prerano počnu da se oslanjaju na veštačku inteligenciju, možda neće razviti osnovne veštine rešavanja problema i razmišljanja.


    Ali da li je to zaista tačno?


    Prema nedavnom istraživanju koje su sproveli Vitomir Kovanović, vanredni profesor i zamenik direktora Centra za promene i složenost u učenju (C3L) na Univerzitetu Južne Australije, i Rebeka Marone, predavačica u oblasti nauke o učenju i razvoja u istom centru, čini se da jeste. Njihovi rezultati pokazuju da korišćenje ChatGPT-ja pri pisanju eseja može dovesti do tzv. kognitivnog duga i verovatnog smanjenja sposobnosti učenja.


    Šta je pokazala studija?


    Upotreba AI u poređenju s „mozgom bez pomoći“


    Tokom četiri meseca, istraživači su pratili rad 54 odrasle osobe koje su pisale tri eseja – koristeći ili ChatGPT, ili pretraživač, ili samo sopstveni mozak (kontrolna grupa). Meren je nivo kognitivne angažovanosti putem moždane aktivnosti i jezičke analize napisanih eseja.


    Grupa koja je koristila veštačku inteligenciju pokazala je znatno nižu moždanu angažovanost u odnosu na druge dve grupe. Takođe, teže su se prisećali citata iz svojih eseja i izražavali su manji osećaj „vlasništva“ nad onim što su napisali.


    U poslednjem delu eksperimenta, učesnici su zamenili uloge – oni koji su prethodno koristili mozak sada su koristili AI, i obrnuto. Grupa koja je prešla sa AI na samostalni rad ostvarila je slabije rezultate, i njihova kognitivna angažovanost bila je tek nešto veća od nivoa u prvoj sesiji – ali i dalje znatno niža od treće sesije kontrolne grupe.


    Autori ističu da to ukazuje na efekat nakupljenog kognitivnog duga – kada su učesnici nakon više sesija s AI pokušali da ponovo koriste mozak, nisu mogli da postignu prethodni nivo angažovanosti.


    Ipak, napominju da je u završnoj sesiji učestvovalo samo 18 ispitanika (šest po grupi), te da su nalazi još uvek preliminarni i zahtevaju dodatna istraživanja.


    Da li to zaista znači da nas AI čini „glupljima“?


    Kovanović i Marone smatraju da se zaključci MIT-ovog istraživanja ne mogu doslovno tumačiti kao dokaz da AI negativno utiče na inteligenciju. Naime, razlika u rezultatima može se objasniti tzv. efektom privikavanja – kako su učesnici iz kontrolne grupe više puta radili isti zadatak, postajali su efikasniji i bolje su razvijali strategije rešavanja.


    S druge strane, kada je grupa koja je koristila AI prvi put radila zadatak bez pomoći, nisu imali priliku da uvežbaju taj pristup – što je uticalo na slabiji rezultat.


    Za jasniji zaključak, bilo bi potrebno da i ta grupa napiše tri eseja bez AI alata, a ne samo jedan.


    Slično tome, grupa koja je prešla iz rada bez AI u rad s AI koristila je alat strateški i efikasno – jer su se već dobro sećali prethodnog materijala i znali su šta im treba, pa su AI koristili za dopunu i istraživanje.


    Šta to znači za obrazovanje?


    Za razumevanje situacije s AI-jem, korisno je podsetiti se kako su digitroni promenili obrazovanje 1970-ih. Tada su ispiti postali znatno teži – više se nije ocenjivala sama sposobnost računanja, već upotreba digitrona za rešavanje kompleksnijih problema. Time je „podignuta lestvica“, pa su učenici morali da ulažu isti, ako ne i veći trud.


    Danas, međutim, obrazovni sistem uglavnom nije prilagodio standarde pojavi AI alata. Profesori i dalje očekuju iste rezultate kao pre pet godina, a učenici iste zadatke sada mogu da reše pomoću veštačke inteligencije – bez dubokog promišljanja. To zaista može dovesti do tzv. metakognitivne lenjosti.


    Ali AI ne mora da ima negativan efekat – naprotiv. Ako se pravilno koristi, može omogućiti stvari koje su ranije bile nemoguće. Na primer, učenicima se može zadati da uz pomoć AI naprave detaljan plan časa, koji će zatim biti ocenjen kroz usmenu diskusiju i analizu.


    U MIT-ovoj studiji, učesnici su koristili AI da napišu „klasične“ eseje. Prilagodili su se formi zadatka i radili samo onoliko koliko se od njih očekivalo.

     

    Da je zadatak bio dublji ili složeniji, AI bi možda bio sredstvo za veći intelektualni napor – baš kao što digitron ne može rešiti zadatak ako ne znate kako da ga postavite.


    Učenje kako se koristi AI

    Generacije koje dolaze moraće da znaju kako da razmišljaju kritički i kreativno – ali i da razumeju šta to znači u eri veštačke inteligencije.


    Pisanje eseja olovkom na papiru više ne dokazuje sposobnost razmišljanja, baš kao što ručno deljenje više ne dokazuje matematičku pismenost.


    Ključ je u razumevanju kada, gde i kako koristiti AI. Znati šta prepustiti mašini da biste rasteretili um – i šta morate rešavati sami jer zahteva pravu analizu i kreativnost – biće presudno za razvoj znanja i dugoročnu uspešnost.

  • Pročitajte i...
    Zašto ptice imaju neobičan apetit i obožavaju kiselu hranu? Zašto ptice imaju neobičan apetit i obožavaju kiselu hranu?

    Dok većina sisara instinktivno izbegava kiselu hranu, crvendać bez problema pojede bobice koje su toliko kisele da bi većini ljudi naterale suze na oči. Kako ptice uspevaju da podnesu takve količine kiseline?

    Naučnici otkrili novu krvnu grupu - najređu na svetu Naučnici otkrili novu krvnu grupu - najređu na svetu

    Francuskinja sa karipskog ostrva Gvadelupe jedina je poznata osoba na svetu koja nosi novu krvnu grupu, nazvanu "Gwada negativ", saopštila je Francuska agencija za transfuziju krvi (EFS).

    Šta bebi govor otkriva o ranom učenju jezika? Šta "bebi govor" otkriva o ranom učenju jezika?

    Način na koji odrasli govore sa bebama – nežno, usporeno i pevušljivo – poznat kao infant-directed speech (IDS), ili govor usmeren ka bebama, već decenijama privlači pažnju istraživača. Ispostavlja se da ovaj poseban stil komunikacije nije samo simpatično brbljanje, već može igrati važnu ulogu u razvoju jezičkih veština kod dece.

    Kofein i san: Šta se dešava u mozgu dok spavate pod njegovim uticajem? Kofein i san: Šta se dešava u mozgu dok spavate pod njegovim uticajem?

    Znamo da kofein, zahvaljujući svom stimulativnom dejstvu, nije najbolji izbor za piće pred spavanje – barem ne ako želite kvalitetan odmor. Međutim, novo istraživanje donosi još dublji uvid u to kako kofein zapravo utiče na mozak tokom sna.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: