Slušate: Muzički mix

Pesma: Riblja čorba - Avionu Slomicu Ti Krila

Muzički mix
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Riblja čorba - Avionu Slomicu Ti Krila
    2. Sergej Ćetković - Postojim i ja
    3. Denis & Denis - Oaza snova
    4. Colonia - Za tvoje snene oči
    5. Idoli - Cokolada
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Brajan Rašić - Ponedeljak - Mojih 50
    2. 23. februar - 1 - Dodir noći
    3. 23. februar - 2 - Dodir noći
    4. 23. februar - 3 - Dodir noći
    5. Saša Lozar - Petak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Domaći falafel Domaći falafel

    Pripremite ukusno i aromatično jelo koje je izuzetno hranljivo i zdravo.

    Turska čorba od sočiva Turska čorba od sočiva

    Čorba od sočiva je tradicionalno tursko jelo, koje je kod nas delimično zaboravljeno.

  • Zdravlje
    Na kakve probleme mogu da ukažu horizontalne i vertikalne linije na noktima? Na kakve probleme mogu da ukažu horizontalne i vertikalne linije na noktima?

    Nabori na noktima se pojavljuju na više načina. To mogu da budu vertikalne ili horizontalne linije, a mogu se formirati na nekim ili svim noktima.

    Upozorenje stomatologa: Zbog jedne greške ljudi imaju loš zadah Upozorenje stomatologa: Zbog jedne greške ljudi imaju loš zadah

    Iako se većina ljudi budi sa lošim zadahom, on bi trebalo da nestane nakon pranja zuba.

  • Putovanja
    Lista Lista "najspokojnijih destinacija" koje možete da posetite

    Britanska osiguravajuća kuća MoneySuperMarket formirala je listu najmirnijih gradova na svetu tako što je kreirala "indeks mira" za otkrivanje destinacija sa najviše i najmanje opuštajućih mesta.

    Stiže proleće: Tri neobična grada u Evropi koja moramo da posetimo Stiže proleće: Tri neobična grada u Evropi koja moramo da posetimo

    Pariz, Prag i Amsterdam su uvek dobra ideja kada pričamo o prolećnim putovanjima. Ali ako vas trenutno više interesuju "turistički manje popularna" mesta, dobro razmislite o ovim destinacijama.

  • Preporučujemo
    Stari trik koji sprečava gužvanje odeće Stari trik koji sprečava gužvanje odeće

    Peglanje je mnogima najdosadniji kućni posao. I mada nam je poznato da postoje odevni predmeti poput košulja koje je neophodno peglati, postoje i stvari čije gužvanje jednostavno možemo da izbegnemo uz pomoć starog, ali efikasnog trika.

    Rešite se neugodnih mirisa u kući uz pomoć pirinča Rešite se neugodnih mirisa u kući uz pomoć pirinča

    Pirinač može da posluži kao efikasno sredstvo za uklanjanje neprijatnog mirisa, ali i viška vlage.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.38 117.20 118.02
    CHF 122.01 122.87 123.73
    USD 107.51 108.27 109.03
  • Povezani članci
  • Saveti za borbu protiv teskobe, užurbanih misli i anksioznosti

    Mnogi od nas su u životu iskusili osećaj teskobe, ali i prisutnost užurbanih misli koje nam remete svakodnevne aktivnosti.




    22-11-2023 | 09:54 | Autor/Izvor: Naxi media,Harvard Health

    Foto: Bigstock,DimaBerlin

     

    Dve glave na crnoj pozadini pokazuju razliku u načinu razmišljanja koja se može uočiti u mnogim životnim situacijama: Na jednoj je iscrtan niz petlji sa belom linijom koja pravi jedan veliki nered, a na drugoj se linija pomera, u koncentričnim krugovima pokazujući tako smiren način razmišljanja. Naravno, svako od nas doživi trenutak kada mozak odjednom poludi i stalno se fiksira na istu misao, kao hrčak zaglavljen ispred prepreke, ili nam misli besciljno skaču sa jedne nasumične teme na drugu, kao fliper. Ljudi često ovaj obrazac razmišljanja nazivaju “opsesivnim mislima”, a najčešći uzrok je anksioznost, kaže dr Ferli Fabret, psiholog u bolnici Meklin pridruženoj Harvardu. Tema je objavljena na portalu Harvard Health.

     

    – Ljudi koji se bore sa užurbanim mislima stalno su zabrinuti šta treba da urade, šta nisu uspeli da urade i šta dalje treba da urade. Ili su opsednuti prošlim, sadašnjim ili budućim situacijama. Na primer, možda ponavljate razgovor u svojoj glavi sa različitim verzijama dijaloga, razmišljate o predstojećem sastanku sa šefom ili pregledu kod doktora ili brinete o malo verovatnom scenariju sudnjeg dana. Kada zauzete misli zavladaju vašim umom, ne možete da ostanete usredsređeni i osećate se zarobljenim, što osobu čini još anksioznijom i podložnijom stresu, a sve se nastavlja sve vreme – objašnjava Fabret.

     

    Kako da prevaziđete ovo stanje?

     

    Užurbane misli su često pogoršane anksioznošću oko - žurnih misli. Da biste pobegli od toga, dozvolite sebi da ih doživite i savladate.

     

    - Priznajte sebi da su takve misli samo “buka” u glavi, ono što um ponekad radi. To je u redu, ali vam takođe daje osećaj kontrole, tako da ne morate da se osećate bespomoćno. Kada tako zbrkane misli stavite u pravi kontekst, biće manje zastrašujuće i lakše ih je kontrolisati – savetuje Fabret.

     

    Vežbanje svesnosti može pomoći da promenite svoje misaone obrasce. Na primer, pokušajte da brojite udisaje. Zatvorite oči i brojite u sebi dok dišete polako, ravnomerno: brojite jedan na prvom udisaju, dva na izdahu, itd. Kada dostignete 10, počnite iznova i ponavljajte proces dok se ne smirite.

     

    - To je i odličan lek koji možete da primenite neposredno pre spavanja, kada mnoge ljude preplave opterećujuće misli, kaže Fabret. Vežbu je dobro raditi kada nemate problema sa užurbanim razmišljanjem, kako biste je lakše primenili kada vam je zaista potrebna, dodaje.

     

    Ponekad možete prekinuti ciklus odvraćanjem pažnje.

     

    - Čim primetite da ste ponovo zabrinuti ili da stalno razmišljate o nekim stvarima, pokušajte da sami sa sobom zaključite: "evo me opet, sa beskonačnim spiskom misli". Zatim svesno odlučite da radite nešto drugo, kao što je čitanje, slušanje muzike ili pozivanje prijatelja, da biste sebi odvukli pažnju. Ovo često može da pomogne.

     

    Zvuči banalno i previše uopšteno kada kažemo da treba više da vežbamo, ali kretanje je korisno za ublažavanje anksioznosti. Na primer, kada vas uhvati epizoda užurbanih misli, uradite seriju sklekova, deset skokova, prošetajte pet minuta ili obavite neke kućne poslove.

     

    - Ovo ne samo da pomaže da se prekine ciklus misli, već daje umu moć da se koncentriše na nešto drugo, kaže Fabret. Pokušajte da uključite redovnu vežbu u svoj raspored, kao i druge aktivnosti koje vas održavaju aktivnim. 

     

    Zakažite vreme za brigu

     

    Ponekad je najbolje prepustiti se mislima da se odvijaju svojim tokom, inače mogu da se zadržavaju neograničeno. Da biste to uradili, podesite „vreme za brigu“. Kada se jave uznemirene misli, priznajte ih, ali recite sebi da sada nije vreme za brigu i da ćete se s njima pozabaviti kasnije. Zatim, u nekom trenutku, sedite sami sa sobom i istražite te misli. Na primer, zapišite misli koje vam padaju na pamet, bez uređivanja, uključujući sve najgore moguće scenarije kojih se možete setiti.

     

    - O njima možete pričati sami sa sobom naglas, zapitati se šta vas to nervira i zašto. Ovo vam omogućava da se suočite sa svojom anksioznošću, ali prema sopstvenom rasporedu, tako da ne ometa druge aktivnosti. Postavite vremensko ograničenje za negu, na primer 10 do 20 minuta. Kada vreme istekne, idete dalje, savetuje Fabret.

     

    Posetite lekara ako je potrebno

     

    S druge strane, ako vaše misli utiču na vaš život ili ometaju vaš san, obratite se porodičnom lekaru ili stručnjaku za mentalno zdravlje.

     

    - Česte užurbane misli mogu biti povezane sa poremećajima anksioznosti, poremećajem hiperaktivnosti sa deficitom pažnje (ADHD), opsesivno kompulzivnim poremećajem (OCD), traumom ili drugim problemima mentalnog zdravlja koje treba istražiti, zaključuje Fabret.

  • Pročitajte i...
    Nokat Na kakve probleme mogu da ukažu horizontalne i vertikalne linije na noktima?

    Nabori na noktima se pojavljuju na više načina. To mogu da budu vertikalne ili horizontalne linije, a mogu se formirati na nekim ili svim noktima.

    Zubi Upozorenje stomatologa: Zbog jedne greške ljudi imaju loš zadah

    Iako se većina ljudi budi sa lošim zadahom, on bi trebalo da nestane nakon pranja zuba.

    Štucanje Da li štucanje može da bude znak zdravstvenog problema?

    Štucanje je obično privremeno i bezopasno, ali u retkim slučajevima može da traje duže vreme.

    Jaje Da li je bezbedno da jedemo jaja svaki dan?

    Ako jedete više od jednog jajeta dnevno, možda bi trebalo da razmislite o tome da smanjite količinu.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: