Slušate: Noć uz Naxi

Pesma: Bombaj Štampa - Cesto pozelim

Noć uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Bombaj Štampa - Cesto pozelim
    2. Tony Cetinski - Krik
    3. Moby Dick - Na rubu moje usne
    4. Valentino - U vrelini noci
    5. Kiki Rahimovski - Kisa Je Padala
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Vesna Pisarović - Petak - Mojih 50
    2. 18. jul - 1 - Dodir noći
    3. 18. jul - 2 - Dodir noći
    4. 18. jul - 3 - Dodir noći
    5. Vesna Pisarović - Četvrtak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Kremasti kolač sa višnjama Kremasti kolač sa višnjama

    Ovaj kolač će vas momentalno osvežiti i oduševiti.

    Testenina sa tikvicama i slaninom Testenina sa tikvicama i slaninom

    Ako nemate danas ideju za pripremu ručka, nemate previše vremena i sve vam je dosadilo, probajte ovaj jednostavni recept koji će vas oduševiti.

  • Zdravlje
    Četiri korisna saveta da zaustavite svrab nakon što vas komarac ujede! Četiri korisna saveta da zaustavite svrab nakon što vas komarac ujede!

    Kada vas komarac ujede, za sobom ostavi malo pljuvačke koja sadrži proteine koje vaše telo registruje kao neželjene uljeze. Vaš imuni sistem oslobađa histamine, jedinjenja koja izazivaju svrab, upalu i oticanje, a sve ovo rezultira ogromnom nervozom.

    Simptomi koji ukazuju na dehidraciju: Obratite pažnju tokom letnjih dana! Simptomi koji ukazuju na dehidraciju: Obratite pažnju tokom letnjih dana!

    Dehidracija se dešava kada vaše telo nema toliko tečnosti koliko mu je potrebno. To znači da vaše telo ne može pravilno da funkcioniše, a uobičajeni uzroci uključuju znojenje, dijareju i povraćanje.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Sicilija: Čarobno letovanje u Italiji! Sicilija: Čarobno letovanje u Italiji!

    Sicilija, najveće ostrvo u Sredozemnom moru, pravi je dragulj Italije. Ovaj prelepi region, sa glavnim gradom Palermom, nudi bogatu istoriju, impresivne prirodne lepote, izuzetnu gastronomiju i predivne plaže.

    Kopenhagen nagrađuje turiste, ali jedan uslov morate da ispunite! Kopenhagen nagrađuje turiste, ali jedan uslov morate da ispunite!

    Dok se drugi gradovi trude da regulišu, odnosno ograniče broj turista, vlasti Kopenhagena odlučile su da turiste nagrade besplatnim pićima i skijanjem na vodi – ali samo ako se ponašaju pristojno i ne zagađuju okolinu.

  • Preporučujemo
    Saveti koji će pomoći da vam paradajz danima ostane svež i sočan Saveti koji će pomoći da vam paradajz danima ostane svež i sočan

    Paradajz zaista može da ostane svež danima, pa čak i nedeljama, ako nije previše mekan i zreo. Međutim, veoma je važno da obratite pažnju na način na koji skladištite paradjz, jer postoji jedno mesto koje nikako nije povoljno.

    Koliko bi često trebalo da usisavate dušeke u kući? Koliko bi često trebalo da usisavate dušeke u kući?

    Verovatno svakodnevno usisavate podove i nameštaj, dok jednu stvar možda često preskačete. Reč je naravno o dušeku, za koji se često ispostavi da je leglo prašine i alergena (pored grinja ), a koji bi svakako trebalo redovnije da čistite.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.24 117.06 117.88
    CHF 120.00 120.85 121.70
    USD 106.76 107.51 108.26
  • Povezani članci
  • Tri sporne navike koje povećavaju rizik od dijabetesa

    Nije tajna da je hranljiva, uravnotežena ishrana važna komponenta vašeg ukupnog zdravlja.




    03-06-2024 | 10:17 | Autor/Izvor: Naxi media, EatingWell

    Foto: Bigstock, Poznyakov


    Ono što jedete utiče na sve, od vašeg raspoloženja do vaše energije i načina spavanja. Ako vašem načinu ishrane nedostaju hranljive materije koje su vašem telu potrebne za napredovanje, to može dovesti do brojnih hroničnih zdravstvenih problema, uključujući bolesti srca, gojaznost, dijabetes tipa 2 i lista se nastavlja... Na našu sreću, nova studija je imala za cilj da otkrije koji faktori u ishrani najviše utiču na rizik od dijabetesa. 

    Šta je otkrila ova studija dijabetesa?


    Nova meta-analiza, objavljena 17. aprila 2023. u časopisu Nature Medicine, otkrila je da su neuravnoteženi obrasci ishrane (što su autori široko nazvali "loša ishrana") doprineli preko 14,1 miliona slučajeva dijabetesa tipa 2 širom sveta u 2018. godini. Ova studija je koristila Globalnu bazu podataka o ishrani Ujedinjenih nacija (GDD) za procenu prehrambenih navika u 184 zemlje sa podacima od 1990. do 2018. kako bi se rasvetlile specifičnosti.


    Od 11 ispitanih faktora ishrane, tri su igrala najveću ulogu u povećanju rizika od dijabetesa tipa 2: nedovoljan unos celih žitarica, višak rafinisanog pirinča i pšenice i prekomerna konzumacija prerađenog mesa.


    Postoji nekoliko razloga zašto su ove specifične namirnice bile povezane sa većim rizikom od dijabetesa i hronično povišenim nivoom šećera u krvi. Cela zrna su prepuna vlakana, vitamina i minerala koji pomažu u usporavanju apsorpcije hrane i pomažu u održavanju nivoa šećera u krvi i nivoa energije konzistentnijim tokom dužeg vremenskog perioda.

    Donja granica


    Kada su u pitanju hronična zdravstvena stanja, postoje određeni faktori koji su van vaše kontrole, kao što su starost, genetika i okruženje. Međutim, vaše životne navike - uključujući vašu ishranu - mogu uvek promeniti i mogu imati veliki uticaj na rizik od bolesti poput dijabetesa. Male promene u vašem obrascu ishrane mogu da se dodaju tokom vremena i mogu uveliko da zaštite vaše zdravlje. A konzumiranje više celih žitarica i ograničavanje unosa prerađenog mesa i rafinisanih žitarica je odlično mesto za početak.


    Rafinisane žitarice poput pirinča i pšenice obično se nalaze u visoko obrađenoj hrani i nemaju mnogo vlakana, tako da se brže sagorevaju i mogu dovesti do skoka šećera u krvi i kasnijeg pada. Kada telo redovno doživljava skokove i padove šećera u krvi, to može dovesti do insulinske rezistencije i povećati rizik od dijabetesa tipa 2. Istraživanja su takođe otkrila da prerađeno meso obično ima visok sadržaj zasićenih masti, holesterola i natrijuma, što sve može doprineti riziku od dijabetesa tipa 2.


    Dobra vest je da postoji nekoliko jednostavnih promena u ishrani koje mogu pomoći u smanjenju šansi za razvoj ovog zdravstvenog stanja.

    Uvođenje zdrave hrane za smanjenje rizika


    Prvo, pokušajte da izaberete hleb od celog zrna umesto belog hleba ili testeninu od celog zrna umesto obične testenine sledeći put kada budete u prodavnici. Mnoge prodavnice nude različite verzije proizvoda od celog zrna.


    Pored toga, pokušajte da smanjite unos rafinisanih žitarica tako što ćete zameniti hranu bogatu vlaknima kao što su smeđi pirinač, kinoa, karfiol, ječam ili ovas. To ne znači da nikada ne treba da uživate u hrani poput belog pirinča ili drugih rafinisanijih žitarica ako uživate u njima, ali samo vodite računa o tome da dodate još jedan izvor vlakana u svoj tanjir.


    Na kraju, prerađeno crveno meso možete zameniti ovim pogodnim proteinskim opcijama. Namirnice poput konzerviranog pasulja, ribe (sveže, smrznute ili konzervisane), jaja, sira, graška i sočiva su bogate proteinima i brzo se pripremaju.

  • Pročitajte i...
    Komarac Četiri korisna saveta da zaustavite svrab nakon što vas komarac ujede!

    Kada vas komarac ujede, za sobom ostavi malo pljuvačke koja sadrži proteine koje vaše telo registruje kao neželjene uljeze. Vaš imuni sistem oslobađa histamine, jedinjenja koja izazivaju svrab, upalu i oticanje, a sve ovo rezultira ogromnom nervozom.

    Dehidracija Simptomi koji ukazuju na dehidraciju: Obratite pažnju tokom letnjih dana!

    Dehidracija se dešava kada vaše telo nema toliko tečnosti koliko mu je potrebno. To znači da vaše telo ne može pravilno da funkcioniše, a uobičajeni uzroci uključuju znojenje, dijareju i povraćanje.

    Hleb Proverite da li ste stvarno razvili intoleranciju na gluten!

    Gluten je sastavni deo mnogih ukusnih jela, ali može da se nađe i u nekim specifičnim jelima za koje nikada ne biste pomislili da sadrže gluten. Sada smo svesni da zaista postoje ljudi koje ne reaguju dobro nakon konzumacije glutena, ali ima i mnogo onih koji samo sumnjaju na intoleranciju i nisu sigurni da li je pravo vreme da se obrate lekaru.

    Budjenje "Toplotni talas i nesanica": Buđene u određeno vreme može da bude rešenje za bolji san!

    Dobar san je neophodan za naše zdravlje. Anksioznost, na primer, može da utiče na vaš san, a postoje i mnoge druge životne navike i uslovi koji utiču na to.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: