Slušate: Mojih 50

Pesma: Haustor - Sejn

Mojih 50
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Haustor - Sejn
    2. Josipa Lisac i Dino Dvornik - Rusila sam mostove od sna
    3. Bijelo dugme - Pjesma za malu pticu
    4. Arsen Dedić - Kuća pored mora
    5. Van Gogh - Brod od papira
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Bojan Marović - Ponedeljak - Mojih 50
    2. 14. jun - 1 - Dodir noći
    3. 14. jun - 2 - Dodir noći
    4. 14. jun - 3 - Dodir noći
    5. Milica Mandić - Petak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Recept za čorbu od krastavca i jogurta Recept za čorbu od krastavca i jogurta

    Ništa vas neće bolje hidrirati i osvežiti ovih dana od lagane i izuzetno zdrave čorbe.

    Tortilja sa povrćem Tortilja sa povrćem

    U toplim letnjim danima birajte lagane obroke i konzumirajte što više voća i povrća. Ova lagana tortilja sa povrćem može da bude savršena ideja za ručak i zamena za meso koje ne mora da bude sastavni deo svakog jela.

  • Zdravlje
    Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura? Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura?

    Poslednjih godina uočavamo trend porasta temperature u letnjem periodu što utiče na zdravstveno na naše zdravstveno stanje, može da dovede do pada energije, ali i ozbiljnijih problema.

    Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu

    Verovatno su retke osobe kojima prve bore na lice ne stvaraju stres, a svi manje ili više, bar u nekim fazama života želimo da zaustavimo proces starenja. Iako je nemoguće zaustaviti starenje, istina je da uz malo brige o sebi možemo da izgledamo i osećamo se mlađe. Jedna bitna stvar odnosi se našu ishranu.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Ovo je najmirnija zemlja na svetu i svi ljubitelji putovanja maštaju da je posete! Ovo je najmirnija zemlja na svetu i svi ljubitelji putovanja maštaju da je posete!

    Globalni indeks mira objavio je svoju listu najmirnijih zemalja sveta za 2024. godinu., a fascinantno je da [esnaestu godinu zaredom Island zauzima prvo mesto, sa rezultatom od 1.112 prema Globalnom indeksu mira.

    Vintgar klisura: Neka vas lepote Slovenije očaraju ovog leta Vintgar klisura: Neka vas lepote Slovenije očaraju ovog leta

    Najlepše je kada leto, lepo vreme i dane odmora možemo maksimalno da iskoristimo. To znači da ne treba da svedemo svoje putovanje samo na klasično letovanje i boravak na plaži. Ako nam uslovi dozvoljavaju, idealno bi bilo da posetimo i neku interesantnu destinaciju. Jedna takva destinacija, koja nam je blizu, je prelepi Vintgar u Sloveniji.

  • Preporučujemo
    Neke predmete u kući nikada ne bi trebalo da čistite sirćetom Neke predmete u kući nikada ne bi trebalo da čistite sirćetom

    Sirće je svakako dodatak za salate, ali je mnogim domaćicama omiljeno univerzalno sredstvo za čišćenje. Iako je prirodno i efikasno, treba imati na umu da nije baš adekvatno za sve predmete.

    Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savete Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savete

    Ako hranu držite na previsokoj temperaturi, ona može brzo da se pokvari...

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.25 117.07 117.89
    CHF 121.91 122.76 123.62
    USD 108.57 109.34 110.10
  • Povezani članci
  • Trešnje su izuzetno zdrave: Jedite ih što ih više

    Sezona trešanja je počela, ali imajte na umu da neće trajati dugo. Iskoristite ceo period i jedite ih što više jer ovo voće je izuzetno dobro za naš organizam.




    08-05-2024 | 10:35 | Autor/Izvor: Naxi media, Healthline

    Foto: Bigstock, gorchittza2012

     

    1. Bogate su antioksidansima i antiinflamatornim jedinjenjima


    Visoka koncentracija biljnih jedinjenja u trešnjama može da bude odgovorna za mnoge zdravstvene prednosti ovog voća. Iako količina i vrsta mogu varirati u zavisnosti od sorte, sve trešnje su prepune antioksidansa i antiinflamatornih jedinjenja. Ovaj visok sadržaj antioksidansa može pomoći u borbi protiv oksidativnog stresa, stanja koje je povezano sa više hroničnih bolesti i preranim starenjem.


    Jedna studija je otkrila da je konzumiranje trešanja efikasno smanjilo upalu u 11 od 16 studija i markere oksidativnog stresa u 8 od 10 studija. Trešnje su posebno bogate polifenolima, velikom grupom biljnih hemikalija koje pomažu u borbi protiv oštećenja ćelija, smanjuju upalu i promovišu opšte zdravlje.


    Ovo voće takođe sadrži karotenoidne pigmente kao što su beta-karoten i vitamin C, od kojih oba imaju i antiinflamatorna i antioksidativna svojstva.

     

    2. Mogu da podstaknu oporavak od vežbanja


    Istraživanja pokazuju da antiinflamatorna i antioksidativna jedinjenja u trešnjama mogu pomoći u ublažavanju bolova u mišićima izazvanih vežbanjem, oštećenja i upale. Čini se da su trešnje i njihov sok efikasniji od slatkih sorti, iako oboje mogu pomoći sportistima.


    Utvrđeno je da sok i koncentrat od trešnje ubrzavaju oporavak mišića, smanjuju bolove u mišićima izazvanim vežbanjem i sprečavaju gubitak snage kod elitnih sportista, kao što su biciklisti i maratonci.


    Pored toga, neki dokazi sugerišu da proizvodi od višnje mogu poboljšati performanse vežbanja. Studija na 27 trkača izdržljivosti pokazala je da su oni koji su konzumirali 480 mg trešanja u prahu dnevno tokom 10 dana pre polumaratona u proseku imali 13% brže trke i imali manje bolova u mišićima od placebo grupe.

     

    3. Mogu da budu od koristi za zdravlje srca


    Povećanje unosa voća bogatog hranljivim sastojcima poput trešanja je dobar način da zaštitite svoje srce. Mnoge studije pokazuju da je ishrana bogata voćem povezana sa smanjenim rizikom od srčanih oboljenja. Trešnje su posebno korisne u tom pogledu, jer su bogate hranljivim materijama i jedinjenjima za koja se zna da promovišu zdravlje srca, uključujući antioksidante kalijuma i polifenola.


    Samo 1 šolja (154 grama) trešanja bez koštica obezbeđuje 10% DV za kalijum, mineral koji je neophodan za održavanje zdravlja srca. Potreban je za održavanje redovnog otkucaja srca i pomaže u uklanjanju viška natrijuma iz vašeg tela, regulišući vaš krvni pritisak. Zbog toga je veći unos kalijuma povezan sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara.


    Štaviše, trešnje su bogate moćnim antioksidansima polifenola, uključujući antocijanine, flavonole i katehine, koji mogu pomoći u održavanju zdravlja srca štiteći od oštećenja ćelija i smanjujući upalu. Studija na 84.158 ljudi je otkrila da je veći unos polifenola — posebno antocijanina, flavonola i katehina — povezan sa značajno smanjenim rizikom od srčanih bolesti tokom 5 godina.

    4. Mogu da ublaže simptome artritisa i gihta


    Zbog svog snažnog antiinflamatornog dejstva, trešnje mogu da smanje simptome artritisa i gihta, vrste artritisa uzrokovane nagomilavanjem mokraćne kiseline koja može dovesti do ekstremnog otoka, upale i bolova u zglobovima. Mnoge studije pokazuju da trešnje pomažu u inhibiranju oksidativnog stresa i smanjenju upale suzbijanjem inflamatornih proteina, što može pomoći u smanjenju simptoma povezanih sa artritisom.


    Osim toga, mogu smanjiti nivoe mokraćne kiseline u vašem telu, što ih čini posebno korisnim za one sa gihtom.


    Studija na 10 žena otkrila je da konzumacija 2 porcije (280 grama) slatkih trešanja nakon napornog dana preko noći snižava nivoe inflamatornog markera C-reaktivnog proteina (CRP) i značajno smanjuje nivoe mokraćne kiseline 5 sati nakon konzumiranja.


    Druga studija na 633 osobe sa gihtom pokazala je da su oni koji su jeli sveže trešnje tokom 2 dana imali 35% manje napada gihta od onih koji nisu jeli voće. Pored toga, studija je otkrila da kada se unos trešanja kombinuje sa lekom za giht alopurinolom, napadi gihta su bili 75% manje verovatni nego tokom perioda kada pacijenti nisu konzumirali ni trešnje ni alopurinol.

    5. Mogu da poboljšaju kvalitet sna


    Konzumacija trešanja ili ispijanje kiselog soka od trešanja može vam pomoći da poboljšate kvalitet sna. Ove prednosti koje podstiču spavanje mogu se pripisati visokoj koncentraciji biljnih jedinjenja u voću. Pored toga, trešnje sadrže melatonin, supstancu koja pomaže u regulisanju ciklusa spavanja i buđenja. Studija na 20 ljudi pokazala je da su oni koji su pili koncentrat soka od trešnje tokom 7 dana imali značajno povećanje nivoa melatonina, trajanja sna i kvaliteta sna, u poređenju sa placebom.


    Slično, dvonedeljna studija na starijim odraslim osobama sa nesanicom otkrila je da ispijanje 1 šolje (240 ml) kiselog soka od trešnje pre spavanja povećava vreme spavanja za 84 minuta.


    Međutim, ove studije koriste koncentrovane proizvode od trešanja. Nejasno je da li bi jedenje svežih trešanja pre spavanja imalo isti efekat. Na kraju, potrebno je više studija da bi se bolje razumelo kako konzumiranje trešanja i proizvoda od trešanja može imati uticaj na spavanje.

     

  • Pročitajte i...
    Vrucina Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura?

    Poslednjih godina uočavamo trend porasta temperature u letnjem periodu što utiče na zdravstveno na naše zdravstveno stanje, može da dovede do pada energije, ali i ozbiljnijih problema.

    Hrana Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu

    Verovatno su retke osobe kojima prve bore na lice ne stvaraju stres, a svi manje ili više, bar u nekim fazama života želimo da zaustavimo proces starenja. Iako je nemoguće zaustaviti starenje, istina je da uz malo brige o sebi možemo da izgledamo i osećamo se mlađe. Jedna bitna stvar odnosi se našu ishranu.

    Stres Šta se događa sa našim organizmom kada smo previše pod stresom?

    U današnje vreme, većina ljudi ima visok nivo stresa. Izveštaj Američkog psihološkog udruženja navodi da je 2023. godine oko trećine ljudi starosti od 18 do 44 godine ocenilo svoj nivo stresa kao 8–10 na skali od 1–10. Dakle, ako osećate konstantan stres, niste sami.

    Beba Najbolja hrana za zdravlje i razvoj dečijeg mozga

    Hrana koju deci dajemo bi trebalo da budete nutritivno bogata i kvalitetna kako bi se njihov mozak i organizam pravilno razvijao.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: