Slušate: Dodir noći

Pesma: Tap 011 - Vrapci

Dodir noći
Naxi Radio
  • Povezani članci
  • Namirnice koje ubrzavaju metabolizam i sprečavaju nadutost

    Ovih 13 namirnica može vam pomoći da smanjite nadimanje, ubrzate metabolizam i date vašem telu važne hranljive materije koje podstiču gubitak težine.




    27-11-2023 | 11:35 | Autor/Izvor: Naxi media

    Foto: Bigstock, weyo

     

    Krastavci

    Zahvaljujući flavonoidnom antioksidantu kvercetinu (koji smanjuje otok) i visokom sadržaju vode od 96%, krastavci „definitivno mogu da pomognu u sprečavanju nadimanja“, rekla je Keri Gans, konsultantkinja za ishranu sa sedištem u Njujorku i autorka knjige „Dijeta za male promene“.

    Sočivo

    Sočivo je prepuno proteina i vlakana, što doprinosi osećaju sitosti. Takođe je dobar izvor gvožđa; što je važno jer su studije pokazale da nedostatak gvožđa može da usporiti metabolizam.

    „Dodajte sočivo u salate ili ga koristite umesto integralnih žitarica poput smeđeg pirinča“, rekla je za Health Sintija Sas, registrovani dijetetičar iz Los Anđelesa.


    Banane

    Ako žudite za popodnevnom užinom, banana je možda vaš najbolji izbor. Pored kalijuma, banane su pune otpornog skroba, zdravog ugljenog hidrata koji doprinosi osećaju sitosti.


    Evo još jedne prednosti ovog voća: „Banane mogu pomoći u sprečavanju zadržavanja vode u našim telima regulacijom nivoa natrijuma, smanjujući rizik od nadimanja“, objasnila je Gans.

     

    Papaja

    Ovo tropsko voće jarkih boja je bogat izvor vitamina A, C, E i folata. Papaja takođe sadrži enzim koji se zove papain, koji pomaže vašem sistemu da razgradi hranu koju je teško svariti — zauzvrat sprečava upale i nadimanje stomaka . Osim što jedete papaju celu i svežu, „divna je u smutiju, u salatama ili na roštilju sa kapljicom maslinovog ulja“, pojasnila je Gans.

    Integralne žitarice

    Dijeta bez glutena može biti popularna, ali ugljene hidrate na bazi pšenice dobro je držati u ishrani (osim ako vam je dijagnostikovana celijakija ili netolerancija na gluten).


    Cela zrna su odličan izvor vlakana, koja pomažu varenju i povećavaju sitost. Istraživači su primetili da je rizik od povećanja telesne težine ili slučajeva prekomerne težine ili gojaznosti manji sa većom potrošnjom celih žitarica.


    „Integralne žitarice pomažu da se bolje reguliše nivo šećera u krvi i insulina u poređenju sa rafinisanim žitaricama“, objasnila je Sas.


    Jogurt


    Jogurt je odličan za vaša creva: sadrži korisne probiotike, koji pomažu u balansiranju mikroflore i sprečavanju nadimanja. Konzumacija grčkog jogurta takođe može da poveća osećaj sitosti, zahvaljujući skoro 20 grama proteina po porciji.


    „Probajte da ga dodate u jutarnji smoothie, koristite ga u svom omiljenom receptu za umake ili uživajte sa bobicama za popodnevnu užinu“, kaže Gans.

    Đumbir

    Ako ste nekada probali čašu piva od đumbira dok ste bili bolesni, znate da ovo piće može da smiri uznemireni stomak. Ispostavilo se da je đumbir takođe dobar za rešavanje nadimanja.


    Zahvaljujući jedinjenjima koja pomažu u kretanju hrane kroz gastrointestinalni trakt, "vekovima se koristi kao prirodni lek za lečenje nadimanja".


    „Jednostavan način da ga uključite u svoju ishranu je da napravite čaj od đumbira sa 1/2 kašičice mlevenog ili sveže narendanog đumbira i jednom šoljom vrele vode“, pojašnjava Gans.

    Čaj od nane i kamilice

    Prema studiji, biljni čajevi su povezani sa pružanjem zdravstvenih koristi za stanja kao što su dijabetes i visok krvni pritisak. Dva takva čaja koja mogu pomoći u podsticanju gubitka težine su nana i kamilica.


    "Čaj od nane može da pomogne u smanjenju nadimanja, što može učiniti da vaš stomak izgleda ravnije", kaže Sas. "A kamilica može pomoći u poboljšanju sna - a premalo sna je povezano sa povećanjem masti na stomaku."

     

    Tamna čokolada

    Ako volite slatko, probajte crnu čokoladu. „Kvalitetna tamna čokolada (sve iznad 65% kakaa) je zapravo veoma dobra za vas“, objasnila je Stefani Midleberg, osnivač Middleberg Nutrition u Njujorku


    Crna čokolada sadrži zdrave mononezasićene masne kiseline, koje mogu pomoći da se ubrza metabolizam. Pored toga, pregled je otkrio da je konzumiranje najmanje 30 grama ili više tamne čokolade dnevno između četiri do osam nedelja povezano sa nižom telesnom težinom i BMI.

  • Pročitajte i...
    Spavanje Patite li od nesanice? Ove namirnice mogu da vam pomognu da lakše utonete u san

    Poznato je da postoje namirnice koje remete kvalitet našeg sna, ali takođe je neophodno znati da postoje i one koje mogu da poboljšaju kvalitet istog.

    Teretana Istraživanja pokazuju da žene imaju veću korist od redovnog vežbanja nego muškarci

    Redovna aktivnost je poželjna i dobra za sve, pa se preporučuje deci, muškarcima i ženama. Ipak neka istraživanja sugerišu da bi žene mogle da imaju veću zdravstvenu korist od vežbanja nego muškarci.

    žitarice Tri zdrava ugljena hidrata koja stabilizuju šećer u krvi

    Mnoge dijete progapiraju redukciju ugljenih hidrata, ali ne bi trebalo da zaboravimo da postoje i zdravi ugljeni hidrati koji igraju ključnu ulogu kad je u pitanju osiguravanje energije za telo.

    Nokat Na kakve probleme mogu da ukažu horizontalne i vertikalne linije na noktima?

    Nabori na noktima se pojavljuju na više načina. To mogu da budu vertikalne ili horizontalne linije, a mogu se formirati na nekim ili svim noktima.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: