Slušate: Vikend uz Naxi

Pesma: Zdravko Čolić - Okano

Vikend uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Zdravko Čolić - Okano
    2. Oliver Mandić - Pomagajte drugovi
    3. Djavoli - Suncan dan
    4. Valentino - Ne mogu
    5. Vlado Georgiev - Andjele
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Boris Režak - Petak - Mojih 50
    2. 3. jul - 1 - Dodir noći
    3. 3. jul - 2 - Dodir noći
    4. 3. jul - 3 - Dodir noći
    5. Boris Režak - Cetvrtak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Veganska pasta sa brokolijem Veganska pasta sa brokolijem

    Ova pasta je podjednako kremasta kao i klasična varijanta paste sa brokolijem, a ako možda niste ljubitelj ovog povrća napravite izuzetak i probajte ovo sjajno jelo.

    Rustična pita sa borovnicama Rustična pita sa borovnicama

    Pita sa borovnicama je izuzetno sočan i ukusan desert koji često nepravedno ostaje po strani. A upravo sada je pravo vreme da ga napravite – sezona borovnica je u punom jeku, pa iskoristite ovo zdravo i osvežavajuće voće dok ga ima u izobilju!

  • Zdravlje
    Tri zdrava ugljena hidrata koja pomažu u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi Tri zdrava ugljena hidrata koja pomažu u održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi

    Mnoge dijete promovišu smanjen unos ugljenih hidrata, često ih predstavljajući kao glavne krivce za gojenje i nestabilan nivo šećera u krvi. Međutim, važno je ne zaboraviti da postoje i zdravi ugljeni hidrati koji imaju ključnu ulogu u održavanju energije, pravilnom funkcionisanju mozga, varenju i čak stabilizaciji šećera u krvi.

    Kako pravilno koristiti repelent protiv komaraca i kako sprečiti ujede? Kako pravilno koristiti repelent protiv komaraca i kako sprečiti ujede?

    Ujedi komaraca nisu samo neprijatni i dosadno svrbe – oni mogu predstavljati ozbiljan zdravstveni rizik kada putujete u određene delove sveta. Malarija, denga, zika i žuta groznica samo su neke od bolesti koje ovi insekti prenose, a koje mogu izazvati ozbiljna, pa čak i smrtonosna oboljenja.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Najbolje vinske destinacije u Evropi za 2025. godinu Najbolje vinske destinacije u Evropi za 2025. godinu

    Ako planirate kratko, ali nezaboravno putovanje, možda je vreme da razmislite o vinskom mini-odmoru. Prema najnovijem istraživanju koje je sproveo sajt QuoteZone, vinske regije širom Evrope mogle bi postati sledeći veliki turistički trend.

    Indijski mauzolej proglašen najlepšom građevinom na svetu Indijski mauzolej proglašen najlepšom građevinom na svetu

    Časopis Time Out nedavno je objavio listu najimpresivnijih građevina na planeti, a na samom vrhu našla se čuvena građevina koju mnogi smatraju pravim čudom arhitekture – Tadž Mahal u Agri, Indija.

  • Preporučujemo
    Smesa koja topi masnoću: Očistite rernu za čas Smesa koja topi masnoću: Očistite rernu za čas

    Rerna je definitivno jedno od najomraženijih mesta za čišćenje i deluje nam da je rešavanje problem masnoće koja se posle jednog korišćenja već nakupi izuzetno komplikovano.

    Rashladite se i bez klime: Ovo su sjajni trikovi da preživite vrućinu! Rashladite se i bez klime: Ovo su sjajni trikovi da preživite vrućinu!

    Toplotni talasi mogu značajno da otežaju svakodnevni život, posebno kada ste primorani da boravite u zatvorenom prostoru bez mogućnosti rashlađivanja klima uređajem - bilo da ga nemate ili vam jednostavno ne odgovara.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.36 117.18 118.00
    CHF 124.53 125.40 126.28
    USD 98.77 99.46 100.16
  • Povezani članci
  • Danas je Svetski dan pozorišta

    Na današnji datum slavi se jedan od najstarijih oblika umetnosti. Tradicionalno, povodom ovog datuma znamenita ličnost iz oblasti pozorišne umetnosti uputi javno pismo, a ove godine to je učinio Sajmon Mekbarni, glumac, pisac i reditelj.




    27-03-2018 | 15:24 | Autor/Izvor: Naxi media-atelje212

    Foto: Bigstockphoto/ Elnur


    Prenosimo pismo u celosti: 

    27. marta 2018.
    Sajmon Mekbarni, Ujedinjeno Kraljevstvo

    Glumac, pisac, reditelj i saosnivač pozorišta

    Na manje od kilometar od Kirenajske obale u severnoj Libiji nalazi se ogromno kameno sklonište. 80 metara široko i 20 metara visoko. Na lokalnom dijalektu zove se Hauh Fteah.

    Testom utvrđivanja starosti pomoću ugljenika iz 1951, ovde je utvrđeno postojanje neprekidnog ljudskog prisustva pre najmanje 100.000 godina. Među iskopanim artefaktima bila je i frula od kosti, koja datira negde između 40.000 i 70.000 godina pre nove ere. Kada sam kao dečak čuo za to, upitao sam oca – „Imali su muziku?“ Nasmejao se. „Kao i sve druge ljudske zajednice.“ On je bio preistoričar rođen u Americi, prvi koji je učestvovao u iskopavanja u Huah Fteahu.

    Velika mi je čast i zadovoljstvo što sam evropski predstavnik na ovogodišnjem Svetskom danu pozorišta.

    Moj prethodnik, veliki Artur Miler, 1963. godine rekao je da se nad svetom opasno nadvija pretnja nuklearnog rata: „U vremenima kada su ruke diplomatije i politike tako kratke i nejake, delikatan ali nekada dalekosežan domet umetnosti mora da ponese teret toga da na okupu održi ljudsko društvo.“

    Značenje reči drama potiče od grčkog „dran“ što znači „raditi, činiti“… reč teatar potiče iz grčkog, „Theatron“, što doslovno znači „mesto viđenja“. Ne samo mesto gde gledamo nego gde vidimo, shvatamo, razumemo. Pre 2.400 godina Poliklet Mlađi projektovao je veliko pozorište u Epidaurusu. Sa auditorijumom koji prima 14.000 gledalaca, zapanjujuća je čudesna akustika u otvorenom prostoru. Šibica upaljena na sredini pozornice može se čuti u celom auditorijumu sa 14.000 mesta. Kao što je bilo uobičajeno u grčkim pozorištima, iza glumaca se video i pejzaž. Tako se, istovremeno, spajalo ne samo više prostora, prostor zajednice, pozorišta i prirodnog sveta, nego su se spajala i sva vremena. Kako su predstave prizivale u sadašnjost mitove iz prošlosti, mogli ste se, iznad pozornice, zagledati u ono što će postati vaša konačna budućnost. Priroda.

    Jedno od najupečatljivijih otkrića rekonstrukcije Šekspirovog Glob teatra u Londonu takođe ima veze sa onim što vidimo. Ovo otkriće ima veze sa svetlom. I pozornica i auditorijum jednako su osvetljeni. Izvođači i publika mogu da vide jedni druge. Uvek. Gde god pogledaš, vidiš ljude. A jedna od posledica je i to što nas ovo podseća da veliki monolozi, recimo Hamleta ili Magbeta, nisu tek intimna promišljanja, nego javna razmatranja.

    Živimo u vremenima kada je teško jasno videti. Okruženi smo sa više fikcije nego u bilo kom drugom trenutku istorije ili praistorije. Svaka „činjenica“ može se osporiti, svaka anegdota polaže pravo na našu pažnju kao „istina“. Naročito nas jedna fikcija neprekidno okružuje. Ona koja teži da nas odvoji. Od istine. I jedno od drugog. Da smo odvojeni. Narodi od naroda. Žene od muškaraca. Ljudi od prirode.

    Ali jednako kao što živimo u vremenima podela i fragmentacije, živimo i u vremenima ogromnog pokreta. Više nego u bilo kom trenutku u istoriji, ljudi su u pokretu; često bežeći; hodajući, plivajući po potrebi, migrirajući; po celom svetu. A to je tek početak. Odgovor je, kao što znamo, da se zatvore granice. Podignu zidovi. Da se isključi. Izoluje. Živimo u svetskom poretku koji je tiranski, gde je ravnodušnost valuta, a krijumčarska roba nada. Deo te tiranije je i u kontroli ne samo prostora nego i vremena. Vreme u kojem živimo zazire od sadašnjosti. Koncentriše se na nedavnu prošlost i blisku budućnost. Nemam to. Kupiću ovo. Sada, kad sam to kupio, treba mi sledeća… stvar. Daleka prošlost se briše. Budućnost nema značaja.

    Mnogo je onih koji kažu da pozorište neće ili ne može to da promeni. Ali pozorište neće otići. Zato što je pozorište mesto, rekao bih, utočište, gde se ljudi okupljaju i odmah formiraju zajednice. Kao što smo oduvek činili. Sva pozorišta su iste veličine kao prve ljudske zajednice od 50 do 14.000 duša. Od nomadske špilje do trećine stare Atine.

    Upravo zbog toga što pozorište postoji samo u sadašnjosti, ono čini izazov ovom pogubnom viđenju vremena. Pozorište se uvek bavi sadašnjim trenutkom. Njegovo značenje gradi se u zajedničkom činu između izvođača i publike. Ne samo ovde nego i sada. Bez čina izvođača, publika ne bi mogla da veruje. Bez verovanja publike, predstava ne bi bila celovita. Smejemo se u istom momentu. Ganuti smo. Zadržavamo dah ili iznenađeni ostajemo bez reči. I u tom trenutku, kroz dramu, otkrivamo najdublju istinu: ono što smo smatrali najintimnijom granicom između nas, granica naše lične svesti, takođe je bez granica. Ona je nešto što delimo sa drugima.

    I ne mogu da nas spreče… svake večeri. Svake večeri će se ponovo okupiti glumci i publika. I ponovo će se odigrati ista drama. Po rečima pisca Džona Bergera, „Duboko u prirodi pozorišta je osećaj ritualnog povratka“, a upravo zbog toga je ono oduvek umetnička forma bezdomnika, što mi zapravo jesmo zbog tog rastakanja našeg sveta. Gde god ima izvođača i publike, igraće se priče koje se ne mogu ispričati nigde drugde, bilo da govorimo o operskim i pozorišnim kućama naših velikih gradova, ili kampovima u koje su se sklonili migranti i izbeglice u severnoj Libiji i širom sveta. Uvek ćemo biti povezani, kao zajednica, u ovom ponovnom odigravanju.

    A da smo u Epidaurusu, mogli bismo da podignemo pogled i vidimo kako nam je to zajedničko sa širim krajolikom. Da smo uvek deo prirode i ne možemo od nje pobeći, kao što ne možemo pobeći ni sa ove planete. Da smo u Glob teatru, videli bismo kako se naizgled intimna pitanja postavljaju svima nama. A da držimo u rukama kirenajsku frulu staru 40.000 godina, razumeli bismo da su prošlost i sadašnjost nerazdvojne – lanac ljudske zajednice nikad ne mogu raskinuti tirani i demagozi.

  • Pročitajte i...
    Istraživanje potvrdilo: Sir zaista može da izazove noćne more! Istraživanje potvrdilo: Sir zaista može da izazove noćne more!

    Neobični snovi i žive noćne more nakon konzumacije sira pred spavanje nisu retkost, ali dosad nije bilo mnogo naučnih dokaza koji bi povezali ovu pojavu sa ishranom.

    Kako pretrage na Google-u mogu da ograniče vašu kreativnost? Kako pretrage na Google-u mogu da ograniče vašu kreativnost?

    Kada je reč o kreativnosti – naročito tokom osmišljavanja novih i neobičnih načina korišćenja svakodnevnih predmeta – mnogi instinktivno posežu za Google-om. Brzo je, lako i deluje korisno. Ipak, nova studija pokazuje da ova navika može zapravo kočiti kreativnost u grupnom radu.

    Svetski „zaboravni“ dan! Svetski „zaboravni“ dan!

    Verovatno nikada niste čuli za Dan „zaboravio/la sam“ - i gotovo smo sigurni da ga ne obeležavate, ali verujte, postoji, i to s razlogom! Ovaj neobični praznik posvećen je svim onim trenucima kada smo zaboravili rođendan, godišnjicu, važan sastanak ili prosto – da se javimo nekome.

    Kako naš mozak donosi odluku i pre nego što postanemo svesni iste! Kako naš mozak donosi odluku i pre nego što postanemo svesni iste!

    Pre nego što svesno donesemo odluku, naš mozak je već u punoj aktivnosti. Počinje da prikuplja informacije, razmatra moguće opcije i polako se priklanja jednom izboru – a da toga nismo ni svesni.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: