-
Poslednjih 5 pesama
- Sergej Ćetković - Nazovi me
- Magazin - Gutljaj vina
- Željko Samardžić - Mesec u vodi
- Djordje Balašević - Još jedna pesma o maloj garavoj
- Toše Proeski - Vo kosi da ti spijem
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
PreporučujemoTestenina sa tikvicama i slaninom
Ako nemate danas ideju za pripremu ručka, nemate previše vremena i sve vam je dosadilo, probajte ovaj jednostavni recept koji će vas oduševiti.
Recept za starinski slatki kupusKada stignu hladniji dani svi volimo da pojedemo nešto "na kašiku". Baš zato vam danas donosimo jednostavan recept za slatki kupus sa junetinom, jelo koje mnoge od nas vraća u detinjstvo...
-
ZdravljeSok koji može da vam pomogne u snižavanju krvnog pritiska
Verovatno nikada ne biste pomislili da sok može da vam pomogne u snižavanju povišenog pritiska, ali sada možete da razmotrite ovu opciju.
Ambliopija ili "Lenje oko": Simptomi i na koja stanja sve može da ukaže?Lenje oko ili ambliopija je veoma čest problem sa vidom koji utiče na oči. Međutim, to takođe može biti znak ozbiljnih zdravstvenih problema kao što su dijabetes, Parkinsonova bolest i srčana oboljenja.
-
PutovanjaPet najboljih evropskih nacionalnih parkova: Da li vam se dopada ovaj izbor?
Travel novinarka britanskog medija The Guardian Rejčel Dikson izdvojila je pet najboljih evropskih nacionalnih parkova, a vi svakako proverite da li vam se njen izbor dopada.
Krakov: Raskošna istorija i neodoljivi šarm gradaOvaj grad, nekadašnja prestonica Poljske, danas je epicentar kulture, obrazovanja i turizma u regionu.
-
PreporučujemoNapravite lopticu od folije i ubacite je u mašinu za pranje sudova
Otkrili smo genijalan trik koji se deli društvenim mrežama, a verovatno vam nikada ne bi pao na pamet.
Ako želite da vam odeća dugo miriše nakon pranja zapamtite ove savetePostoje zanimljivi i vrlo jednostavni trikovi uz pomoć kojih možete da sačuvate svežinu i miris odeće.
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.34 117.16 117.98 CHF 118.77 119.60 120.44 USD 108.61 109.38 110.14
-
Petar Božović: Pozorište ne može propasti
Glumački bard, Petar Božović za Naxi portal govori o novoj seriji
06-06-2015 | 17:35 | Autor/Izvor:
Glumački bard, Petar Božović za Naxi portal govori o novoj seriji "Daleko je Holivud", pravi osvrt na trenutno stanje u kulturi, objašnjava da su Beketove drame primenljive i izvan pozornice - u našoj sadašnjosti i realnosti, ali i otkriva zbog čega pozorište ne može prestati da postoji.
Autor/izvor: Naxi media
Datum objave: 23.10.2014. - 10:00:00
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)
Serija "Daleko je Holivud" bavi se pitanjem egzistencije pozorišta. Vi tumačite lik dobrog duha pozorišta koji ipak vraća nadu.
- Dva pozorišna glumca se skupe, naprave scenario o pozorištu , pozovu prijatelje-kolege i tako nastane serija. Snimali smo u Kikindi, radili o pozorištu bliske teme. Ja igram dobrog anđela, Linda. On je čuvar duha pozorišta koje je na izdahu. Kao neka metafora u dramaturgiji koja možda najbolje izražava stanje koje zovemo tranzicija, a koje ima za posledicu zatvaranje pozorišta, i ne samo pozorišta nego i drugih ustanova kulture. Ali, i pored svih teškoća, opstaje vera koja postoji kroz mene, koji sam anđeo. Pozorište ne može propasti, jer ga i Nebesa čuvaju, a koga Nebesa čuvaju on ne može propasti.Daleko je Holivud: Kada je smeh lek
Humoristička serija "Daleko je Holivud", nastala po tekstu Miljana Davidovića i Nenada Gvozdenovića, na male ekrane doneće toplu priču, komediju karaktera koja će gledaoce i pored zabavnog sadržaja naterati da proniknu u probleme današnjeg društva i pitanje egzistencije pozorišne umetnosti. Sjajna glumačka ekipa predvođena Petrom Božovićem, Predragom Ejdusom, Borisom Komnenićem, Danicom Maksimović, ali i novim mladim glumcima dočaraće priču o malom provincijskom pozorištu koje je na korak od gašenja. Nagomilani dugovi su ogromni, a opština ne pristiže u pomoć. "Glasine" koje dolaze do članova pozorišta govore o tome da "ovi odozgo" žele da ugase pozorište kako bi otvorili kineski tržni centar. Od istinske umetnosti, na samoj sceni, ostalo je jako malo...
Kroz dvanaest epizoda junaci ostvaruju dinamične međuljudske odnose kojima dominiraju sujeta i paranoja, ljubav i zavist, neodsanjani snovi prekinuti surovom realnošću.
Režiju potpisuju reditelji Ivica Vidanović i Miloš Petričić.
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)
Živimo u vremenu kada je jedan od krucijalnih kriterijuma isplativost. Da li će serija pokrenuti i problem komercijalizacije i napraviti kritički osvrt na opštu estradizaciju umetnosti?
- O tome je trebalo ranije razmišljati. Sada je za to kasno. Danas se radi o čistom opstanku. Danas smo kao kultura na kazanu narodne kuhinje, a taj potprošač, onaj kukavac koji dolazi u narodnu kuhinju, njemu je najvažnije da ima. Proizvodnja kulture, prvenstveno misleći na film, televiziju i pozorište, nudi sadržaje koje publika prihvata, a za kritički osvrt nema vremena. Dolazimo do surove manirističke stvarnosti u kojoj je na prvom mestu stomak, pa tek onda duhovna nadgradnja. Ona nije važna, pa makar se vratili i u kanibalizam. I to je stanje ne samo kod nas, nego u celom svetu. Ja ne znam jedan momenat kada se nije ubijalo u istoriji čovečanstva. Pitao sam neke učene ljude: "Šta je ovo? Zbog čega mi učimo filozofiju? Zbog čega Gete, Njegoš...? Jel neko veruje Betovenu, Vivaldiju?", zapitaš se čemu sve to, ako čovek ništa nije naučio. Ali i pored svega toga, čovek se nekako nada. Sve je ovo dosta tačno, ali opet misliš "mora da postoji neko dobr". Česlav Miloš je jednom rekao da "će doći deca mraka i poješće decu dana". Ja sam mislio da je to nemoguće, a naši postpuci nam uvek ukazuju suprotno.
Na seriji ste radili sa mladim glumcima.
- Mladost vuče po inerciji. Ona je sama po sebi divna, nasmejana i daje nadu. To je stvar božje promisli, stvar biologije. Ako vidimo još snuždenu omladinu, koja se ne šali, ne pravi nestašluke i nije nasmejana, onda je gotovo, kanibali su pobedili.
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)
"Daleko je Holivud" je najavljena kao "topla priča". Ipak, ukoliko se uzme u obzir sama tematika, lako se može preći u grotesku.
- A pa to sada zavisi od toga kako su glumci igrali, kako je montirano. Kako su Danica, Ejdus i Komnenić igrali...Ja sam se držao onoga što mi je reditelj rekao (smeh)...
Glumačka legenda, koji je u pozorištu ostvario veliki broj zapaženih uloga, ne krije da nema optimističan stav prema današnjem repertoaru pozorišta. Jedan od razloga je i dolazak nove publike, koja gaji drugačiji odnos prema umetnosti, ljudima od umetnosti, što se kosi sa njegovim principima i očekivanjima.
- Bio sam na premijeri "Narodnog poslanika" u Narodnom pozorištu. Video sam u gledalištu čoveka kome sve vreme radi ekran u pozorištu. I prosto se osetite apsurdno. Odakle si, ko si? Koji je razlog tvog dolaska u pozorište?
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)
Kada govorimo o pozorišnom repertoaru, čini se da su Beketova dela, savremenija nego ikada. Na pozorišnim daskama sve više se postavlja drama "Čekajući Godoa", a i vi ste svojevremeno režirali i postavili Beketov "Kraj partije". Ako se uzme u obzir da je pozorište "ogledalo" stvarnosti, da li je drama apsurda najrelevantija u današnjem vremenu?
- Ja sam Beketa postavio u "Ateljeu" i to je bila zanimljiva predstava koju je publika volela. Igrali su Vasta Vladisavljević, Renata Ulmanski, od mlađih Boris Komnenić i ja. I oni su je skinuli sa repertoara, jer im je iz grada rečeno da nema više para i da predstava mora da se isplati. I to je onaj deo koji se svodi pod estradizaciju umetnosti. Da praviš neke revijalne predstavice, gde pevuckaš, provučeš neki vic...Šta će nam onda Beket? Ali verujte, radeći na tom komadu, u običnom životu nailazio sam na mnoge situacije gde svaka njegova rečenica može da se uporebi. Ovako kada se čita, stiče se utisak da je teško...Nije teško - nego ubitačno.