Zašto su roletne na prozorima aviona uvek podignute tokom poletanja i sletanja?

Ukoliko preferirate sedenje na sedištu pored prozora u avionu, verovatno ste se susreli sa situacijom u kojoj vas stjuardesa ljubazno zamoli da roletnu na prozoru ostavite podignutu tokom poletanja i sletanja.

06-05-2025

|

13:51

|

Autor / Izvor: Naxi media,Travel Leisure


Ova praksa nije samo stvar protokola već ima značajnu ulogu u obezbeđivanju sigurnosti svih putnika, omogućavajući posadi da ima bolji pregled spoljašnjih uslova i brzo reaguje u slučaju nepredviđenih situacija. Takođe, ovaj pogled može pružiti putnicima dodatni osećaj sigurnosti dok avion manevriše kroz ove kritične faze leta.

Prozor u avionu sastoji se od tri panela: spoljašnjeg stakla koje reguliše razliku vazdušnog pritiska, srednjeg stakla sa otvorom i tankog unutrašnjeg stakla okrenutog ka kabini. Inženjeri koji dizajniraju avione pažljivo primenjuju zakone fizike kako bi osigurali bezbednost putovanja. Prozori su opremljeni roletnama koje moraju biti spuštene pri sletanju i poletanju aviona. Ovaj protokol je od suštinskog značaja za bezbednost svih putnika i članova posade, ako što smo naglasili.


Prema statistikama, najveći broj avionskih nesreća događa se tokom poletanja i sletanja, čak oko 45 odsto. Da bi posada mogla u svakom trenutku da prati situaciju, roletne na prozorima moraju biti podignute.


"Podizanje roletni na prozorima tokom poletanja i sletanja omogućava stjuardesama da uoče sve potencijalne opasnosti koje mogu doći spolja, kao što su požar, kvar ili bilo koji drugi nedostatak. Ovo je ključno za bezbednu evakuaciju putnika u avionu, ukoliko se proceni da je to potrebno," izjavio je pilot Patrik Smit.