-
Poslednjih 5 pesama
- Zana - Ozenices se ti
- Gibonni - Ne odustajem
- Riblja čorba - Kada padne noć
- Tap 011 - Dosadan Dan
- Goran Karan - Potrazi
-
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
Preporučujemo
Keks od grčkog jogurta
Jednostavan biskvit koji može da bude lagana đačka užina, posluženje za goste ili dodatak uz obrok...
Fenomenalna čokoladna torta
Ko još može da odoli savršenoj čokoladnoj torti koja se topi u ustima... Pripremite je na najjednostavniji način, ušuškajte se i uživajte...
-
Zdravlje
Zašto se javlja noćno znojenje i kada bi trebalo da se obratimo lekaru?
Ako se povremeno budite obliveni znojem to nije razlog za brigu, posebno ako se to dešava nakon ružnog sna ili tokom vrele noći. Ali, ako vam se to dešava redovno, moglo bi biti znak da nešto nije u redu.
Grašak kao izvor zdravlja: Bogatstvo proteina i vlakana
Grašak je dugo bio potcenjen i često smatran „neukusnim“, ali ova moćna mahunarka poslednjih godina sve više postaje omiljeni deo nutritivnih obroka.
-
Putovanja
Jesenji šarm Pariza: Idealan period da posetite ovaj grad
Pariz je predivan u svako doba godine, ali tokom jeseni njegov šarm posebno dolazi do izražaja. Šetnje kroz zlatno lišće, miris kiše i toplih kroasana stvaraju neponovljivu atmosferu koja ovu sezonu čini nezaboravnom. Iskoristitite zato ovaj period i posetite grad koji će vas opčiniti svojom neverovatnom energijom.
Španija kreće stopama Francuske: Uvode se nova pravila za pušače
Na plažama, autobuskim stajalištima i terasama barova verovatno više neće biti dozvoljeno pušenje.
-
Preporučujemo
Vodič kroz brzinsko čišćenje: Ključne stvari koje treba da očistite pre dolaska gostiju
Neočekivana poseta? Nema panike, ne morate da čistite ceo stan da bi sve izgledalo uredno. Dovoljno je da obratite pažnju na nekoliko ključnih mesta koja gosti prvo primete. Evo šta bi trebalo brzinski očistiti pre posete...
Očistite zagorelo posuđe uz pomoć jednostavnih trikova?
Zagorelo posuđe može da predstavlja pravi izazov za čišćenje, a često se poseže za grubim priborom poput žičanih četki ili agresivnim hemijskim sredstvima. Ipak, postoje jednostavni i prirodni načini da ga očistite, bez oštećivanja posuđa – pritom su ekološki prihvatljivi i veoma efikasni.
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.35 117.17 117.99 CHF 124.50 125.37 126.25 USD 99.15 99.85 100.55
-
Zašto srećni ljudi više kupuju online?
Sreća ima veći uticaj na online kupovinu nego što mislimo. Nedavna studija pokazuje da ljudi, kada su dobro raspoloženi, imaju tendenciju da češće kliknu na reklame.
16-07-2025 | 13:15 | Autor/Izvor: Naxi media, Earth.com
Foto: Bigstock, Rido81
Studiju su sproveli istraživači sa Terry College of Business, Univerzitet Džordžija, i ona ističe kako pozitivni termini u pretragama vode do veće angažovanosti sa online oglasima, pružajući nove uvide u sve složeniji digitalni pejzaž kupovine.
„Postoji mnogo istraživanja o tome kako se osećate kad ste u prodavnici ili kad vidite proizvod, ali sada ljudi započinju proces kupovine online pre nego što kroče u radnju,“ rekla je Sara Vitli, docent marketinga na Terry College.
„Mogu da se ponašaju dosta drugačije u ovom digitalnom prostoru, i moramo da razumemo kakvu ulogu emocije igraju u svemu tome.“
Studija povezuje tradicionalna istraživanja marketinga, koja proučavaju emocije potrošača u običnim prodavnicama, sa sve dinamičnijim digitalnim prostorom kupovine.
Istraživači su analizirali preko 5 miliona arhiviranih pretraga i sproveli eksperimente sa 6.800 učesnika. Nalazi pokazuju da su ljudi, koji su bili podstaknuti pozitivnim slikama (poput beba, sunca i mehurića), koristili više pozitivnih reči u svojim online pretragama, što je dovelo do značajnog povećanja klikova na reklame.
„Kada su ljudi u dobrom raspoloženju i doživljavaju pozitivne emocije, gledaju na svet kroz ružičaste naočare,“ objasnila je Vitli. Ovaj efekat je primećen kod različitih proizvoda, od flašica za vodu do knjiga i postera.
Testirani subjekti koji su koristili pozitivne pojmove kao što su „radosno“ ili „inspirativno“ imali su dvostruko veću verovatnoću da kliknu na reklame na vrhu rezultata pretrage u poređenju sa onima koji su koristili neutralne deskriptore kao što su „jasno“ ili „lagano.“„Pozitivan osećaj nema veze sa proizvodom koji pretražuju; to je jednostavno osećaj koji doživljavaju u tom trenutku,“ rekao je koautor studije profesor Anindita Čakravatri.
Kako raspoloženje menja klikove?
Zanimljivo je da ovi nalazi sugerišu da pozitivne emocije koje potrošači osećaju tokom pretrage nemaju direktnu vezu sa samim proizvodom.
„Kada su srećni i u tom trenutku moraju da pretražuju proizvod, koristiće više pozitivnih reči pri unosu upita za pretragu. Tu dolaze na scenu praktične implikacije,“ rekao je profesor Čakravatri.
Ovaj uvid ima značajne praktične implikacije za online marketare, posebno u razumevanju kako da ciljaju potrošače u skladu sa njihovim trenutnim emocionalnim stanjem.
Pozitivne emocije kao cilj marketinga
Marketari mogu da smatraju da je korisno da usmere budžet za reklame prema srećnijim potrošačima u ranijim fazama procesa kupovine, umesto da se oslanjaju isključivo na pretrage zasnovane na ponudama.
„Umesto da razmišljaju samo o terminima zasnovanim na popustima, marketari bi mogli da razmotre korišćenje reči koje ukazuju na pozitivne emocije u pretragama, kako bi bolje shvatili kako se potrošač oseća u tom trenutku,“ rekla je profesor Vitli.
Sreća i impulsivna online kupovina
Sreća ne utiče samo na način na koji potrošači pretražuju proizvode, već igra značajnu ulogu u podsticanju impulsivne kupovine.
Kada su pojedinci u pozitivnom emocionalnom stanju, skloni su spontanim kupovinama i manje razmišljaju o praktičnim ograničenjima, poput budžeta ili potencijalnog rizika.
Ovo povišeno raspoloženje može dovesti do opuštenijeg pristupa kupovini, gde su potrošači motivisani željom da održe svoje dobro raspoloženje.
Kako iskoristiti sreću potrošača?
Emocionalna kupovina je posebno izražena u kategorijama poput luksuznih dobara, elektronike i zabave, gde je emocionalno zadovoljstvo usko povezano sa iskustvom kupovine. Proizvodi u ovim kategorijama često pružaju trenutni osećaj zadovoljstva, koji snažnije privlači potrošače kada su u dobrom raspoloženju.
Za marketare, to znači da strateško ciljanje srećnih potrošača vremenski osetljivim ponudama, ekskluzivnim popustima ili predlaganjem komplementarnih proizvoda tokom procesa kupovine može značajno povećati prodaju.
Korišćenjem emocionalnog stanja online kupaca, preduzeća mogu podstaći neplanirane kupovine i povećati ukupnu prodaju, posebno kroz privlačne vizuale, personalizovane preporuke i marketinške poruke, prenosi Earth.com.
Studija je objavljena u Journal of Marketing. -
Pročitajte i...
Zašto plač bebe može da izazove osećaj toplote kod odraslih?
Ako vam zvuk plača bebe izaziva crvenilo lica, niste ništa umislili. Novo istraživanje otkriva da bebin plač, posebno onaj koji signalizira bol zaista izaziva „topli talas“ na licu odraslih, verovatno kao način da nas podstakne na reakciju.
Deset stvari koje generacija Z nikako ne podnosi kod Milenijalaca!
Milenijalci su poznati i kao Generacija Y, a rođeni su u periodu između ranih 1980-ih i sredine 1990-ih. Nakon njih došla je generacija Z (Gen Z), takođe poznata kao Post-Milenijalci, Zoomeri ili iGen, odnosno oni rođeni od sredine 1990-ih do ranih 2010-ih.
Zašto zaboravite šta radite kada uđete u novu sobu?
Kognitivni neuronaučnik dr Kristijan Džerett objašnjava kako su naše uspomene ranjive na takozvani „efekat vrata”. Ne brinite, mnogi u životu dožive ovo iskustvo, niste jedini...
Da li alfa mužjaci zaista postoje?
Pojam „alfa mužjak” nastao je 1970. godine, kada je iskorišćen za objašnjenje ponašanja vukova u čoporu. Međutim, sam autor tog pojma, biolog Dejvid Meč, nikada nije imao nameru da „alfa mužjak” znači isključivog vođu. Umesto toga, opisivao je „alfa mužjaka” i „alfa ženku” kao par koji predvodi čopor, donosi odluke i razmnožava se.
-
Komentari
Komentara: 0
Postavi komentar: