Slušate: Jutro uz Svetu Stefanovića

Pesma: Bebi Dol - Brazil

Jutro uz Svetu Stefanovića
Naxi Radio
  • Povezani članci
  • Ključ mentalnog i fizičkog zdravlja: Usvojite ovih pet navika

    Od izlaganja hladnoći do buđenja u cik zore, ovo su samo neki od trendova optimizacije zdravlja koji su nedavno privukli veliki broj ljudi. Obavezno upamtite ove savete jer će vam neki od njih sigurno pomoći da se osećate bolje.




    03-05-2024 | 11:45 | Autor/Izvor: Naxi media, msn.com

    Foto: Bigstock, Phase4Photography


    Postoji pet dnevnih navika kojima treba dati prioritet, a koje su ključne za održavanje fizičkog i mentalnog zdravlja, i lakše ih je primeniti nego što mislite, rekao je Endrju Huberman, profesor neurobiologije i oftalmologije na Medicinskom fakultetu Univerziteta Stanford.

    - Da biste se osećali psihički i fizički snažni dok istovremeno tražite čuveni "izvor mladosti", namerno pojačajte sledeće stvari u danu, a to su san, sunčeva svetlost, kretanje, pravilna ishrana i društvene veze - objasnio je on.

    Spavanje

    - Kao što nam konvencionalno mišljenje govori vekovima, dovoljno sna pomaže nam da se psihički i fizički osećamo bolje. Opšte smernice preporučuju odraslima da spavaju najmanje sedam sati svake noći. Ovo pomaže u smanjenju stresa, regulaciji unutrašnjih sistema tela i poboljšanju raspoloženja – kaže Huberman.


    - Spavanje je najbolji lek za ublažavanje stresa, trauma, jačanje imuniteta i emocionalne stabilnosti. Uspostavljanje rutine opuštanja od trideset minuta do sat vremena pre spavanja, odlazak u krevet i ustajanje u isto vreme i spavanje u mračnom, hladnom okruženju takođe će poboljšati kvantitet i kvalitet sna - dodao je on.

    Sunčeva svetlost

    „Dobijanje sunčeve svetlosti ujutru signalizira telu da je vreme da se probudi, a takođe pomaže da se reguliše cirkadijalni ritam tela, što će zauzvrat signalizirati kasnije tokom dana da je vreme za spavanje, kada dođe vreme“, objasnio je on.


    - Pored toga, sunčeva svetlost je najbolji način da se apsorbuje vitamin D, ili sunčev vitamin, koji služi za poboljšanje zdravlja kostiju i snage imuniteta. Istraživanja pokazuju da vitamin D takođe poboljšava funkciju mozga i pamćenje – rekao je on.

    Kretanje


    Još jedna preporuka za bolji mentalni i fizički život je razumevanje važnosti vežbanja i kretanja. Huberman savetuje da u svoju rutinu uključite kardio trening, trening snage i kretanje.


    - Nacionalne smernice preporučuju najmanje 150 minuta umerenih do intenzivnih vežbi, kao što su brzo hodanje ili vožnja bicikla, ili 70 minuta snažnije vežbe, kao što su trčanje ili kardio, svake nedelje. Osim toga, vežbe snage treba da se praktikuju najmanje dva dana u nedelji – objasnio je on.


    - Pokret pomaže mozgu da ostane jak, poboljšava zdravlje kardiovaskularnog sistema i smanjuje stres. Neki stručnjaci nazivaju hodanje „najbližim čudotvornom leku koji imamo“. Kako naši mišići atrofiraju sa godinama, razmislite o povećanju treninga snage i otpora - savetovao je on.

    Pravilna ishrana

    - Važno je obratiti pažnju na vrstu hrane, količinu i vreme obroka. Ishrana bogata mnogim vrstama celih namirnica, od voća i povrća do orašastih plodova, semena i mahunarki, može da ojača crevni mikrobiom, a raznovrstan crevni mikrobiom poboljšava rad imunog sistema i mozga – rekao je on.


    - Održavanje ishrane bogate biljkama, proteinima i vlaknima osigurava da dobijete pravu količinu hrane koja će vam omogućiti da se duže osećate siti i energični. Visoko obrađena slatka hrana može izazvati pad energije i još veću glad - dodao je on.


    Takođe, iako možda neće raditi za sve, Huberman je naglasio prednosti povremenog posta.


    - Time se smanjuje rizik od srčanih oboljenja, gojaznosti i dijabetesa - rekao je on.

    Društvene veze


    - Nalazimo se u epidemiji usamljenosti. Osećaj društvene izolacije ima zdravstvene posledice. Štaviše, između ostalog, usamljenost može povećati rizik od razvoja demencije, depresije i anksioznosti – rekao je američki hirurg dr Vivek Murti, koji je čak izdao Nacionalno savetodavno upozorenje o zdravstvenim posledicama usamljenosti.


    - Pored zdravstvenih prednosti osećanja povezanosti, snaga naših društvenih odnosa u velikoj meri određuje naš nivo sreće. Održavanje i sklapanje prijateljstava od detinjstva do srednjih godina i dalje je sastavni deo očuvanja zdravlja. Volontiranje ili pridruživanje grupnim aktivnostima može pomoći ljudima da se osećaju povezani, rekao je dr Murti, prenosi msn.com.

     

  • Pročitajte i...
    Lifestyle Pet sjajnih saveta za povećanje produktivnosti

    U današnjem svetu svima nam se čini da živimo brže i da nam vreme leti. Ako smo preopterećeni i imamo mnogo obaveza to može da bude kontraproduktivno, da dovede do potpunog sagorevanja i da utiče na našu organizaciju. Saveti za povećanje produktivnosti doprineće boljoj organizaciji u toku dana, smanjiće stres i definitivno će uticati na rezultate koje postižemo.

    Tuga Naučite da preživite izdaju i prihvatite tugu!

    U bliskoj vezi, bilo sa romantičnim partnerom, članom porodice ili prijateljem, osoba očekuje da se prema njoj pošteno i da dobije podršku kada joj je to neophodno. Ali šta se tačno dešava kada bliska osoba ne ispuni naša očekivanja?

    Patike Stara škola: Zašto su duge, bele sportske čarape ponovo popularne?

    U svetu mode, trendovi se neprestano menjaju i vraćaju. Ipak, čini se da od pojave nazuvica nismo ni slutili da će se duge, bele sportske čarape vratiti u modu. Čarape koje su nekada bile simbol školskih uniformi i sportskih aktivnosti sada se vraćaju kao apsolutni favorit i nezaobilazan modni detalj. Bukvalno rečeno, ne možete da budete u trendu ovog leta, ako ih zaobiđete...

    Voznja Sunčani vikend: Pet sjajnih stvari koje možete da uradite

    Ovaj pravi letnji vikend svi čekamo sa osmehom, a ako nemate ideje kako da ga provedete možda vam ovaj tekst bude od koristi. Nabacite osmeh, obucite letnju odeću i obavezno iskoristite pametno dane koji su pred nama.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: