Slušate: Noć uz Naxi

Pesma: Vještice - Totalno drukciji

Noć uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Vještice - Totalno drukciji
    2. Željko Samardžić - Ne spominji ljubav
    3. Film - Doći ću ti u snovima
    4. Colonia - Sve oko mene je grijeh
    5. Marija Šerifović - Molitva
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Stefan Đoković - Utorak - Mojih 50
    2. 14. jul - 1 - Dodir noći
    3. 14. jul - 2 - Dodir noći
    4. 14. jul - 3 - Dodir noći
    5. Stefan Đoković - Ponedeljak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Sladoled od limuna i mente Sladoled od limuna i mente

    Savršena poslastica za tople letnje dane...

    Orada u belom vinu Orada u belom vinu

    Predstavljamo vam jedan od najlepših načina za pripremu ove popularne ribe.

  • Zdravlje
    Koliko je zapravo zdrava lubenica? Koliko je zapravo zdrava lubenica?

    Slatka i sočna, lubenica je savršena letnja poslastica i gotovo da ne postoji osoba koja je ne voli. Međutim da li ste se ikada zapitali koje su sve zdravstvene prednosti lubenice i zbog čega bi možda trebalo češće da je konzumirate u ovom periodu?

    Navike koje treba da izbacite pre 40. godine ako želite da živite duže Navike koje treba da izbacite pre 40. godine ako želite da živite duže

    Kažu da život počinje u četrdesetoj, ali prema savetima dr Evana Levina, kardiologa iz Njujorka, za dug i zdrav život bilo bi mudro da se određenih navika rešite pre nego što zakoračite u petu deceniju.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Ovo su najpovoljnije evropske destinacije za letovanje u 2025. godini Ovo su najpovoljnije evropske destinacije za letovanje u 2025. godini

    Popularna platforma Which objavila je listu najjeftinijih all-inclusive destinacija za leto 2025. godine. Na ovom prestižnom spisku našlo se deset lokacija koje obećavaju sjajan odmor po povoljnim cenama. Ove destinacije idealne su za one koji žele da uživaju u suncu, luksuzu i opuštanju, bez brige o dodatnim troškovima.

    Najlepši letnji bioskopi na otvorenom širom Evrope Najlepši letnji bioskopi na otvorenom širom Evrope

    Od istorijskog trga u Beču do arhitektonske ikone u Barseloni, letnji bioskopi na otvorenom sve su popularniji način da se filmovi dožive na drugačiji, spektakularan način. Gledanje filma više nije rezervisano samo za kišne večeri – sve više ljudi bira projekcije pod vedrim nebom, u prelepim ambijentima širom Evrope.

  • Preporučujemo
    Skriveni potrošači: Uređaji koji troše struju čak i kada su isključeni Skriveni potrošači: Uređaji koji troše struju čak i kada su isključeni

    Mnogi ljudi često izlaze iz kuće ostavljajući uključenim punjače za telefone, televizore, digitalne satove i druge uređaje, ne razmišljajući o njihovom uticaju na potrošnju energije. Prema rečima stručnjaka, ovakva praksa predstavlja nepotreban gubitak kako novca, tako i energije. Iako ovi uređaji deluju bezazleno kada nisu u upotrebi, oni i dalje povlače električnu energiju iz mreže, povećavajući račun za struju i doprinoseći bespotrebnom trošenju resursa.

    Spas od muva: Stavite kriške krastavca na prozore ovog leta Spas od muva: Stavite kriške krastavca na prozore ovog leta

    Stručnjaci u Velikoj Britaniji savetuju domaćinstvima da tokom leta stave kriške krastavca na prozorske daske kako bi se zaštitili od dosadnih muva u kući.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.35 117.17 117.99
    CHF 124.99 125.87 126.75
    USD 99.64 100.34 101.05
  • Povezani članci
  • Kako pretrage na Google-u mogu da ograniče vašu kreativnost?

    Kada je reč o kreativnosti – naročito tokom osmišljavanja novih i neobičnih načina korišćenja svakodnevnih predmeta – mnogi instinktivno posežu za Google-om. Brzo je, lako i deluje korisno. Ipak, nova studija pokazuje da ova navika može zapravo kočiti kreativnost u grupnom radu.




    03-07-2025 | 13:45 | Autor/Izvor: Naxi media, Erath.com

    Foto: Bigstock, Prathan


    Istraživanje naučnika sa Univerziteta Karnegi Melon sugeriše da pretraživanje interneta pre nego što uključimo sopstito razmišljanje može rezultirati manje originalnim i predvidljivijim idejama.


    Kreativnost – ali po cenu jedinstvenosti


    Učesnici studije dobili su zadatak da osmisle nekonvencionalne načine upotrebe dva uobičajena predmeta: kišobrana i štita. Jedna grupa imala je dozvolu da koristi Google, dok je druga morala da se osloni isključivo na svoje ideje.


    Na individualnom nivou, rezultati obe grupe bili su slični po pitanju kreativnosti. Ali kada su se ideje analizirale na grupnom nivou, pokazalo se da su korisnici Google-a mnogo češće iznosili iste ili vrlo slične predloge.


    Kako je objasnio profesor Denijel Openhajmer, vodeći autor studije: „Do toga dolazi jer su se korisnici Google-a često oslanjali na iste izvore i nailazili na iste odgovore, često istim redosledom. Nasuprot tome, oni koji nisu koristili internet nudili su raznovrsnije i originalnije ideje.“


    Drugim rečima, internet ne uništava kreativnost – ali je uniformiše.

    Više pomoći – manje ideja


    Zanimljivo je da su učesnici lakše osmišljavali kreativne odgovore za štit nego za kišobran – iako je za kišobrane Google nudio znatno više predloga.


    Zašto? Naučnici to objašnjavaju efektom fiksacije – kada osoba prerano vidi rešenje (naročito poznato), teže joj je da razmišlja drugačije.


    „Na primer, neko ko pokušava da smisli stvari koje se mogu ‘mazati’, a vidi da drugi predlažu ‘puter’ i ‘džem’, verovatno će se zadržati u domenu hrane – poput krem sira – i neće doći do drugih odgovora, pojasnio je Openhajmer.


    Ovo je, prema rečima istraživača, prva studija koja pokazuje da i internet pretraga može izazvati efekat fiksacije.

     

    Rešenje nije zabrana interneta

    Znači li to da internet narušava našu sposobnost kreativnog mišljenja? Ne baš.


    „Internet nas ne zaglupljuje, ali način na koji ga koristimo možda nije uvek najpametniji“, kaže Openhajmer.


    Preporuka istraživača je da prvo odvojimo vreme za samostalno razmišljanje, a tek potom posegnemo za pretraživačem. Tako možemo izbeći da nas gotova rešenja ograniče.


    Mark Paterson, koautor studije, dodaje: „Mnogi od nas preispituju svoj odnos prema tehnologiji. Svake nedelje stižu neka nova neverovatna dostignuća, ali naš rad je podsetnik na to koliko vrednosti ima i običan čovek koji pokušava da reši problem svojom glavom.“


    Čuvanje sopstvene autentičnosti


    Paterson ističe važnost autentične misli, čak i ako to zvuči kao nešto što biste čuli u vrtiću:
    „Ti si ti, poseban si i drugačiji – i upravo ta različitost može biti najvredniji resurs.“


    U vremenu kada tehnologija postaje deo svakog aspekta života, ljudska individualnost i nepomoćna kreativnost mogu biti ključna prednost.


    Pametnije korišćenje tehnologije

    Cilj nije da prestanemo da koristimo internet, već da ga koristimo pametnije. To može značiti da unapred osmislimo pitanja koja postavljamo, ili da prvo uradimo krug samostalnog razmišljanja, pa tek onda potražimo pomoć na mreži.


    Za svakodnevne pretrage – činjenice, zadaci, recepti – Google ne predstavlja prepreku kreativnosti. Ali kada je u pitanju rešavanje složenijih problema i timski rad koji zahteva raznovrsnost ideja, ova studija nas podseća da rešenje ne leži samo u algoritmu.


    Kreativnost i dalje počinje u ljudskom umu. Internet može pomoći – ali samo ako mu ne prepustimo sav posao.


    Studija je objavljena u naučnom časopisu Memory & Cognition.

  • Pročitajte i...
    Vencanje Ovo je savršeno vreme za brak prema istraživanjima

    Mnogi bi voleli da otkriju savršeno vreme za bračnu sreću. Nauka je ovde da pomogne... ili bar da vam olakša donošenje ključnih životnih odluka. Venčanje je veliki korak, a pravo vreme se čini kao jedna od najvećih briga mnogih ljudi...

    Poruka u boci kanadskih zaljubljenika pronađena posle 13 godina i 3.200 kilometara daleko Poruka u boci kanadskih zaljubljenika pronađena posle 13 godina i 3.200 kilometara daleko

    „Bila je to kao neka mala tajna“, rekla je jedna od osoba koje su je otvorile, „a sada je donela toliko radosti tolikom broju ljudi.“

    Zašto čeznemo za morem? Moć mesta koja u nama bude nostalgiju Zašto čeznemo za morem? Moć mesta koja u nama bude nostalgiju

    Nova studija pokazuje da se nostalgija često vezuje za mesta blizu vode. Ispostavilo se da su obale, jezera i reke mnogo češći izvori sećanja i emocionalne povezanosti nego šume, planine ili seoski pejzaži.

    Najskuplja torba ikada? Crni klasik prodat za deset miliona evra! Najskuplja torba ikada? Crni klasik prodat za deset miliona evra!

    Izgrebana, izbledela i sa tragovima svakodnevnog života – kultna crna kožna torba koja je nekada pripadala Džejn Birkin prodata je za neverovatnih 10 miliona dolara (8,6 miliona evra sa uračunatim troškovima), čime je postala najskuplja torba ikada prodata na aukciji.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: