Slušate: Jutro uz Svetu Stefanovića

Pesma: Vlado Georgiev - Mi nismo mi

Jutro uz Svetu Stefanovića
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Vlado Georgiev - Mi nismo mi
    2. Novi Fosili - Za dobra stara vremena
    3. Massimo i Neno - Zar vise nema nas
    4. Nina Badrić - Sanjam Da Smo Skupa Mi
    5. Parni Valjak - U ljubav vjerujem
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Bojan Marović - Ponedeljak - Mojih 50
    2. 14. jun - 1 - Dodir noći
    3. 14. jun - 2 - Dodir noći
    4. 14. jun - 3 - Dodir noći
    5. Milica Mandić - Petak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Recept za čorbu od krastavca i jogurta Recept za čorbu od krastavca i jogurta

    Ništa vas neće bolje hidrirati i osvežiti ovih dana od lagane i izuzetno zdrave čorbe.

    Tortilja sa povrćem Tortilja sa povrćem

    U toplim letnjim danima birajte lagane obroke i konzumirajte što više voća i povrća. Ova lagana tortilja sa povrćem može da bude savršena ideja za ručak i zamena za meso koje ne mora da bude sastavni deo svakog jela.

  • Zdravlje
    Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura? Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura?

    Poslednjih godina uočavamo trend porasta temperature u letnjem periodu što utiče na zdravstveno na naše zdravstveno stanje, može da dovede do pada energije, ali i ozbiljnijih problema.

    Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu

    Verovatno su retke osobe kojima prve bore na lice ne stvaraju stres, a svi manje ili više, bar u nekim fazama života želimo da zaustavimo proces starenja. Iako je nemoguće zaustaviti starenje, istina je da uz malo brige o sebi možemo da izgledamo i osećamo se mlađe. Jedna bitna stvar odnosi se našu ishranu.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Ovo je najmirnija zemlja na svetu i svi ljubitelji putovanja maštaju da je posete! Ovo je najmirnija zemlja na svetu i svi ljubitelji putovanja maštaju da je posete!

    Globalni indeks mira objavio je svoju listu najmirnijih zemalja sveta za 2024. godinu., a fascinantno je da [esnaestu godinu zaredom Island zauzima prvo mesto, sa rezultatom od 1.112 prema Globalnom indeksu mira.

    Vintgar klisura: Neka vas lepote Slovenije očaraju ovog leta Vintgar klisura: Neka vas lepote Slovenije očaraju ovog leta

    Najlepše je kada leto, lepo vreme i dane odmora možemo maksimalno da iskoristimo. To znači da ne treba da svedemo svoje putovanje samo na klasično letovanje i boravak na plaži. Ako nam uslovi dozvoljavaju, idealno bi bilo da posetimo i neku interesantnu destinaciju. Jedna takva destinacija, koja nam je blizu, je prelepi Vintgar u Sloveniji.

  • Preporučujemo
    Neke predmete u kući nikada ne bi trebalo da čistite sirćetom Neke predmete u kući nikada ne bi trebalo da čistite sirćetom

    Sirće je svakako dodatak za salate, ali je mnogim domaćicama omiljeno univerzalno sredstvo za čišćenje. Iako je prirodno i efikasno, treba imati na umu da nije baš adekvatno za sve predmete.

    Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savete Preporučena temperatura za frižider i zamrzivač: Zapamtite ove savete

    Ako hranu držite na previsokoj temperaturi, ona može brzo da se pokvari...

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.25 117.07 117.89
    CHF 121.83 122.69 123.55
    USD 108.41 109.17 109.93
  • Povezani članci
  • Šta veći unos šećera može da uradi vašem telu?

    Većina nas zna da unos prevelike količine šećera, nije dobar za naše zdravlje, ali da li znamo koje su to konkretne posledice do kojih može da dovede preterana konzumacija?




    09-02-2024 | 09:40 | Autor/Izvor: Naxi media, Eat This Not That

    Foto: Bigstock, denisfilm

     

    Koliko šećera je previše? Šta šećer čini telu kada se konzumira previše?


    Preporučena dnevna količina šećera koju preporučuje Američko udruženje za srce je 25 grama dnevno za žene ili 36 grama dnevno za muškarce.


    Previše šećera može imati niz neželjenih efekata samo po sebi, a može biti povezano i sa prejedanjem uopšte. Šećer nije sama po sebi zadovoljavajuća hrana, recimo, kao što može biti hrana bogata vlaknima poput brokolija ili hrana sa visokim sadržajem proteina kao što su pileća prsa. To znači da možete lako da ga konzumirate, i to mnogo odjednom, prenosi Eat This Not That.


    Konzumiranje previše dodatog šećera može imati brojne negativne posledice po zdravlje, kaže Van Na Chun, MPH, RD, CPT iz One Pot Wellness-a.


    „Ovo može da dovede do povećanja telesne težine, nakupljanja visceralne masti i povećanog rizika od srčanih bolesti, što je vodeći uzrok smrti u svetu“, dodaje ona.


    Dodatni zdravstveni uslovi povezani sa previše šećera uključuju:

    1. Šećer u krvi raste

    Ugljeni hidrati, uključujući šećer, brzo se vare i oslobađaju u naš krvotok. Šećeri su jedan od najmanjih molekula ugljenih hidrata, tako da im ne treba mnogo vremena pre nego što brzo uđu u naš krvotok i mogu izazvati skok šećera u krvi. Povećana potrošnja šećera u ishrani može dovesti do povećanja šećera u krvi tokom vremena, što nekoga može dovesti u opasnost od dijabetesa tipa 2, bolesti srca, visokog krvnog pritiska i rizika od moždanog udara.

    2. Vaš krvni pritisak može da poraste

    So ovde izaziva sve loše štampe, ali povećani šećer u ishrani je takođe povezan sa povišenim krvnim pritiskom. To bi moglo da bude zbog kvaliteta ishrane, ako jedete puno šećera, možda nećete jesti puno druge zdrave hrane. Takođe može biti od direktnog efekta povećanja šećera u krvi koji utiče na naš krvni pritisak. Kada nam raste šećer u krvi, naš krvni pritisak raste.

    3. Možda ćete osetiti promene u mentalnom zdravlju

    Previše unosa šećera povezano je sa negativnim efektima na raspoloženje i mentalno zdravlje, kaže nam Katie Drakeford, MA, RD, CSP, LD. Osim fizičkih simptoma koji se mogu doživeti kao što su fluktuacije šećera u krvi i porast nivoa kortizola koji dovode do energetskog „sloma“, a zatim osećaja razdražljivosti, umora ili čak tuge, postoje veze sa prekomernim šećerom i simptomima depresije. Centri za kontrolu bolesti dele da zaslađena pića, kao što je soda posebno, mogu biti povezana sa izazovima mentalnog zdravlja.

    4. Možda ćete primetiti povećanje telesne težine

    Prekomerni unos šećera, posebno kada dolazi iz napitaka zaslađenih šećerom, povezan je sa većom telesnom težinom i većom verovatnoćom da ćete biti gojazni. To znači da češće pijenje sode može doprineti povećanju telesne težine tokom vremena i uticati na vaše zdravlje. Ima smisla jer su ovi izvori pića „prazne kalorije“ i lako ih je previše konzumirati, a da nas ne zasitite.


    5. Vi ste u većem riziku od srčanih bolesti

    Šećer može povećati rizik od srčanih oboljenja stvaranjem mikroabrazija unutar arterija. Ove sitne ogrebotine mogu vremenom da „uhvate“ čestice poput holesterola koje se mogu zaglaviti i nakupiti. Ovaj proces nakupljanja plaka, takođe poznat kao ateroskleroza, je glavni faktor rizika za srčana oboljenja, visok holesterol i visok pritisak.

    6. Možete da dođe do nakupljanja više masti u jetri

    Šećer se, u kontekstu kalorijskog viška, vari i skladišti tokom vremena kao telesna mast. Višak telesne masti je povezan sa povećanim naslagama masne jetre poznate i kao nealkoholna masna bolest jetre (NAFLD). Takođe povezan sa nizom zdravstvenih problema, NAFLD vas može dovesti u veći rizik od dijabetesa, visokog krvnog pritiska i srčanih bolesti.

    6. Možda ćete osetiti hormonske promene

    Na stanja povezana sa hormonima kao što je sindrom policističnih jajnika (PCOS) mogu uticati ishrana i izbor načina života. Posebno, čini se da postoji jaka povezanost između insulinske rezistencije i upravljanja simptomima PCOS-a. Kao dijetetičar za PCOS, Bess Berger kaže da radi sa ženama koje pate od problema sa šećerom u krvi i kako višak šećera utiče na njihove hormone. „Umereni unos šećera može u velikoj meri da poboljša ravnotežu hormona u našem telu“, objašnjava ona.

    Zapamtite, Dietary Guidelines predlaže da unos šećera bude ispod 10% dnevnih kalorija. To znači da možete uživati u svojoj omiljenoj hrani umereno.

  • Pročitajte i...
    Vrucina Kako da sačuvate zdravlje tokom izuzetno visokih temperatura?

    Poslednjih godina uočavamo trend porasta temperature u letnjem periodu što utiče na zdravstveno na naše zdravstveno stanje, može da dovede do pada energije, ali i ozbiljnijih problema.

    Hrana Ako želite da usporite starenje konzumirajte baš ovu hranu

    Verovatno su retke osobe kojima prve bore na lice ne stvaraju stres, a svi manje ili više, bar u nekim fazama života želimo da zaustavimo proces starenja. Iako je nemoguće zaustaviti starenje, istina je da uz malo brige o sebi možemo da izgledamo i osećamo se mlađe. Jedna bitna stvar odnosi se našu ishranu.

    Stres Šta se događa sa našim organizmom kada smo previše pod stresom?

    U današnje vreme, većina ljudi ima visok nivo stresa. Izveštaj Američkog psihološkog udruženja navodi da je 2023. godine oko trećine ljudi starosti od 18 do 44 godine ocenilo svoj nivo stresa kao 8–10 na skali od 1–10. Dakle, ako osećate konstantan stres, niste sami.

    Beba Najbolja hrana za zdravlje i razvoj dečijeg mozga

    Hrana koju deci dajemo bi trebalo da budete nutritivno bogata i kvalitetna kako bi se njihov mozak i organizam pravilno razvijao.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: