Slušate: Dodir noći

Pesma: Crvena jabuka - Deni

Dodir noći
Naxi Radio
  • Povezani članci
  • Play Media Day 03: Više od 500 učesnika

    Regionalni komunikacijski događaj Play Media Day 03, okupio je 8. juna u Banjaluci, više od 500 predstavnika medija, kompanija, kreativnih agencija, institucija, ali i mnogobrojnih studenata, koji su u Muzeju savremene umjetnosti RS pratili predavanja, radionice i panele, više od 30 svetskih, regionalnih i domaćih stručnjaka.




    11-06-2018 | 12:26 | Autor/Izvor: Naxi media-Play team PR-Play Media Day 03

    Foto: Play team PR-Play Media Day 03

     

    Osnivači kreativne agencije SNASK iz Švedske, ekscentrični dvojac Fredrik Öst i Erik Kockum, bili su zvezde stage-a Uran sa svojom originalnom brending filozofijom - Stvorite neprijatelje, pravite prijatelje. Za sebe kažu da su oni heroji koje niko ne želi, ali su svima potrebni, te da smo svi rođeni kreativni i treba takvi da ostanemo, ma šta drugi rekli.

    „Ponašati se odraslo je najdetinjastija stvar koju možete uraditi“, kaže duo koji svoj rad shvata kao igru i zabavu koje nemaju granica.

    Veliku pažnju posetilaca, izazvao je panel “The power of like“, koji je okupio influnsere iz BiH, Srbije, Hrvatske i Crne Gore. Panelom je moderirala blogerka i novinarka iz Beograda Branislava Antović, a učestvovali su Erna Saljević, u online svetu poznatija kao „Diva is Back“ iz Sarajeva, Milan Vučićević koji je na društvenim mrežama već dugi niz godina prisutan pod pseudonimom “Nichim Izazvan” iz Beograda, Nataša Gardašević, koja je u kratkom periodu izgradila svoj brend “Njezvanova”, iz Podgorice, ali i Petra Mamić, popularna “Skitnica” iz Bjelovara. 

    Iako mnoge marketing agencije u BiH još uvijek ne shvataju značaj infulensera, čije globalno tržište vrijedi oko 1,7 milijardi dolara, veliko interesovanje učesnika je pokazalo da ovaj vid brendiranja i oglašavanja dolazi na naše prostore i to na velika vrata. „Internet je rokenrol, a influenseri su nove zvijezde“, komentar je Milana Vučićevića, poznatijeg kao “Nichim Izazvan”, kojeg prati 160 hiljada ljudi na tviteru. Takođe, u okviru panela je naglašeno da jedan uložen dolar u influense marketing, brendovima donosi 6 do 7 dolara profita.

    Panel „Žene na vodećim pozicijama u kreativnoj industriji“, doneo je priče koliko je zaista izazovno preći put do vrha i sa kojim se stereotipima i predrasudama susreću žene u svakodnevnom radu, kojih ima svega 30% na liderskim pozicijama u ovoj industriji. Kreativna direktorica agencije Play Team i direktorica programa Play Media Day Dijana Tepšić, pozvala je u goste pet uspešnih žena, koje su imale viziju i postigle veliki uspeh u regionalnoj kreativnoj industriji: Sara Mekinc - Pristop, Ljubljana, Vesna Vlašić Jusupović - McCann Sarajevo, Sanja Đekić - Mediacom CE, Zagreb, Anita Todorović - Whole In One Communications, Beograd. Tek kada žena postane svesna svoje moći i intuicije koju poseduje moći će savladavati prepreke na putu do uspjeha, uz paralelno kreiranje podržavajućeg okruženja za žene na vodećim pozicijama. „Kreativni posao je poput braka, nekad ste u svađi, a nekad je sve savršeno“, jedan je od komentara učesnica panela.

    Jedno od zanimljivih predavanja bilo je i ono francuskog futuriste, Jean Christophe Bonisa, koji je govorio o viralnoj seriji Black Mirror, budućnosti tehnologije, te moralnim granicama u digitalnoj evoluciji koju proživljavamo. Parižanin koji vodi 17 kompanija, kaže da su Banjalučani izrazito gostoljubivi, te da kreativnost ljudi sa ovih prostora, ne kaska u odnosu na Zapadnu Evropu.

    Sašo Dimitrievski iz slovenačke Pristop grupe je naglasio, koliko je važno ulagati u digitalne medije jednom ključnom rečenicom: „Spot za društvene mreže košta isto kao reklama za TV“, jer ,,Internet nije u oglasima već u sadržaju", zaključio je Borislav Miljanović iz agencije Represent System Beograd. Vrlo jednostavan odgovor na pitanje „Šta je novo u digitalnom marketingu“? dao nam je Ivan Živković, iz beogradske agencije Pioniri: „Sve“! „Digital nam daje mogućnost da vidimo potrošače i da bolje odgovorimo na njihove potrebe“, zaključio je Živković.

    Iva Obrovac iz zagrebačke agencije 404, naučila nas je kako planirati uspješno kombinovanje kanala digitalnih marketing kampanja. “Kada pokrećete kampanju imajte hipohondarski pristup. Dobro uradite istraživanje, jer interni podaci su zlato“, poručila je Iva. Međutim, ukoliko se tokom trajanja digitalne kampanje susretnemo sa kriznim komuniciranjem, Ljubica Soldo iz Degordian agencije nam je ponudila rešenje. Dobro istraživanje, plan komunikacije, sistem praćenja, te edukovana odgovorna osoba su osnovni elementi koji su vam potrebni, kako bi izbegli PR krizu na društvenim mrežama.

    Stres blokira kreativnost i produktivnost, a kako se boriti sa stresnim situacijama otkrile su nam Una Kasagić, Jana Tanasić i Nela Marinković, Masteri psihologije iz StressLess-a, Banjaluka. A da ponekad i neuspeh može biti glavna pokretačka snaga, potvrdila je Laura Kurs iz Estonije, i zaključila: „Ono u čemu ne uspiješ te podigne i pomogne ti još više u stvaranju savršenog brenda“.

    Bojan Hadžihalilović, kreativni direktor Fabrike iz Sarajeva, prisutnima je otkrio kako je biti dizajner u ova izazovna vremena, te kako razmišljati o vremenu u kojem živimo, istražiti i ispoljiti svoju kreativnost.
    U ovo digitalno doba, nismo zaboravili na tradicionalne medije, poput radija, kojem je kako je zaključeno, internet dao krila. „Radio je kao kameleon, uspeva da se prilagodi svakoj eri i ostaje medij koji se voli“, naglasila je Maja Rakovic, direktorka Naxi grupacije. Radio definitivno mora izaći iz klasičnog studija i približiti se slušaocima, potvrdila nam je Goranka Jednak Maksimović, producentkinja RTV Vojvodina, Novi Sad u svom izlaganju na temu „Radio na asfaltu i travi - Radio prijatelj događaja i festivala”.

    Imajući u vidu da je 2018. godina proglašena godinom blockchaina i da bi trebala donijeti sve više proizvoda temeljenih na blockchain tehnologiji, ali i njenu širu upotrebu u drugim industrijama organizatori su ponudili i veoma zanimljivo predavanje Nikole Jokića osnivača i CTO - Digital Assets Power Play iz Zagreba.

    U skladu sa svjetskim trendovima, program je ponudio i nezaobilaznu temu gaming industrije koja danas ozbiljno parira filmskoj industriji, o kojoj je govorio Stefan Wunderkid Đokić, Co - Founder Kuvo, Banja Luka.
    Poslastica za kraj programa je bio panel “Game of Thrones - medijski fenomen” za sve ljubitelje epske fantazije. O ovom fenomenu diskutovali su: Monika Ponjavić, filmska i TV kritičarka, Branislav Predojević, novinar, Dejan Matijević, psiholog, i Đorđe Mandrapa, arhitekta i ekspert za istorijsku rekonstrukciju.

    “U velikom delu smo u dobu romantizma i tražimo utočiste i grupne ideje, a vežemo se za heroje koji će nešto da promene”, istakli su panelisti i dodali, da nakon velikog uspjeha ovog serijala, mnogobrojne serije takođe pokušavaju da budu šokante i ugledaju se upravo na “Game of Thrones”.

     

  • Pročitajte i...
    Izazovi kreativne industrije: Prepoznati i podržati domaće muzičko stvaralaštvo Izazovi kreativne industrije: Prepoznati i podržati domaće muzičko stvaralaštvo

    Najveći izazov za kreativne industrije u Srbiji jeste promeniti odnos javnosti i institucija prema intelektualnom vlasništvu, procesima kreativnog rada i dosega uloženog truda u društvu, ali i uvođenje politika koje će podržati razvoj i samoodrživost domaćeg stvaralaštva, kao i položaj i status samostalnih umetnika, zaključak je panela „Domaće muzičko stvaralaštvo“ koji je održan u Privrednoj komori Srbije (PКS), u organizaciji Udruženja za kreativnu industriju.

    note-naxi Banja Luka Fest: Mariza ponovo u našem kraju!

    Prvi Internacionalni muzički festival Banja Luka Fest održaće se na tvrđavi Kastel, od 25. do 30. avgusta. Svetske zvezde, glamur, crveni tepih, spektakularni koncerti, brojne poznate ličnosti iz celog regiona, veliki broj medijskih kuća, posetilaca i još mnogo toga desiće se u šest festivalskih dana.

    Geopolitika u digitalno doba - može li Srbija da iskoristi šansu? Geopolitika u digitalno doba - može li Srbija da iskoristi šansu?

    Privredna komora Srbije i kompanija Ringier Axel Springer organizuju Blic panel Geopolitika u digitalno doba - može li Srbija da iskoristi šansu?, koji će se održati 3. marta 2020. godine u 12h, u Konferencijskom centru hotela Gorski na Kopaoniku.

    Paolu Virciju nagrada Drvo života Paolu Virciju nagrada Drvo života

    Paolo Virci, italijanski reditelj, scenarista i producent član je ovogodišnjeg stručnog žirija muzičkog i filmskog festivala Kustendorf, a u okviru programske sekcije "Retrospektiva velikana" prikazan je njegov film "Ljudski kapital". Završetak projekcije pratilo je održavanje radionice za studente, na kojoj je podelio svoja iskustva u oblastima scenaristike i režiranja, rada na pomenutom filmu. Ovo je bio i povod da proslavljenom filmskom radniku Emir Kusturica uruči nagradu "Drvo života", koju festival dodeljuje za buduće filmove.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: