-
Poslednjih 5 pesama
- Oliver Mandić - Zbog tebe bih tucao kamen
- Goran Karan - Potrazi
- Doris Dragović - Tek iz navike
- Željko Joksimović - Ledja o ledja
- Dino Dvornik - Zasto pravis slona od mene
-
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
Preporučujemo
Gulaš sa paprikama i mesom
Pravi gurmani nikako neće moći da odole ovom savršenom, aromatičnom jelu.
Kokos kuglice sa malinama
Recept je toliko jednostavan, pa ove kuglice uvek možete pripremati sa decom i prijateljima...
-
Zdravlje
Melatonin iz prirode: Najbolje namirnice za miran san
Melatonin je hormon ključan za regulaciju sna. Proizvodi ga epifiza u mozgu, a njegovi nivoi prirodno rastu nakon zalaska sunca i opadaju s dolaskom dana. Istraživanja pokazuju da povećan unos melatonina putem ishrane može poboljšati kvalitet sna.
Ultra-prerađena hrana može da sabotira mršavljenje, čak i kada se zdravo hranite!
Ultra-prerađena hrana (UPF) već ima lošu reputaciju, a nova studija pokazuje da čak i njene „zdravije“ varijante mogu ozbiljno narušiti napore u mršavljenju.
-
-
Putovanja
Nepal omogućio besplatan uspon na skoro 100 planina, a evo i zašto
Planinarenje po Himalajima jeste ozbiljan hobi i ujedno ozbiljan trošak, ali vlada Nepala je nedavno saopštila uzbudljivu vest: naredne dve godine čak 97 planina biće dostupne za besplatan uspon. Prava planinarska prilika!
Pet najboljih gradova za digitalne nomade u 2025. godini
Život digitalnog nomada može biti izuzetno ispunjavajući, naravno, ako se pravilno organizuje. Prava i etička opcija smeštaja, fleksibilni radni prostori, prilika da se izgradi nova zajednica i sloboda da se svet istražuje sopstvenim tempom i sve to čini ovaj stil života sve privlačnijim.
-
Preporučujemo
Zašto ne bi trebalo da okrećemo čaše naopako nakon pranja?
Mnogi ne obraćaju pažnju na način odlaganja čaša nakon pranja, ali stručnjaci upozoravaju da ih nikada ne treba stavljati naopako. Iako se često čini praktičnim jer čaše brže osuše, to može ozbiljno da ugrozi njihov kvalitet i dugovečnost.
Koliko često bi zapravo trebalo da peremo kuhinjske krpe?
Kuhinjske krpe se ne koriste samo za sudove – često njima brišemo ruke, radne površine, pa čak i ostatke hrane. Nakon toga ih obično zgužvamo i ostavimo da vise preko stolice, radijatora ili na nekom uglu radne ploče. Ali koliko često ih zaista operemo?
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.35 117.17 117.99 CHF 123.66 124.53 125.41 USD 99.98 100.68 101.39
-
Konstantin Kostjukov: Muzika je osnova baleta
Konstantin Kostjukov, v.d. direktora baleta Narodnog pozorišta je počasni gost ovogodišnjeg Boljšoj festivala, a u okviru svečanog otvaranja šestog festivala na Mećavniku posvećenom klasičnoj muzici, uz pratnju prvaka Jovice Begojeva i solista Miloša Marijana i Tatjane Tatić izveo je plesni segment kojim je upotpunio ceremoniju otvaranja. Kostjukov za Naxi govori o neraskidivoj vezi između muzike i baleta, odabranom repertoaru za ovu priliku, važnosti progresa i pomeranja granica u interpretativnom i izvođačkom smislu, te predstavama "Ko to tamo peva" koja je pravi "dragulj" srpske baletske scene i "Hazarskom rečniku", koji to pretenduje da postane.
17-07-2018 | 14:13 | Autor/Izvor: Naxi media
Foto: Naxi media, Željka Dimić
Nastupili ste na svečanom otvaranju "Boljšoj festivala" izvodeći kratke segmente popularnih baletskih predstava. Kakve su impresije sada, nakon nastupa?
Drago mi je da smo pozvani i zapaženi kao baletska umetnost. Osnova baletske umetnosti je muzika, jer bez muzike ne bi postojao ni balet. Mi muziku osećamo i prenosimo je kroz pokrete i ja uvek kažem da je balet vidljiva partitura. Po mom mišljenju, muzika je jedno od najvećih čuda, ona nam ukazuje kako treba da osećamo i u kom smeru bi trebalo da pomeramo telo kako bismo ispratili viziju kompozitora ili dali vlastitu, ali muzika je uvek osnova svega.
Repertoar se koncipirali tako da bude žanrovski raznovrstan.
Jeste, krenuli smo od Čajkovskog i klasike, jer ovaj festival nosi naziv "Boljšoj", pa je samim tim Čajkovski bio neizostavan. Nastavili smo sa predstavom "Grk Zorba", koja je bila "vezivno tkivo", jer u sebi sadrži motiv prijateljstva i završili smo sa Vokijem Kostićem i kultnim srpskim filmom, koji je poznat i u svetu - "Ko to tamo peva". Na taj način smo u kratkim segmentima ispratili klasičan, savremeni balet i moderan ples uz klasičnu i savremenu muziku.
(Foto: Naxi media, Željka Dimić)
Predstava "Ko to tamo peva", može se reći, predstavlja fenomen kada je reč o domaćim baletskim predstavama, jer više od decenije interesovanje za nju, kako domaće tako i inostrane publike ne prestaje. Kako vi to ocenjujete?Da, predstava je premijerno igrana 2004. godine, što znači da se već četrnaest godina nalazi na repertoaru. Vojislav Voki Kostić je genijalan kompozitor. Kada se spoje dobra tema i muzika, dobija se priča koju prepoznaju i inostrani gledaoci, koji je razumeju i uživaju u njoj, iako je tematika primarno vezana za naše podneblje. A kada se na to doda i koreografija koja prati muziku, dobija se predstava koja je savršen spoj i odraz rada celokupnog autorskog tima. To je predstava koja zadovoljava sva čula gledalaca. Zbog toga, "Ko to tamo peva" je onaj tip predstave koju možemo okarakterisati kao "hit" i koja nailazi na sjajne reakcije svuda u svetu.
(Foto: Naxi media, Željka Dimić)Narodno pozorište je ovu sezonu uspešno završilo baletskom premijerom predstave "Hazarski rečnik". Koliko ste zadovoljni proteklom sezonom?
Ove godine smo slavili 150 godina Narodnog pozorišta i u tom smislu, imali smo premijeru u kojoj smo želeli da se okrenemo domaćem autoru. Uzeli smo temu koja možda nije očekivana kada je baletska umetnost u pitanju i koju je publika mogla da prihvati sa rezervom, te dovede u pitanje njenu uspešnost. Reč je o romanu "Hazarski rečnik" Milorada Pavića. To je bio zahtevan zadatak, s obzirom na to da smo uzeli roman koji u sebi sadrži snažne filozofske i psihološke motive, a sve to je trebalo prepisati i uskladiti scenskom pokretu. Ali i na ovoj predstavi je radio tim velikih profesionalaca i mislim da smo zajedničkim radom napravili predstavu koja je potpuno nova i drugačija od svega prethodnog što je publika mogla da vidi. Ovo je iskorak u našoj umetnosti. Balet je poslednjih pedeset godina razgranao svoju lepezu pravaca i izraza i zakoračio u nešto novo, što nije klasičan balet, a to nam otvara mogućnost da istražujemo i otkrivamo. Ovo je nesvakidašnja predstava puna simbola koji postoje u Pavićevoj knjizi, a koje je trebalo iščitati, shvatiti i prikazati kroz pokret. Muzika je prelepo napisana i mislim da smo u sadejstvu sa koreografijom uspeli da prikažemo simbole koji se nalaze u romanu. Ovo je predstava koja se može igrati na svetskim festivalima, jer predstavlja domaći autorski tim i iskorak kada je reč o baletskoj umetnosti u Srbiji.
Rad na nečemu što se može okarakterisati kao novo, uvek predstavlja izazov za ansambl. Kakvo je bilo iskustvo sa ovom predstavom?
Ansamblu je bilo jako interesantno da radi na ovoj predstavi. Oni rado preuzimaju svaki izazov, jer im omogućava profesionalni rast i sazrevanje. Mnogi plesači kasnije postaju koreografi i to je jedan normalan razvojni put karijere jednog plesača, a rad na ovakvim projektima je od velike koristi za njihovo iskustvo. Reditelj tokom rada na ovoj predstavi nije želeo da prepriča knjigu, već da iz nje preuzme određene simbole i motive i da ih poveže i interpretira na način kojim bi zaintrigirao publiku. Samim tim, predstava izaziva publiku da nakon što je pogledaju, ukoliko to već nisu, pročitaju i roman. To i jeste cilj pozorišta - da privuče publiku i da se nakon što pogledaju predstavu njihovo interesovanje tu ne završi, već da razmišljaju o temi, istražuju i pronađu ono što će njima pomoći da naprave lični progres i budu bolji ljudi. U ovom slučaju da saznaju nešto više o našoj zemlji, našoj književnosti i našoj umetnosti.
Leto je period koji je obično rezervisan za gostovanja na festivalima. Da li pored Boljšoj festivala planirate još neko?
Pre gostovanja na Boljšoj festivalu, nastupili smo na jednom važnom festivalu u Češkoj, u okviru kojeg su proslavljali 100 godina nezavisnosti. Za nas je bila velika čast što smo kao nacionalni ansambl pozvani da učestvujemo pored umetničkih ansambala iz Beča, Berlina, Budimpešte i Zagreba. Naš nastup je jako lepo prošao, imali smo sjajan odziv i pozitivne kritike, a izvodili smo dve predstave "Žene u D-molu" i "Duga božićna večera". Nakon "Boljšoj festivala" sledi nam gostovanje na festivalu u Rimu sa predstavama "Kraljica Margo" i "Don Kihot".
-
Pročitajte i...
Žera najavio dva koncerta Crvene jabuke u Sava centru 13. i 14. novembra
Jedan od najpopularnijih sastava sa ovih prostora Crvena jabuka, uveliko se u okviru velike turneje povodom obeležavanja 40 godina karijere tokom koje obilazi 40 gradova širom regiona i Evrope, sprema za čak dva uzastopna koncerta u Sava Centru 13. i 14. novembra.
YU Grupa na Art Front festival u Sremskoj Mitrovici
Više od pedeset godina rokenrola staje u jedan nastup - YU Grupa ovog avgusta stiže na Art Front festival sa setlistom koja spaja generacije.
Sergej Ćetković predstavlja novu, duetsku verziju pesme “Nisu mi dali da te volim”
Nedavni viralni snimak iz Skadarlije, na kojem Sergej Ćetković zajedno sa uličnim sviračima peva svoj hit “Nisu mi dali da te volim”, izazvao je ogroman broj reakcija i postao viralan širom regiona. Inspirisan tim spontanim trenutkom i podrškom publike, Sergej je sada objavio novu, duetsku verziju pesme, zajedno sa uličnim muzičarem Milanom Balinovićem.
Ekskluzivno muzičko veče u Nišu: Poseban koncert Sergeja Ćetkovića
Jedan od najvoljenijih pop izvođača regiona, Sergej Ćetković, prirediće ekskluzivan koncert pod zvezdama 27. juna na Letnjoj pozornici Niške tvrđave, zatvarajući ovogodišnje izdanje Evergreen festivala. Ovo neće biti još jedan nastup, već muzički spektakl koji spaja vrhunsku produkciju, emociju i eleganciju orkestarskog zvuka.
-
Komentari
Komentara: 0
Postavi komentar: