Kako da poboljšate komunikaciju sa drugima u svakodnevnom životu?

Čini se da živimo u svetu u kojem se značaj zdrave i asertivne komunikacije stalno ističe kao prioritet, a uprkos tome mnogi ljudi i dalje imaju problem u komunikaciji sa drugima.

07-02-2024

|

09:51

|

Autor / Izvor: Naxi media, Indianexpress


Radio voditeljka Selest Hedli kaže da nam danas, više nego ikada, nedostaju veštine koje omogućavaju bolju i bolju komunikaciju među ljudima.


Zato je za IndianExpress otkrila načine i trikove koji će vam pomoći da postanete bolji sagovornik i dominirate u svakom razgovoru koji planirate da vodite. Osnovna pravila komunikacije su veoma jednostavna i svima razumljiva, pa ih nije teško primeniti.


Ona savetuje da razgovor počnete tako što ćete se potpuno posvetiti temi koju vodite. Ne obavljajte druge poslove tokom razgovora i budite prisutni. Kaže da je jednako važno ući u svaki razgovor pod pretpostavkom da iz njega možete nešto naučiti. Pri tome odvojite svoja lična mišljenja i nemojte ih nametati.

Ako vas nešto zanima i očekujete da dobijete nova saznanja, neophodno je da pitate, a ne da se trudite da navodite sagovornika i zbunjujete ga svojim ponašanjem. Postavljajte pitanja jasno koristeći "kako", "kada" i "zašto". Takođe, prepustite se toku razgovora. Različite misli će vam pasti na pamet, ali ne zadržavajte se toliko na njima da vas odvlače od razgovora.

Ako nešto ne znate i niste dovoljno upućeni u materiju otvoreno postavite pitanje i budite iskreni. Nemojte se pretvarati da znate o čemu se radi. Istovremeno, nemojte upoređivati svoja iskustva sa iskustvima sagovornika. Ako govore o gubitku člana porodice, nemojte pričati o svom sličnom iskustvu. Šta god da vi mislite, nikada nije isto.

Takođe, pokušajte da se ne ponavljate jer to usporava razgovor i dosadno je. Čak i ako želite da kažete nešto, nemojte preoblikovati istu misao iznova i iznova i izgovarati je umotanu u drugi celofan, trudite se da budete koncizni. Kada nešto prepričavate, izbegavajte opisivanje beskonačnih detalja. Oni nisu važni u razgovoru.

Najvažnija veština koju morate razviti je veština slušanja. Postoji razlog zašto prosečna osoba može da izgovori 225 reči u jednom minutu, ali može čuti oko 500 za isto vreme. I na kraju, neka bude kratko. Budite kratki u svojoj prezentaciji i slušajte druge ljude.