Izložbe u Kulturnom centru Beograda u junu
Od 5. do 28. juna Likovna galerija Otvaranje: četvrtak 5. jun u 20 sati NE MESTA, Nataša Kokić i Ojsten Agerlie
06-06-2015
|16:36
Od 5. do 28. juna
Likovna galerija
Otvaranje: četvrtak 5. jun u 20 sati
NE MESTA, Nataša Kokić i Ojsten Agerlie 
(Foto: KCB PR)
Izložba Nataše Kokić i Ojstena Agerliea, koja se održava tokom juna u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda, pokazuje istraživački postupak dvoje umetnika na temu pejsaža i bliskih memorijskih mesta, rađen u tehnikama karakterističnih autorskih opusa, u medijima crteža i fotografije. Dijalog koji uspostavljaju dela beogradske umetnice i umetnika iz Osla prati se kroz tradicionalnu likovnu temu pejsaža na više nivoa: kroz prizore udaljenih i imaginarnih prostora u Natašinim radovima, do bliskih prostora određenih ljudskim prisustvom u Agerlijevim radovima. Kako u istraživačkom postupku tradicionalne teme komuniciraju i razmenjuju svoja iskustva umetnici iz različitih geografija, ali bliskog likovnog i vizuelnog senzibiliteta, pokazuju Natašini crteži velikih dimenzija (200x100cm) i svedenog kolorita, i Aligijerijeve crno-bele fotografije intimnih sadržaja.
Nataša Kokić je diplomirala i magistrirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2000. godine izlagala je na velikom broju samostalnih i međunarodnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Ostvarila je studijske boravke u Holandiji i na Islandu. Dobitnica je nagrade Kulturkontakta i više nagrada za crtež. Bila je finalista nagrade Mangelos 2007. godine. Dela joj se nalaze u privatnim kolekcijama i korporacijama u Srbiji i Austriji. Ostjen Agerlie je završio Umetničku akademiju u Oslu. Samostalno i grupno je izlagao na izložbama u Norveškoj, Srbiji i inostranstvu. Zaposlen je u Nacionalnoj umetničkoj galeriji u Oslu.
Od 5. do 29. juna
Galerija Podroom
Otvaranje: četvrtak 5. jun u 20 sati
NEMANJA CVIJANOVIĆ
Smrt fašizmu – juče, danas, sutra!
(Foto: KCB PR)
Cvijanović u svojim radovima uspostavlja veze sa događajima iz zaboravljene prošlosti i sadašnjosti, kritički promišljajući estetske i ideološke vrednosti savremenog sveta kroz teme kao što su mehanizmi proizvodnje, manipulacija i procesuiranje značenja u postmodernoj kulturi. Izložba u galeriji Podroom je neka vrsta nastavka /ekstenzije izložbe koja je realizovana u Tobačinoj 001 u Ljubljani. Naziv izložbe je deo slogana iz NOB u bivšoj Jugoslaviji za vreme II svetskog rata, koji je postao opšte poznat nakon smrti narodnog heroja Stjepana Filipovića, koji je dok mu je omča bila za vratom uzviknuo: "Smrt fašizmu – sloboda narodu".
Skoro sedamdeset godina kasnije, u okruženju savremenog imperijalizma koji živimo, umetnik se likovno "obračunava" sa životinjskim likovima koji su predstavljeni na grbovima odabranih zapadnih zemalja, predstavnica pomenutog imperijalizma, pokušavajući da skrene pažnju na prisutnost simbola o kojima bi trebalo raspravljati, ako ne i cenzurisati ih.
Nemanja Cvijanović (rođen u Rijeci, Hrvatska, 1972. u mešovitoj porodici južnoslovenskih naroda), živi i radi u Rijeci. Diplomirao na Akademiji lepih umetnosti (Accademia di Belle Arti) u Veneciji 1998, a magistrirao na Univerzitetu IUAV 2010. (Venecija). Član je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Hrvatskih društava likovnih umjetnika Rijeke i Zagreba, udruženja Drugo more i Samoupravna interesna zajednica iz Rijeke kao i italijanske komunističke partije Rifondazione Comunista. Poslednje izložbe uključuju izložbe u Muzeju savremene umetnosti u Rimu, galeriji Tobačina 001 u Ljubljani, Muzeju moderne i savremene umetnosti u Rijeci, galerijama u Briselu, Parizu, Poznanu, Gvatemali... Kao umetnik-kustos radi od 2009. godine, kada sa kolegama i drugovima iz regije i sveta u Rijeci osniva međunarodnu galeriju SIZ. http://g-siz.com/
5 – 28. 6. 2014.
Galerija Artget, Kulturni centar Beograda, Trg Republike 5/I
Otvaranje: četvrtak 5. jun u 20 sati
Milan Živković i Branislav Brkić
Ovde i tamo
(Foto: KCB PR)
Autori fotografija, Milan Živković i Branislav Brkić, su „ovde“ i „tamo“ predstavili dela koja čine otklon od već izbledele kulture postmodernog antiestetizma sa obeležjima kao što su: značenje, semiotika, citiranje, posvajanje i korišćenje fotografije u retoričke svrhe.
Živković ostvaruje jedinstvenu „prisutnost“ u prikazanom makrosvetu jer ga izvanredno dobro poznaje. Ekstremna deskriptivnost njegovih fotografija ponekad evoluira do apstraktnosti. Fascinantni makrosvet je predstavljen kao da je snimljen tokom jednog virtuelnog dana, iako je nastao u periodu od tridesetak godina.
Pejzaži Branislava Brkića svedoče o napuštanju postkonceptualnih horizonata. Kulturu bržih refleksa zamenila je kultura sporijeg angažmana, pažljive strategije okrenute piktorijalnim efektima razotkrivanja i elementima estetike. Veliki formati muzejskog kvaliteta reprodukcije daju svemu posebno impresivan nagasak.
Branislav Brkić se bavi kreativnom fotografijom od 1980. godine i do sada je učestvovao na više od 400 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu, na kojima je nagrađivan više od 140 puta. Do sada je imao 27 samostalnih izložbi u Srbiji i inostranstvu. U Međunarodnoj fotografskoj organizaciji FIAP nosilac je najvišeg umetničkog zvanja MFIAP – "Master Photographer of FIAP". U Foto-savezu Srbije ima zvanje Majstor fotografije. Član je ULUPUDSa od 2013 godine. Predsednik je Foto-saveza Srbije od 2003. godine. Najveći deo njegovog opusa čine foto-eseji o predelima, prevenstveno su to višegodišnji projekti snimljeni o Srbiji, a onda i iz drugih delova sveta, među kojima se posebno izdvaja projekat snimljen u Kini.
Milan Živković od 1984. počinje sa radom u Prirodnjačkom muzeju u Beogradu kao preparator Zoološkog odeljenja da bi sledeće godine počeo da radi kao fotograf i dizajner. Od 2002. godine je urednik raznih fotografskih časopisa i publikacija, među kojima je i posao glavnog urednika časopisa Refoto (od 2012). Tokom 18-godišnjeg rada u muzeju fotoaparatom je dokumentovao i ilustrovao veliki broj dešavanja, izložbi i publikacija vezanih za prirodu u zemlji i inostranstvu. Neprekidno populariše fotografisanje prirode i posebno makrofotografiju. Insistira na isključivom snimanju živih i slobodnih životinja, pa je na taj način postao jedan od vodećih fotografa u toj oblasti kod nas. Sa njegovih više od 1000 fotografija ilustrovani su razni stručni i naučni radovi: od Muzejskog glasnika do Bremovih knjiga. Uradio je i 11 fotografskih projekata vezanih za prirodu koji su imali više od 100 postavki kod nas i u inostranstvu (Portugal, Francuska i Bugarska), kao i u zemljama bivše Jugoslavije.