Božanstvo Olimpa za spektakularno otvaranje 51. Bitefa
U subotu, 23. septembra u 18h u Sava Centru 51. Bitef festival svečano je otvoren 24-časovnom predstavom Planina Olimp Jana Fabra.
26-09-2017
|15:18
|Autor / Izvor: Naxi media
- Lepota čak i kada stvara konfuziju i biva subverzivna uvek nosi poruku pomirenja. Sa tim poklonom otvaram 51. Bitef. Srećno... - rekao je Jan Fabr neposredno pre početka predstave i ovim rečima svečano otvorio jedan od najznačajnijih pozorišnih festivala u zemlji.
Sadržajno kompleksna, te fizički veoma zahtevna predstava postavila je pred beogradsku publiku 27 sjajnih umetnika, koji su tokom 24 časa izvođenja uneli magiju teatra u Sava Centar i svojom beskrajnom energijom "uvukli" publiku u pozorišni čin. Ovo jedinstveno epsko putovanje u trajanju od jednog dana bilo je izazovno ne samo za izvođače, već i za publiku, kojoj je tokom trajanja predstave bio omogućen potreban komfor. Na samom ulazu karte su se menjale za narukvice koje su publici omogućile nesmetano kretanje, te ulazak i izlazak iz sale u Bitef grad koji je obuhvatao restoran, snek bar, Sensa relaks zonu, prostor za spavanje i biblioteku u kojoj je Jan Fabr potpisivao svoje knjige.
Povratak mitu, Dionizijskim igrama i kultu tragedije "oživljen" je kroz niz epizoda koje su okvire pronalazile u najznačajnijim grčkim tragedijama i epovima, antičkom kulturnom nasleđu, a koje su u publici različite starosne dobi konstantno pobuđivala različita osećanja i reakcije. Vrhunac je bila sama završnica predstave koja je donela atmosferu kakva se dugo neće ponoviti na jednoj pozorišnoj predstavi u Srbiji. Prepun Sava Centar polučasovnim ovacijama je pozdravio umetnike, kojima se za ovaj umetnički podvig, kao i Fabru, mora odati posebna čast. Završnica je obuhvatala ponavljanje prologa s početka predstave, što je izazvalo oduševljenje u publici, koja je ustala i zaplesala zajedno sa glumačkim ansamblom, a ovacije koje mu je uputila na kraju, naterao ih je da se nekoliko puta vrate na poklon.
RTS 3 je omogućio najduži prenos uživo u dosadašnjoj istoriji javnog servisa, pa su gledaoci ispred malih ekrana simultano mogli da prate sva dešavanja na sceni.