Slušate: Vikend uz Naxi

Pesma: Kiki Lesendric I Piloti - Kako Si Lepa

Vikend uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Kiki Lesendric I Piloti - Kako Si Lepa
    2. Ana Stanić - Grad
    3. Kaliopi - Rodjeni
    4. Boris Novković - Prodala Me Ti
    5. Sladjana Milošević - Recept za ljubav
  • Beograd Uzivo
  • Delta city
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Miodrag Radonjić - Petak - Mojih 50
    2. 26. mart -1 - Dodir noći
    3. 26. mart -2 - Dodir noći
    4. 26. mart - 3 - Dodir noći
    5. Miodrag Radonjić - Četvrtak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Kuglof sa kandiranim voćem Kuglof sa kandiranim voćem

    Zasladite jutarnju kafu ili čaj uz kuglof sa kandiranim voćem.

    Zapečeni makaroni sa povrćem Zapečeni makaroni sa povrćem

    Obork koji se brzo priprema.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.69 117.51 118.34
    CHF 109.82 110.59 111.36
    USD 105.42 106.16 106.91
  • Povezani članci
  • Vežbe kojima ćete sačuvati vid

    Problemi s vidom javljaju se nezavisno od starosne dobi, a među glavnim uzročnicima slabljenja vida stručnjaci ubrajaju učestalo korišćenje računara, mobilnih telefona.




    26-08-2015 | 12:19 | Autor/Izvor: Naxi media

    Foto: Bigstockphoto- CHOReograPH


    Do intenzivnog naprezanja oka dolazi tokom dugog rada na računaru, čitanja ili učenja.


    "Mala dioptrija" koja se povremeno nosi nije rešenje. U slučaju višesatnog rada na računaru oči treba povremeno odmarati gledanjem u daljinu, i bar dva-tri puta dnevno nakapati veštačke suze. Treba nositi kvalitetne naočari za sunce, sa UV zaštitom. Sočiva treba nositi prema uputstvu i obavezno ih skidati najkasnije oko 22 sata, a posle toga koristiti naočari.

    U slučaju naprezanja i zamora u očima primenite ove vežbe:

    Zatvorite oči i vrhovima prstiju lagano pritisnite očne kapke. Zamislite da vam se pred očima nalazi časovnik. Pokrećite oči kao da pratite kretanje kazaljke najpre u pravcu njenog kretanja na satu, a potom obrnuto.

    Poklopite šakom jedno oko, a drugom oku približavajte list papira na kome je nešto napisano, sve dok slova ne postanu oštra. Potom usmerite pogled na daljinu, pa onda desetak sekundi ponovo pogledajte u papir.

    Kružite očima gore – levo – desno nekoliko puta, a potom u obrnutom smeru. Ne pomerajte glavu već samo oči. Ponovite vežbu nekoliko puta.

    Rad za računarom, kao i čitanje podrazumeva gledanje iz blizine u monitor i kod ovakvih aktivnosti važno je redovno odmarati oči kako ne bi došlo do slabljenja očnih mišića i kratkovidnosti. Nakon svakih 10 minuta rada za računarom, pogledajte u udaljeni predmet koji se nalazi na najmanje tri metra od vas. Držite pogled na tom predmetu 10 sekundi, pravilno dišući i trepćući. To je takozvano 10-3-10 pravilo (10 minuta – 3 metra – 10 sekundi) koje vam mora preći u naviku kako biste sačuvali vid. Možda vam se ova kratka vežba čini napornom, međutim ona će vam vrlo brzo preći u naviku i pomoći u smanjenju napetosti u očima. Na ovaj način trenirate mišiće oka i sprečavate da se oči ulenje i naviknu na gledanje u blizinu, što oslabljuje vid.

    Takođe, dok koristite računar, ne sme biti odsjaja na monitoru. Odsjaj je jak izvor svetlosti koji se reflektuje od ekrana računara, a jaka svetlost odsjaja šteti očima i predstavlja veliki stres za njih. Sa druge strane, to ne znači da treba da koristite računar u mraku jer to jako šteti vašem perifernom vidu. Normalna osvetljenost je najbolje rešenje, a vaše oči će vam biti zahvalne.

    Ako želite da sačuvate dobar vid, treba da vodite računa i o ishrani. Za zdravlje očiju su izuzetno važni vitamini. Povećajte unos vitamina A, C i E i antioksidanata. Za bolji vid jedite šargarepu, spanać, jaja, ribu, riblje ulje, pomorandže, mandarine, limun, kupus, zeleno lisnato povrće, papriku, badem i kikiriki. Takođe, zdravlju očiju doprinose borovnice, sveže ili suve.

  • Pročitajte i...
    Pripreme za miran san Pripreme za miran san

    Miran san je od presudnog značaja za psihofizičko zdravlje. Nesanica je često podstaknuta svakodnevnim stresom, pa ukoliko želite da sebi obezbedite vreme tokom kojeg ćete se zaista odmoriti, pokušajte da usvojite neke od ovih navika.

    Cimet i med za gubitak kilograma Cimet i med za gubitak kilograma

    Ukoliko želite da očistite organizam i izgubite koji kilogram, umesto iscrpnih dijeta isprobajte mešavinu cimeta i meda koja može biti snažan antioksidant.

    Započnite korisne promene u vašem životu Započnite korisne promene u vašem životu

    Promene mogu biti korisne, čak i poželjene, jer njima uvodimo novine u našu životnu rutinu, obogaćujemo iskustva, stičemo nove navike i otvaramo prostor za nove stvari. Promene ne moraju uvek biti one "iz korena", nekada su i neki manji, drugačiji izbori put ka tome da se osećamo bolje. Donosimo vam nekoliko predloga na koje sve načine možete unaprediti kvalitet života.

    Sok od celera za zdravlje organizma Sok od celera za zdravlje organizma

    Celer je veoma bogat vlaknima zbog čega je jako dobar antioksidant. Isto tako, poseduje veliku količinu vitamina i minerala, pa ukoliko želite da steknete jednu zdravu naviku, dan zapolnite uz sveži sok od celera.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: