Tihana Putin za Naxi portal
Tihana Putin, PR Turističke organizacije Novog Sada za Naxi portal otkriva zašto je Novi Sad atraktivan i privlačan za mnoge turiste, ali i kako će izgledati turistička prezentacija ovog grada na predstojećem Sajamu turizma u Beogradu.
04-06-2015
|22:34
Tihana Putin, PR Turističke organizacije Novog Sada, za Naxi portal otkriva zašto je Novi Sad atraktivan i privlačan za mnoge turiste, ali i kako će izgledati turistička prezentacija ovog grada na predstojećem Sajmu turizma u Beogradu.
Autor/izvor: Naxi media
Datum objave: 24.2.2014. - 12:57:00
Foto:(autor: Aleksandar Kamasi)
Šta je to što je Beograđani najviše vole da posete u Novom Sadu? Kakva su Vaša iskustva o tome šta je najprivlačnije domaćim, a šta stranim turistima?
- Uviđamo razlike u potrebama domaćih i inostranih turista i u našim info centrima svakog turistu pitamo odakle dolazi i samim tim dajemo internu statistiku zemalja i gradova. Znamo da domaća publika najčešće dolazi iz Beograda, Niša, Kragujevca, eventualno Subotice i drugih mesta u okolini naše zemlje. Najveći broj domaće publike nam dolazi iz tih većih gradskih centara i njima je vrlo interesantno da svoje slobodno vreme provedu u nekom restoranu ili kafiću. Obavezno kada je u pitanju restoran, traže ponudu za domaću, nacionalnu kuhinju, neki taj miks vojvođanske kuhinje koju žele da okuse. Svakako da im je interesantno da obiđu i nešto od ustanova kulture, da li je to Muzej Vojvodine, ili spomen zbirka Pavla Beljanskog ili galerija Matice srpske. Ako su tu u večernjim satima, pruža im se prilika da čak vide i nešto od predstava u Srpskom narodnom pozorištu i vrlo interasantno je da odu i do salaša na severu Bačke ili da se eventualno provedu na nekoj čardi na Dunavu. Uz dobru tamburašku muziku i dobru hranu, svakako ide i dobro vino, tako da vrlo često sami traže da obiđu i neku od vinarija, bilo da je na Fruškoj gori ili u obližnjim Sremskim Karlovcima. Vrlo je interesantno istaći da ih mi upućujemo na brojne restorane koji pružaju tu mogućnost degustacije vina i naravno Udruženje vinara Vojvodine je otvorilio i svoj mali lokal u Dunavskoj ulici u Novom Sadu gde takođe može da se degustira vino sa teritorije Vojvodine.
Koliko Turistička organizacija Vojvodine učestvuje u organizaciji Exit festivala? Da li pripreme za sledeću godinu počinju u trenutku kada se festival završi?
- Turistička organizacija Novog Sada se svakako trudi da radi na promociji turističkih potencijala gde Exit spada u prvih pet turističkih proizvoda. Svakako da Novi Sad kao turistička destinacija dobija mnogo na tome što ima vodeći evropski festival u svom gradu koji se održava svake godine i privlači sve više i više turista. Mi to radimo na nekoliko načina. Najpre, sa Exitom smo dve godine, ove godine će to biti treći put, uspešno organizovali prvi sajam omladinskog turizma u regionu pod nazivom Youth Fair koji se održava uoči Exit festivala. Ove godine Exit festival će trajati od 10. do 13. jula, a Youth Fair na otvorenom će za sve posetioce Exita biti organizovan 8. i 9. jula na centralnom gradskom platou. To je jedna od važnijih stvari koje radimo sa njima. Svakako da propratne aktivnosti prate i promociju Exita, tako da smo napravili pre par meseci animiranu verziju grada Novog Sada u vidu jedne igrice. Ta igrica se može videti na našem sajtu www.novisad.travel i svako zainteresovan putem te igrice može ne samo dobro da se zabavi nego i da sazna nešto više o znamenitostima grada, pri tom ne mislim samo na objekte u gradu, nego mislim i na brojne manifestacije po kojima je Novi Sad poznat. Tu naravno spada i Exit festival, te tu kroz promotivnu kampanju svakako promovišemo Exit, a ono što radimo čitave godine i ono što nam je prošle godine bilo vrlo važno je da smo imali dve stotine inostranih medija koje smo ugostili što u saradnji sa Turističkom organizaciijom Srbije, što na našu ličnu inicijativu. U masi tih medija Exit jeste spomenut kao turistička atrakcija neizostavna za posetiti kada je Novi Sad u pitanju. Naravno da i Exit čitave godine radi na tome da samostalno animira neke novinare i mi zajedno sarađujemo kada je u pitanju ta vrsta promocije Novog Sada. Navela sam samo neke od stvari, ali ne treba zaboraviti činjenicu da se u svim našim promotivnim materijalima nalazi Exit, da ćemo na predstojećem Sajmu turizma sve vreme imati predstavnike Exit festivala na našem štandu. Tu će biti i promotivnih filmova koji će se naći na našem novom veb portalu koji se trenutno radi i koji će biti prilagođen za android i iOS platforme telefona. Mi zaista mnogo radimo na promociji Exita i naša promocija Novog Sada ove godine naročito će biti "okićena" vajbom Exita zato što je ove godine Turistička organizacija Srbije pripremila kampanju pod nazivom "LifeStyle Srbija". Mi smo se toj kampanji svakako pridružili i Novi Sad promovišemo u tom nekom stilu lifestyle-a ove godine.
Foto:(naxi media)
Pomenuli ste predstojeći Sajam turizima u Beogradu. Kako će izgledati prezentacija Turističke organizacije Novog Sada ove godine?
- Mi smo vrlo svesni činjenice da smo prošlu godinu dobro završili. Zvanični podaci govore u prilog tome. Republički zavod za statistiku je nedavno objavio podatke za čitavu prošlu godinu. U Novom Sadu je noćilo preko 240.000 domaćih i stranih turista u toku prošle godine. Među stranim turistima to iznosi 13 posto više nego prethodne godine, konkretno u mesecu decembru 63 procenta više stranih turista je noćilo u Novom Sadu nego u decembru 2012. godine. Što se tiče statistike koje izdaje Narodna banka Srbije izdati podaci za januar-novembar 2013. godine govore da je prošle godine zemlja Srbija imala devizni priliv od turizma u visini od 937 miliona dolara, što je 14 procenata više nego u 2012. godini, a prema nekim nezvaničnim podacima Novi Sad je prihodovao oko 90 miliona dolara. Turizam je jedna važna privredna grana, kako za celu Srbiju, tako i za Novi Sad. Od početka godine mi smo svakako vrlo aktivni i radimo na promocijinašeg grada, što putem našeg sajta, što putem sajma, što uz pomoć promotivnih brošura u našim info centrima i info centrima turističke organizacije Srbije i Beograda, sa kojima izuzetno dobro sarađujemo. Možemo slobodno reći da je potencijalnih turista od početka godine videlo oko milion. Što se tiče promocije na sajmovima, prvi sledeći veoma važan sajam za nas je Sajam turizma u Beogradu od 27. februara do 2. marta. To je možda i najznačajniji sajam u regionu ove godine. Sajam će imati oko 1000 učesnika iz oko 50 zemalja. Ovaj sajam poseti preko 65 hiljada posetilaca. On je za nas, kao i za sve ostale izlagače vrlo važan. Kao što sam rekla, mi ćemo se predstaviti pričom "Lifestyle"-a i biće mnogo predstavnika plesnih klubova i Exit-a, a dobre vibracije i dobar ritm očekuje sve posetioce našeg štanda. On se nalazi u hali 4, broj štanda je 4032, ali vrlo će biti upečatljiv, tako da nećete morati da tražite taj broj. Ono što je značajno je da će sa nama biti i predstavnici turističkih agencija sa dobrom ponudom za provesti se u Novom Sadu, kao i brojni predstavnici ugostiteljsko-smeštajnih kapaciteta. Pomenula bih da 28. februara sa početkom u 12 i 30 imamo konferenciju za štampu za predvodnike javne reči gde ćemo predstaviti nešto i od naših planova za tekuću godinu, a nakon toga organizovana je i degustacija vina iz vinarije Mačkov podrum iz Iriga i piva Amstel iz "Heineken" pivare iz Novog Sada. Svakako da u cilju boljeg upoznavanja našeg rada putem te igrice biće organizovana i nagradna igra. Meni je važno da se i ovom prilikom zahvalim brojnim darodavcima: Udruženje Aktivna Fruška će omogućiti jedno besplatno razgledanje i šetnju kroz Frušku goru na konjima, dakle vrlo zanimljiva atrakcija koja sve više mami publiku iz Beograda prema njihovim relima; Exit je obezbedio karte za ovogodišnji Exit; Spomen zbirka Pavle Beljanski, Muzej Vojvodine i Muzej grada, kao i Srpsko narodno pozorište obezbedili su određeni broj propusnica i karata za posete ovih institucija; Galerija matice srske je pripremila jedan određeni promo paket, kao i Rtv Vojvodina; Hotel Premier Aqua je pripremila dnevni Spa kao poklon i čarda Aqua Doria je takođe pripremila jedan vaučer koji omogućava dobitniku da uživa na reci Dunav uz riblje specijalitete; Gradsko zelenilo koje je zaduženo za najlepšu plažu na Dunavu prema mnogim istraživanjima - Štrand obezbedili su nekoliko sezonskih ulaznica za posetioce sajma. Suština je da dođete da sluišate dobru muziku, da gledate dobre i uigrane plesače i da se igrate sa nama i usput dobijete i neku nagradu. Oni koji osvoje najviše poena u našoj igrici imaće prliku da dobiju nagradu. Ja koristim priliku da sve vaše slušaoce pozovem da dođu i da nas posete od 27. februara do 2. marta u hali 4.