Ponovo u Cvijeti: Zatvaranje ciklusa
U petak 10. oktobra 2014. godine u sali Muzičke škole Stanković (Kneza Miloša 1a), sa početkom u 20 časova Muzička omladina Beograda zatvoriće ovogodišnji ciklus Ponovo u Cvijeti predavanjem na temu: Čovek koga smo čekali. Dragutin Gostuški o vremenu (i) umetnosti Stevana Stojanovića Mokranjca. Učesnici u izlaganju biće Ivana Petković, student doktorskih studija na Odseku za muzikologiju i asistent na Katedri za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu i Predrag Kovačević, student četvrte godine na Odseku za muzikologiju i demograf.
06-06-2015
|14:00
U petak 10. oktobra 2014. godine u sali Muzičke škole "Stanković" (Kneza Miloša 1a), sa početkom u 20 časova Muzička omladina Beograda zatvoriće ovogodišnji ciklus Ponovo u Cvijeti predavanjem na temu: Čovek koga smo čekali. Dragutin Gostuški o vremenu (i) umetnosti Stevana Stojanovića Mokranjca. Učesnici u izlaganju biće Ivana Petković, student doktorskih studija na Odseku za muzikologiju i asistent na Katedri za muzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu i Predrag Kovačević, student četvrte godine na Odseku za muzikologiju i demograf.
Autor/izvor: Naxi media
Datum objave: 9.10.2014. - 13:52:00
(Foto:Muzička omladina PR promo)
- Te, ne tako davne 1988. godine, jedan čovek širokih pogleda i visoke erudicije, prihvatio se da u jednom televizijskom serijalu od osam epizoda (u trajanju od po dvadeset minuta, emitovanom na Prvom programu Radio-televizije Beograd) izloži svoje stavove u vezi sa formiranjem i razvojem muzičkog života na prostoru Srbije i starih srpskih zemalja, rekli su izlagači.
"U televizijskom serijalu koji nosi naziv „Rađanje srpske muzičke kulture”, inače, vremenski veoma kratkom, ali informaciono i činjenično nabijenom luku, prati se razvoj i geneza srpske muzičke istorije od vremena prvih muzičkih klica, preko pojave prvih amaterskih muzičara i muzičkih udruženja, zatim, na potpori i uticajima koji su dolazili ‘spolja’ (prvenstveno od strane čeških muzičara, ali i uticaja koje su doneli srpski kompozitori školovani u inostranstvu), pa sve do momenta kada se srpska muzika uključuje u savremene evropske muzičke tokove. S obzirom na to da je i sam Gostuški prepoznavao i shvatao, na sebi svojstven način, značaj koji je Stevan Stojanović Mokranjac imao u srpskoj muzičkoj kulturi, on posvećuje čak dve od osam emisija ‘klasiku srpske muzike’ – velikoj i uvek inspirativnoj i neiscrpnoj temi.
- Teme koje želimo ponovo da osvetlimo i revidiramo u okviru našeg izlaganja, tiču se način na koji je Dragutin Gostuški valorizovao, ne samo delatnost(i) Stevana Stojanovića Mokranjca, već i opuse generacije kompozitora koji su živeli i stvarali između dva svetska rata – takozvanih putnika Orijent-ekspresa. U tom smislu, misao Dragutina Gostuškog o Mokranjcu, ali i srpskoj muzičkoj umetnosti tog doba, biće problematizovana u kontekstu njegove teorijsko-naučne misli, odnosno, svih onih uporišnih tačaka oko kojih se ta njegova misao i formirala: vreme-prostor-umetnost, dodali su izlagači.