Počinju Bijenale umetnosti u Pančevu
Tokom septembra i oktobra meseca u Pančevu se održava 16. Bijenale umetnosti, pod nazivom
31-05-2015
|01:13
Tokom septembra i oktobra meseca u Pančevu se održava 16. Bijenale umetnosti, pod nazivom "Linije vremena: dokumenti 1981–2012".
Autor/izvor: Naxi media
Datum objave:22.8.2014. - 17:05:00
(Foto: Fešta promo)
Program će biti svečano otvoren 17. septembra u staklenom paviljonu na trgu ispred Narodnog muzeja Pančevo, dok će se glavni i prateći program održati na više gradskih lokacija: u Galeriji savremene umetnosti, Foajeu Kulturnog centra Pančeva i Gradske uprave, Narodnom muzeju, bioskopu „Vojvodina”, Istorijskom arhivu, prostoru budućeg legata Milorada Bate Mihajlovića i u galeriji „Elektrika” Kulturnog centra, uz učešće preko 80 eminentnih umetnika.
Bijenale umetnosti pod nazivom "Linije vremena: dokumenti 1981–2012" bavi se novom skulpturom kao antispomenikom, skulpturom u proširenom polju, instalacijama in situ, antiskulpturom, postskulpturom.
Bijenale umetnosti u Pančevu se organizuje na temeljima Bijenalne izložbe jugoslovenske skulpture u Pančevu (1981–1996), koja je tokom osamdesetih i devedesetih godina 20. veka predstavljala jednu od ključnih tačaka podsticaja i podrške razvoju jugoslovenske skulpture. Menjajući naziv u Bijenale (vizuelnih) umetnosti Pančeva (2000-2014), i proširujući forme izloženih dela, Bijenale je na ovim prostorima zadržalo poziciju značajnog uporišta za savremenu umetničku praksu. Potvrđujući tezu da je skulptura posrednik u vezi sa svetom, i verujući da za jezik savremene skulpture ne postoje granice, selektorka 16. Bijenala umetnosti Suzana Vuksanović i producent Dragan Jelenković su napravili impresivnu listu od osamdesetak umetnika koji će izlagati, trudeći se da obuhvate sve generacije.
Pojam nova skulptura označava čitav niz različitih umetničkih pojava, poput antiskulpture, instalacije, performansa i hepeninga, koje su potekle iz okrilja medija skulpture, istovremeno ga relativizovale, ali i jačale. Reafirmacijom komunikativnosti i elastičnosti savremenog skulptorskog jezika, nova skulptorska praksa otvorila je i drugačije pravce za realizaciju čitavog korpusa novih ideja i suštinsku (pre)formulaciju novih medija. Otkrivanje predmetnosti skulpture/objekta, njene telesnosti i relacije telo – delo, te slobodno biranje i kombinovanje materijala, osvajanje prostora i njegovo inkorporiranje u umetnički rad, otvorilo je sasvim nove mogućnosti za razvoj skulpturalne prakse, što ćemo videti i na Bijenalu.
Kao prateći program Bijenala biće realizovana izložba i intervjui Dušana Otaševića u prostoru budućeg legata Milorada Bate Mihajlovića (kustosa Marijane Kolarić), radionica-izložba Aleksandra Zografa koji će aktuelnost skulpture predstaviti kroz knjigu stripa, i performansi autora Andreja Mirčeva sa Akademije umjetnosti iz Osijeka. Bijenale prati i dvojezična (srpsko-engleska) publikacija sa tekstovima kritičara i teoretičara umetnosti, bogato ilustrovana istorijskim dokumentima i foto-dokumentacijom.