Otvorena izložba mozaika u Andrićgradu

Danas, 15. januara u galeriji "Petar Lubarda" u okviru Andrićevog Instituta, otvorena je izložba mozaika, slika i skulptura umetnika Bisenije Tereščenko i Ljubomira Lackovića. Izložbu je svečano otvorio Emir Kusturica.

15-01-2019

|

19:26

|

Autor / Izvor: Naxi media


Izložbom je otvorena izložbena sezona u galeriji Andrićevog Instituta, a ova umetnica, prepoznatljvog izraza i stila, autorka je i upečatljivog mozaika u Ulici Mlade Bosne u Andrićgradu.

Postavka obuhvata prenosive mozaike minijature različitih motiva, kao i slike u tehnici ulja na platnu. Izložba je obogaćena i skulpturama Ljubomira Lackovića, koji je gost izložbe.

Htela bih da pohvalim ljude koji su od ovih radova napravili jednu divnu ambijentalnu celinu, u kojoj je vrlo prijatno boraviti i osmatrati je u segmentisanim ambijentalnim ćelijama. Meni je odavno bio san da izlažem sa Lackovićem, kao i da sarađujemo na jednom delu - rekla je Tereščenkova naglašavajući da deo postavke čine i dva premijerno izložena dela "Žitije čvorka" (Tereščenko/Lacković) i "Bitka za Kosovo" (Lacković).



(Foto: Naxi media, "Žitije čvorka" - Bisenija Tereščenko/Ljubomir Lacković)


"Žitije čvorka" je delo u kome se svako od nas može ogledati ili poprimiti osobine čvorka. Ljubomir Lacković je ovo fantastično izveo i jako sam ponosna na ovu premijeru. "Bitka za Kosovo" rađena je po Da Vinčiju i Mikelanđelu, gde je Lacković vihor bitke preobrazio detaljima u svoj doživljaj kosovske bitke, ujedno pokazujući i svoju ljubav prema renesansnim vajarima.

Ljubomir Lacković istakao je da se oseća počastvovanim što je deo ove izložbe, kao i da se nada da će Bisenija i on u budućnosti imati više zajedničkih izložbi.

U potrazi za Bogom, mnogi naši i Zapadni narodi su izgubili Boga, a neki su ga i potpuno poništili. To se desilo u trenutku, kako kaže jedan američki sociolog, kada je pronađena elektronska slika. Perfektna slika, koja samo ubija, lako, perfekto, žestoko i koja od njenog postojanja nas ne vodi, kako on reče "ka svetom trojstvu, nego ka nama samima". Ta perfektna slika je uvek bila deo neke ideologije, odnosno samoreklamiranja. Na potpuno drugoj strani od te ideje, te perfekcije u kojoj čovek učestvuje pasivno, postoji nešto što se u filmskoj dramturgiji zvalo "mozaična struktura" i najbolji filmovi u istoriji evropskog filma su upravo imali mozaičnu strukturu. Šta je to značilo? Da film nema narativnu strukturu kakvu danas gledamo na televizijama, odnosno onu koja je 70-ih i 80-ih građena na filmu. Divno je što je jedan projekat, a to je Andrićgrad, pokušao da pokaže kako je trebalo da živimo, kao i da još uvek nije kasno. Dakle, ako smo već promašili davne lekcije iz renesanse i svih stilova koji su mimoišli ovaj grad, on je na kraju dobio te stilove i , između ostalog, dobio najlepši ukras tog grada, a to su portreti Mladobosanaca koje je naša autorka napravila i prema kojoj osećamo neizmeran dug u svakom pogledu. - rekao je Kusturica proglasivši izložbu otvorenom.



(Foto: Naxi media, "Pepeljuga" - Bisenija Tereščenko)


(Foto: Naxi media, "Kockarnica" i "Noćna straža" - Bisenija Tereščenko)


Bisenija Tereščenko diplomirala je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Slavoljuba Čvorovića, na slikarskom odseku. Magistrirala na odseku Zidno slikarstvo, ciklus mozaika na temu "Monumentalno u bajkama i mozaiku".