
„Mekšanje“ otvara 58. Bitef
Na koje sve načine naša tela sazrevaju i kako mekšanjem dobijaju sasvim novu snagu publika ovogodišnjeg Bitefa saznaće 25. septembra u Operi i teatru Madlenianum.
16-07-2024
|14:40
|Autor / Izvor: Naxi media, Bitef teatar

Pedeset osmi Bitef biće održan od 25. septembra do 4. oktobra pod sloganom „Lepota (ne)će spasiti svet”. Beogradskoj publici u glavnom programu predstaviće se čak deset produkcija koje stižu iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Bolivije, Brazila, Holandije, Belgije, Slovenije, Hrvatske i Srbije.
Festival će svečano otvoriti plesna predstava „Mekšanje” Dens on ansambla iz Berlina u koprodukciji sa Onasis Stegi iz Grčke i Nacionalnim koreografskim centrom Rilije-la-Pap iz Francuske, a u koreografiji grčkog umetnika Hristosa Papadopulosa.
Specifičnost ove nemačke trupe je u tome što je čine plesači koji imaju više od četrdeset godina starosti. U saradnji sa Papadopulosom, prvoj po redu, nastaje rad koji ističe samu srž ovog ansambla postavljajući pitanje o tome šta znači sazreti? Kako telo mekša i kako se menja kada sazri?
Jedanaestoro igrača postepeno ispunjavaju čist, beli prostor i neprimetnim premeštanjima težišta sa jednog zgloba na drugi, uz muziku koja zvuči kao rad metronoma, a čiji je autor italijansko-grčki kompozitor Koti K., istražuju mogućnosti ljudske pažnje i koncentracije kroz svedeni i gotovo meditativni scenski izraz.
Na kraju, mekšanje u „Mekšanju” ogleda se upravo u suptilno sprovedenoj ideji pobune pojedinca kroz jedva primetna razbijanja postavljenih ograničenja. Papadopulos i Dens on ansambl istražuju trenutke koji stvaraju izvestan nemir, ali koji takođe poseduju i neku vrstu umirujuće moći, kako za tela na sceni, tako i za ona u publici.
„Uživanje je gledati ove iskusne i ekspresivne igrače i igračice. U ‘Mekšanju’ uspevaju da održe napetost, da povećaju intenzitet i pronađu slobodu u strogom formatu”, beleži nemački dnevni list Der Tagesspiegel. Portal Tanznetz.de navodi kako Papadopulos i Dens on ostavljaju trajan utisak na publiku: „Rezultat ove fino koreografisane predstave je neverovatno efektan: ostvaruje se ubedljivo privlačenje kojem je gotovo nemoguće odoleti.”