Letujete u hotelu? Ovo su nepristojne navike kojih odmah treba da se oslobodite
Najverovatnije ste i sami svesni da neke navike nije dobro negovati ako ste na putovanju, a posebno ako gostujete u hotelu.
30-05-2024
|10:45
|Autor / Izvor: Naxi media, msn.com
                                                            
Kao i kod kuće, i hoteli imaju brojna pravila ponašanja, i važno je iskazati poštovanje prema osoblju, jer oni nisu ničije sluge.  Pedro Richardson koji je 12 godina radio po hotelima izdvojio je neka pravila koja bi trebalo da sledimo ako želimo da ostavimo utisak pristojnosti.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
1. Nošenje kućnog ogrtača napolju
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Ima vremena i mesta za nošenje kućnog ogrtača, a to nije u hotelskom restoranu.
- Razumem da se mnogi osećaju prijatnije i kao kod kuće, ali kada odsednete u vrhunskom luksuznom hotelu, to jednostavno nije pristojno - kaže Pedro Ričardson.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
2. Tražite sobu ranije nego obično
Jedini način da zaista garantujete rano prijavljivanje je da rezervišete sobu noć pre nego što stignete, kaže Richardson. U suprotnom, nemojte tražiti pristup svojoj sobi pre uobičajenog vremena za prijavu.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
- Po pravilu, ako je soba gotova, pustićemo vas unutra - dodaje on.
- Ali to nije uvek moguće zbog velike popunjenosti prethodne noći. Nema načina da sobu pripremimo u tren oka, nemojte se zbog toga ljutiti na osoblje - kaže Odo Ovrevik, suvlasnik Rosewood Country Inn-a.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
3. Puckanje prstima ka osoblju
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Ne puckajte prstima ka hotelskom osoblju da biste privukli njihovu pažnju, kaže stručnjak. Ovo je nepristojno i sramotno ponašanje i takođe je jedna od 20 nepristojnih navika u restoranima.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
4. Pretvaranje hodnika u lični prostor
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Gosti hotela moraju da poštuju kontrolu buke, posebno u hodnicima. Ovaj zajednički prostor nije dečje igralište ili mesto za glasno pričanje, kaže Anđela Rajs, suosnivač Boutique Travel Advisorsa.
- Deca će svoju energiju oslobađati trčanjem i povremeno vrištenjem po hodnicima hotela, posebno ako mama i tata ne gledaju. Roditelji su često previše zauzeti da bi prepoznali kako ova rutina utiče na druge goste – objašnjava Rajsova.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
5. Korišćenje stvari koje vam nisu potrebne
Lako je zaboraviti na uštedu energije dok putujete, ali i dalje možete da budete obazrivi. Iako gosti hotela ne dobijaju poseban račun za režije, trebalo bi da ugase svetlo i TV kada napuste sobu.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
- Da bi postali ekološki prihvatljiviji, neki hoteli nagrađuju goste nudeći nagrade za lojalnost za odbijanje dnevnih peškira, posteljine, pa čak i usluge čišćenja - kaže Rajsova.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
6. Pravite gužvu na recepciji
Neki gosti hotela komuniciraju sa drugima na recepciji kako bi bili ljubazni. Međutim, ovo možda nije najbolje vreme da pokušate da steknete prijatelje.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
- Kao i kada su na bankomatu, mnogi ljudi više vole privatnost prilikom prijavljivanja i odlaska u hotel. Zato zapamtite da poštujete privatnost drugih – kaže Rajsova.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Dakle, ako nešto nije neophodno, nema smisla da se troši.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
7. Preterano rezervisanje
Rezervisanje više stvari nego što vam je potrebno je slično trošenju usluga ili energije koja vam nije potrebna. Sve ove stvari su pomalo nepristojne i bezobzirne. 
Drugi primer je da gosti rezervišu više ležaljki na bazenu nego što je zaista potrebno za njihovu zabavu, posebno kada putuju u špicu sezone kada je prostor ograničen, kaže Rajs.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
8. Vikanje i psovanje
Predvorje, salon, restoran i bazen su prostori koje delite, a ne vaš dom.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
- Svi treba da budemo svesni drugih ljudi unutar hotela i da ne dozvolimo da obim ili sadržaj naših razgovora najavljuju naše prisustvo dok se krećemo hodnicima - kaže Dales.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Umesto toga, neka razgovori budu diskretni i ljubazni, a preporučuje se i da se ljudi klone neprijatnih razgovora.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
9. Uništavanje sobe i nered
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Jedna od prednosti boravka u hotelu je to što ne morate da nameštate krevet. Usluga čišćenja, međutim, nije izgovor da svoju sobu ostavite u potpunom neredu, ističe.
Osoblje je tu da sredi i sredi vašu sobu, a ne da provede sate odlažući vašu razbacanu odeću.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
10. Preterivanje sa alkoholom    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Previše alkohola ponekad dovodi do nedostatka samosvesti i pribranosti, što može biti nepristojno. Znati kada treba stati jedna je od navika pristojnih ljudi.
    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
11. Ignorisanje pravila
Ljudi ne obraćaju dovoljno pažnje na sitna slova.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
- Može biti na našem sajtu, može biti u mejlu, može biti svuda. Ipak, neki se i dalje ne pridržavaju pravila – kaže Ovrevik.    
                                                                                                                                                                            
                                                                            
    
                                                                                
                                                                            
Ovo nepoštovanje pravila je navika koja je gruba prema osoblju hotela, kao i prema drugim posetiocima, jer pravila kao što su zabrana kućnih ljubimaca ili pravila parkiranja postoje s razlogom, piše msn.