Josipa Lisac zasijala na koncertu u Beogradu
Josipa Lisac još jednom je osvojila publiku, pokazujući da autentičnost, energija i iskrena ljubav prema muzici i ljudima ne poznaju granice.
28-11-2025
|12:41
|Autor / Izvor: Naxi media, Long Play
U iščekivanju prvih tonova, na video-bimu su se nizale fotografije iz privatne arhive, na kojima ova sjajna umetnica uživa u društvu svoje životne ljubavi, pokojnog kompozitora Karla Metikoša, autora i producenta njenog kultnog albuma „Dnevnik jedne ljubavi“.
U pratnji benda koji čine priznati klavijaturista i kompozitor Toni Starešinić, džez bubnjar i perkusionista Borna Šercar, basista Davor Črnigoj, kao i džez gitarista Elvis Penava, Josipa je koncert otvorila najnovijim singlom „Zamisli“, koji je napisala zajedno sa Alkom Vuicom. Iako je koncert bio sedećeg tipa, energija u vazduhu bila je gotovo opipljiva, nagoveštavajući veče za pamćenje.
Po završetku uvodne numere, Josipa je pozdravila publiku u Beogradu emotivnim rečima, istakavši koliko joj je, i posle nebrojeno nastupa, drag susret sa beogradskom publikom, koja je, kako je naglasila - oduvek znala da prepozna i razume njeno stvaralaštvo.
„Poznajem vas sve odavno“, poručila je nakon snažnih ovacija, pre nego što je usledila džez interpretacija pesme „Sreća“, kao i bezvremenski klasik jugoslovenskog progresivnog popa „O jednoj mladosti“.
Zahvaljujući izuzetnoj energiji benda, mnoge čuvene pesme, poput „Danas sam luda“ i „Hazarder“, predstavljene su u novom ruhu – od energičnih gitarskih pasaža do poletnih džez aranžmana, u kojima je Lisac briljirala svojim dinamičnim, baršunastim vokalom. Kultni status njenog rada iz ranih sedamdesetih još jednom je potvrđen pred beogradskom publikom, na radost brojnih posetilaca.
Ako je gracioznost kojom je izvela numere „Vjerujem ti sve“ i „Gdje Dunav ljubi nebo“ bila očekivana od umetnice njenog formata, malo ko je mogao da nasluti da će Lisac iskoristiti i pauze između pesama kako bi priredila pravi mali šou. Od neobaveznog razgovora i čitanja poezije sa članovima benda, preko dirljivih sećanja na svoje početke sa grupom O’Hara i stvaranje albuma „Dnevnik jedne ljubavi“, pa sve do monologa o glamuru, muzici, slobodi i buntu – svaki trenutak bio je pažljivo ispunjen smislom i emocijom.
Vrhunac večeri dogodio se upravo tokom jednog od tih predaha, kada je na scenu izašao Džordži, alt-pop zvezda nove generacije, kako bi Lisac uručio priznanje „Žena godine“ magazina Harper’s Bazaar.
Za sam kraj, publika je uživala u najpoznatijim numerama iz bogate diskografije. „Magla“ je na trenutak vratila duh sedamdesetih, energična „Make Up“, uz impresivan bubnjarski solo, pokazala njenu sklonost ka eksperimentisanju, dok je „Ležaj od suza“ zaokružio veče kao snažan dokaz vokalne moći umetnice koja suvereno korača kroz osmu deceniju života.
Umesto klasičnog bisa, Josipa Lisac i bend zatvorili su veče ponovnim izvođenjem najnovije pesme, nakon čega su dvoranom odjeknule gromoglasne ovacije. Iako njen status jedne od najvećih žena regionalne muzičke scene nikada nije bio upitan, Lisac je još jednom ostala verna svom stilu – skromno poručivši da svega ovoga ne bi bilo bez publike, koja ju je prepoznala, prihvatila i zavolela.