Biković: Led pripada novom talasu ruskog filma

Miloša Bikovića domaća publika na velikom platnu imaće priliku da vidi u još jednom ruskom ostvarenju, filmu “Led” u režiji Olega Trofima. Na održanoj konferenciji za novinare Biković je govorio o stvaralačkom procesu, radu sa rediteljem i kolegama, naglasio da je ovo film jedne nove struje ruskog filma, kao i da je u žanrovskom smislu novina.

28-02-2018

|

10:12

|

Autor / Izvor: Naxi media

Film je baziran na istinitoj priči, šampionki u klizanju, kojoj je ljubav pomogla da ustane iz invalidskih kolica i svoje ime zauvek upiše u istoriju ove spotrsko-umetničke discipline. Glavne uloge, pored Bikovića tumače Aglaja Tarasova i Aleksander Petrov.


- Imao sam par zamerki na scenariju koje su oni uvažili, što mi je odmah pokazalo da su otvoreni za saradnju. Stoga, mogu da kažem da sam koautor određenih scena u filmu. Ovakav način rada, gde postoji sinergija u stvaranju mi se jako dopao, jer od svakog saradnika izvlači najbolje. - objašnjava Biković. 



(Foto: Naxi media, Željka Dimić)


- Osim standardne psihološke pripreme lika i rada na scenariju, trenirao sam klizanje tokom četiri meseca. Imali smo intenzivnu pripremu, sa nama su radili bivši šampioni Rusije u klizanju, a scene su snimane na realnom ledu. Naravno, većinu stvari rade dubleri, ali neke osnove smo ipak morali da savladamo.

Film je dostigao veliku popularnost i gledanost u bioskopima širom Rusije, a dan nakon premijere 7. marta, naći će se na redovnom repertoaru domaćih bioskopa.


Najveća dva izazova prilikom rada na filmu, kako objašnjava, bili su fizička priprema, odnosno ovladavanje tehnikom klizanja, ali i ruski jezik, koji još uvek nije savladao u onoj meri da može nesmetano da snima, odnosno bez osetnog akcenta. Rad sa rediteljem OlegomTrofimom izdvaja kao jedinstveno iskustvo, ali i objašnjava da je u Rusiji prisutan novi talas filmova u kojima pored reditelja, krucijalne odluke donose i producenti.


- Ovo je i producentski film, tako da su producenti donosili poslednje odluke. To je posledica napuštanja socijalističkog pristpa filmu, gde je reditelj centralna figura.