Bajaga komponovao mjuzikl

Rok muzičar Momčilo Bajagić Bajaga, jedan od najvećih hitmejkera Srbije i bivše Jugoslavije, prvi put u svojoj 35-godišnjoj karijeri komponovao je mjuzikl, i to

05-06-2015

|

14:52

Rok muzičar Momčilo Bajagić Bajaga, jedan od najvećih hitmejkera Srbije i bivše Jugoslavije, prvi put u svojoj 35-godišnjoj karijeri komponovao je mjuzikl, i to "Ženidbu i udadbu" Jovana Sterije Popovića, čija je premijera u beogradskom Pozorištu na Terezijama.

Autor/izvor: Naxi media
Datum objave: 5.11.2013. - 14:20:00

baja
(Foto:naxi media;autor:Željka Dimić)

- Oduvek mi je bila želja da radim mjuzikl! Do sada sam radio muziku za predstave, filmove, televiziju i reklame, radio sam i za jedan kabare, ali mjuzikl do sada nisam imao priliku da radim. Pozorište na Terazijama ima lepu tradiciju mjuzikala i bila mi je velika čast što su me pozvali - kaže Bajagić - Uz pomoć odličnih glumaca i reditelja Vlade Lazića malo dublje sam ušao u formu mjuzikla, i nakon toga mi se rad na mjuziklu još više svideo. Nadam se da će “Ženidba i udadba” biti uspešna, svi smo dali sve od sebe, i nadam se da ću uraditi bar još neki mjuzikl u karijeri
.
Dramaturg Željko Mijanović je Sterijino pisanje puno lokalnih arhaičnih izraza odlično pretočio u songove, tako da je Bajaga imao samo neke manje intervencije na tekstovima "više ako se potrefi da treba neka reč koja bi se bolje pevala, a znači isto".

- Neki prijatelji su mi rekli da Željkovi songovi zvuče kao da sam ih ja pisao. Neverovatno koliko su nam se poklopili senzibiliteti - naglašava Bajaga.

U ostvarivanju zamišljenih muzičkih ideja pomagali su gitarista Bajage i Instruktora Marko Nježić-Kića i gitarista Apsolutno romantično Zoran Alvirović-Kina, a Bajaga posebno ističe ulogu svog starog saradnika iz Instruktora, klavijaturiste Saše Loknera.

- Bez njega ne bih ni počeo ovo da radim jer je daleko više iskustva imao od mene u ovakvom poslu. Radio je za pozorište “Boško Buha” nekoliko dečijih mjuzikla i daleko bolje razume tu formu. Nemam problem kad su pesme u pitanju, ali kad je u pitanju sama forma mjuzikla i pozorišni način razmišljanja, tu mi je Loki puno pomogao - ističe Bajaga.

Muzika "Ženidbe i udadbe" u duhu je vremena i mesta radnje, Vojvodine 19. veka, i Bajaga je opisuje uslovno kao "novokomponovanu starogradsku muziku, primernu mjuziklu kao formi, sa ponešto kabaretskog zvuka i uticaja rumunske, mađarske, srpske, ciganske, bunjevačke muzike, a iz daljine i možda ruske i ukrajinske".

- Nije teško raditi epohu kad je Vojvodina u pitanju, svi je znamo kao prostor različitih kultura, i to je nešto što može da ispiriše. Trudio sam se najviše da iskoristim žičane instrumente, gitare i tambure, i nisam namerno stavljao violine i trubače. Trudio sam se da komponujem u duhu tradicije, ali nisam koristio neke poznate teme - kaže Bajaga.

Ako bi morao da izdvoji bar jednu pesmu koja najbolje predstavlja duh "Ženidbe i udadbe", a koja se istovremeno može slušati  i van konteksta tog mjuzikla, Bajaga se opredeljuje za pesmu "Mladost" i ističe da je to njegov omaž jednom velikom kantautoru - Arsenu Dediću.