Slušate: Noć uz Naxi

Pesma: Željko Bebek - Veceras si lijepa

Noć uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Željko Bebek - Veceras si lijepa
    2. Crvena jabuka - Nema, Nema Vise Vremena
    3. Tijana I Kiki - Svet Je Lep Kada Sanjamo
    4. Hari Mata Hari - Nek nebo nam sudi
    5. Aerodrom - Fratello
  • Beograd Uzivo
  • Delta city
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Ana Stanić - Ponedeljak - Mojih 50
    2. 16. Oktobar - 1 - Dodir noći
    3. 16. Oktobar - 2 - Dodir noći
    4. 16. Oktobar - 3 - Dodir noći
    5. Olja Lević - Petak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Pohovani kačkavalj Pohovani kačkavalj

    Pohovani kačkavalj priprema se brzo i lako, a uz odgovarajući prilog predstavlja obrok za istinske gurmane.

    Sutlijaš sa cimetom i grožđicama Sutlijaš sa cimetom i grožđicama

    U susret vikendu, počastite se jednim slatkim zalogajem u toplini doma.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Kuća
    Kako pospremiti kuću uz manjak vremena Kako pospremiti kuću uz manjak vremena

    Situacija u kojoj vam dolaze gosti, a vi od poslovnih i privatnih obaveza niste stigli da uradite generalno čišćenje kuće, može biti pravi izazov. To ne mora nužno da znači da ćete ostaviti loš utisak, ali donosimo vam nekoliko saveta kako da izvučete najbolje iz ovakvih situacija. Kako brzo pospremiti dom?

    Sezonsko odlaganje garderobe Sezonsko odlaganje garderobe

    Promenom godišnjih doba, dolazi i do promena u našem garderoberu, što zahteva reorganizaciju garderobe. Ukoliko pripadate onom delu populacije koji ne drži svu garderobu na jednom mestu, već je sezonski odlaže, donosimo vam nekoliko saveta kako da olakšate sebi, ovaj, neretko, zahtevan posao.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.76 117.58 118.41
    CHF 108.84 109.61 110.37
    USD 99.72 100.42 101.13
  • Povezani članci
  • Akademija N. S. Mihalkova: Mesto gde se film tretira kao umetnost

    Na ovogodišnjem filmskom i muzičkom festivalu Kustendorf jedni od gostiju bili su predstavnici Akademije proslavljenog reditelja i glumca Nikite Sergejeviča Mihalkova iz Moskve. U okviru programa festivala mladi glumci i reditelji su održali prezentaciju svojih radova, pa su posetioci mogli da se bliže upoznaju sa predagoškim radom ovog svetski priznatog umetnika. Oni su ujedno i prvi polaznici Akademije koja je po obrazovnom profilu u rangu master studija.




    31-01-2016 | 23:33 | Autor/Izvor: Naxi media

    Foto: Naxi media


    Nakon što su u Srbiji organizovali svetsku premijeru "Sunčanice" i posetu Nikite Sergejeviča Mihalkova, predstavnici Ruskog ekspresa, ove godine omogućili su da jedni od gostiju Kustendorfa budu studenti prve generacije Akademije N. S. Mihalkova. Studenti su u pratnji Ruskog ekspresa proveli nekoliko dana na Festivalu, a poslednjeg je održana prezentacija dosadašnjeg rada akademije.

    Akademija Nikite S. Mihalkova otvorena je ove godine i omogućava stručno usavršavanje u oblastima režije i glume. Pravo da apliciraju imaju svi oni koji su prehodno stekli akademsko obrazovanje u oblasti audio-vizuelnih umetnosti i režije iz celog sveta. Ono što je stvar prestiža jeste da Nikita Mihalkov lično radi sa studentima glume i režije. Na pomenutoj prezentaciji moglo se videti da pored velikog umetničkog dara Mihalkov poseduje i neiscrpnu energiju i viziju koju prenosti na svoje studente. Kao vrsni poznavalac "svog zanata" i maestralan pedagog Mihalkov nesebično deli svoje znanje i talenat sa polaznicima njegove akademije. Poznato je da Mihalkov pripremu za film radi po uzoru pripremanja uloge za pozorište. Utoliko, svaki njegov poduhvat prati studiozan rad, analiziranje i priprema pozorišnih komada i filmova sa svakim studentom ponasob. Pored snimaka sa pozorišnih proba, na prezentaciji su emitovana i tri kratka filma, različitih žanrova i tematika.


    (Foto: Naxi media)

    Među prvim polaznicima je i srpska glumica Milena Jakšić, široj javnosti poznata po ulogama u ostvarenjima "Enklava" Gorana Radovanovića i "Ravna gora" Radoša Bajića. Milena otkriva zbog čega se odlučila da svoje stručno znanje nadogradi u Mihalkovoj akademiji.

    - Odrasla sam na njegovim filmovima i veoma ga cenim kao umetnika. S druge strane, kao glumica imam stalnu potrebu da se usavršavam i da nikada ne prestanem da se bavim sobom. Akademija je sjajna prilika za tako nešto, jer imate mogućnost da učite od tako velikog učitelja i mastera. Nisam se pokajala nimalo, jer već nakon pet meseci osećam progres. Puno toga se dešava u meni i oko mene. Osim što je kreativno, takođe je i otkriće za mene na ličnom planu. Oduvek sam volela rusku književnost i umetnost, tako da mogu reći da sam u jednom važnom periodu života, nečega što bi svaki umetnik jednom trebalo da doživi.

    Trenutno učiš i radiš u stranoj zemlji. Da li si tokom ovog perioda uspela da prevaziđeš "jezičku barijeru" i počneš da "razmišljaš i osećaš" na ruskom jeziku?

    - Glumiti na stranom jeziku je uvek veliki izazov za svakog glumca. Slova ili reči jesu posledica svega i jezik, zapravo, nije uopšte bitan ukoliko postoji istina. To mi je veoma značajno, jer mi omogućava da istražujem svoja čula. U početku nisam imala problem u smislu sporazumevanja, ali je postojao izazov u samom izražavanju. Naučila sam da više osluškujem sebe i da se oslanjam na svoja čula. Počela sam da razvijam svoje osećaje, da im se prepuštam i verujem im. Svakim danom učim nešto novo. U školi apsolutno imamo priliku da razvijamo imaginaciju i kreativnost. Mi ovde radimo nekoliko glumačkih sistema, sami pripremamo kostime, scenografiju...Za njih je karakteristično da ništa ne prepuštaju slučaju. Iza svega stoji dobra priprema i sve se mora odraditi do kraja. Kako i sam Mihalkov uvek kaže: "Priprema je najvažnija.".

    Već smo imali priliku da vidimo da je Mihalkov odličan pedagog i psiholog. Koliko je on prisutan tokom vašeg rada i kakve vam smernice daje? Da li učestvuje u svim segmentima interpretacije, kasnije inscenacije?

    - On je uz nas u svakom trenutku. Počevši od odabira komada koji ćemo raditi preko načina njegove realizacije. Mihalkov nije toliko zainteresovan za formu, više ga interesuje gluma u smislu kako da nam pomogne da dođemo do lika i "uspostavimo nit" sa njim. On pomno prati svaki gest i ukoliko se desi da neko od nas "zaluta" usmerava ga ka pravom izrazu. Upoznat je sa svakim tekstom koji radimo, tako da površnost nikada ne postoji.

    Kakvo je iskustvo raditi sa Rusima Čehovljeva dela?

    - Veoma interesantno. Oni to uopšte ne shvataju tako ozbiljno kao mi. Njima je to sve život. Imali smo priliku da posetimo Melihovo, gde je Čehov svojevremeno stvarao "Galeba" i ostala velika dela. Otišli smo u njegov muzej i imanje koje mu je pripadalo. Mogli smo da vidimo jezero gde se igrao "Galeb". Ja sam uvek imala osećaj da je to sve ogromno, a zapravo je sve tako malo i odiše neverovatnom energijom i toplinom. U njegovoj radnoj sobi mogu se videti fotografije, zapravo prototipi svih njegovih likova.

    Da li si nekada mogla da pretpostaviš, s obzirom na to da je lik Nine nešto što priželjkuje svaka glumica, da ćeš se naći baš na tom mestu gde je sve počelo?

    - Intuitivno jesam. Možda će zvučati čudno, ali negde duboko u sebi sam bila sigurna da ću to sve doživeti. Mislim da je intuicija jako bitna, pogotovo u našem, glumačkom poslu. Mihalkov nas i uči da je što više osluškujemo i razvijamo. Ono što je veoma interesantno, jeste da oni "Galeba" mahom igraju kao komediju. Ninin lik je zapravno veoma komičan. U svojoj nezrelosti ona, na neki način, poprima komičan karakter. Kroz smeh ide se ka tragediji i ozbiljnosti.

    Akademija N. S. Mihalkova će ti svakako otvoriti mnoga poslovna vrata. Da li razmišljaš o ostanku u Rusiji?

    - Nisam do sada razmišljala u tom smeru. Primarno mi je bilo da mogu da ga upoznam i da radim sa njim. Naravno, ostanak uvek može biti opcija, ali ne želim da imam prevelika očekivanja. Za sada se trudim da što više naučim i da diplomiram sa nečim na šta ću sutra biti ponosna i sa čime ću moći da se pohvalim ne samo u Rusiji, već i u Srbiji ili bilo gde u svetu.

    Kakav je odnos tebi bliskih ljudi prema ovom, svakako važnom periodu u tvom životu? U Srbiji glumačko obrazovanje se bazira na sistemu K. S. Stanislavskog, a sada imaš priliku da učiš u zemlji odakle je on izvorno i potekao. Da li sa kolegama iz Srbije deliš stečena iskustva?

    - Moji prijatelji me apsolutno podržavaju u svemu. Stalno smo na vezi i prenosim im utiske. Kakva je vežba danas bila, koji komad radimo, šta smo novo učili...Oni su mi na tome zahvalni i ja se trudim da podelim svo stečeno iskustvo sa njima, jer jeste drugačije. U Rusiji se dosta radi na individualnosti i ona se jako ceni. Samim tim, dobijaš priliku da se razvijaš u nekom drugačijem, iskrenijem smislu i to je ogromno iskustvo.


    (Foto: Naxi media)

     
    Andrej Bagatirjov: Potrebno je raditi filmove koji su nacionalno ukorenjeni


    Andrej Bagatirjov, reditelj, takođe je jedan od polaznika Akademije. Iza sebe ima dva uspešna dugometražna filma i seriju, a u Rusiji već uživa popularnost.

    - Dolazak na Akademiju posmatram kao na jedan novi početak. Želeo sam da napravim progres i upoznam sebe u nekom drugačijem svetlu. Mislim da je za reditelja jako važno da nauči kako "da ubije svoj ego" i da krene ispočetka. Moj drug snimatelj me je nagovorio da upišem akademiju. U Rusiji, kao i svuda u svetu je kriza i manje se snima filmova, pa sam ovaj period želeo da iskoristim na najbolji način - da naučim nešto novo.

    Posao reditelja zahteva veliku odgovornost. Ne samo da je potrebno da vladate materijom, već i da budete zaslužni za atmosferu koja vlada na snimanju. Dobar reditelj, znači dobar psiholog. Šta je najvažnije tokom stvaralačkog procesa?

    - Biti reditelj je veoma lako (smeh). Teško je biti glumac. Biti umetnik - saksofonista, glumac, reditelj je isto. Sve što želiš, misliš i osećaš nastojiš da podeliš sa drugima. To je kao kuvar koji želi da napravi dobro jelo i da svi ljudi uživaju u tom obroku...

    Na koji način nastojite da radite sa glumcima? Šta je ono što praktikujete u vašem radu?

    - Meni je interesantno kada je čovek opušten. Zato rad započinjem onda kada procenim da je glumac dovoljno opušten. Kada je prisutan - ovde i sada. Ja volim prijatnu atmosferu na setu. Nisam sujetan i uvažavam svaku sugestiju.

    U Srbiji je slučaj da kod reditelja retko možemo da vidimo nagla odstupanja u smislu žanrovskog određenja. Koliko je vama važno da radite nove stvari i menjate žanrovsko opredelenje?

    - Kada želiš nešto da kažeš, odabereš žanr koji je najpodobniji za tu temu. Najvažnije je imati ideju i znati kako da je najbolje plasirate. Lično volim sve žanrove i mislim da je potrebno da se kao reditelj u svemu oprobam. Sama tema određuje žanr. 

    Imali smo priliku da u okviru prezentacije pogledamo vaš film koji obiluje humorom. Koliko je humor važan?

    - Što su vremena gora, to nam je više potreban humor. On je neophodan. Spašava od rata i teških stvari. Smejte se, jer su sve najveće gluposti na svetu rađene s ozbiljnim izrazima lica.

    S obzirom na to da ste filmski reditelj, da li ćete nakon završetka Akademije, usvojiti način režiranja koji primenjuje Mihalkov, a koji je po načinu pripreme snimanja blizak pozorištu? Kakvi su Vam planovi u daljem radu?

    - Istina je istina, i u pozorištu i na filmu. Razlika je u načinu rada. Sam Mihalkov nam uvek govori da je gluma uvek gluma i da je najbitnije imati meru. U budućnosti želim da radim različito žanrovske filmove, koji će biti upućeni široj publici. Potrebni su nam kvalitetni filmovi.

    Kao filmski umetnik kako posmatrate na komercijalizaciju filma koja je jako prisutna u svetu, a koja narušava njegovu umetničku suštinu?

    - Žrtve smo masovne kulture. Koka - kolu će svi piti, ali ne i vino. Primera radi, "Ratovi zvezda" koji su veoma popularni, nemaju ukusa. Ukus je tu osrednji. Apsolutno je neophodno napraviti nacionalni proizvod koji je ukorenjen u tradiciji i ima sopstveni ukus, miris...

  • Pročitajte i...
    Otvoren konkurs za takmičarski program 14. Kustendorf-a Otvoren konkurs za takmičarski program 14. Kustendorf-a

    Кonkurs za takmičarski program 14. Međunarodnog filmskog i muzičkog festivala Кustendorf 2021. otvoren je do 1. decembra, 2020. godine.

    film-naxi Vikend sa ćaletom u bioskopima krajem oktobra

    Od četvrtka, 29. oktobra najnoviji film reditelja i scenariste Miroslava Momčilovića „Vikend sa ćaletom“ započeće svoj bioskopski život. Prvi domaći igrani film, koji nakon izvsenog prekida i ponovnog rada i sjaja bioskopa naša publika konačno ima priliku da gleda na velikom platnu, donosi humor i zbilju, nezaustavljiv smeh i razmišljanje utkano u tužnoj komediji o odnosu oca i sina.

    film-naxi Počeo sa radom Drive In bioskop na Adi

    Sinoć je pod sjajem prvih nebeskih zvezda na Adi Ciganlija počeo dugoočekivani Drive in bioskop nastao u saradnji Grada Beograda i Kombank Dvorane. Start rada bioskopa obeležilo je otvaranje Festivala francuskog filma, a četvrodnevni događaj koji pretenduje da postane tradicija , otvorila je premijera francuske krimi – drame „Noćna smena“ (Police) rediteljke An Fonten (Anne Fontaine ).

    muzika-koncerti-publika Odložen koncert Jure Stublića i Filma

    Koncert Jure Stublića i Filma najavljen za 15. mart (21:00) u dvorani Amerikana Doma omladine Beograda odložen je do daljeg, zbog trenutne situacije sa Korona virusom.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: