-
Poslednjih 5 pesama
- Massimo Savic - Sjaj U Tami
- Magnifico - Samo Malo
- Merlin - Ja potpuno trijezan umirem
- Zana - Jabuke i vino
- Severina - Grad bez ljudi
-
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
Preporučujemo
Krompir sa slaninom i belim lukom
Pripremite danas zapečeni mladi krompir sa belim lukom i slaninom. Ovo je pravo prolećno jelo koje će uz zelenu salatu i mladi luk biti još ukusnije, a mnoge će vratiti u detinjstvo.
Pasta sa lososom
Ovo je pasta koja će vas oduševiti i probuditi sva vaša čula. Uživajte u ovom jednostavnom obroku uz čašu hladne limunade ili kvalitetnog belog vina...
-
Zdravlje
Devet napitaka koje treba da izbegavate ako vodite računa o zdravlju
Neka pića koji mnogi od nas svakodnevno kozumiraju predstavljaju rizik za zdravlje. Možda smatramo da su neka zdravija i bolja opcija od gaziranih pića, ali neki podaci govore suprotno.
Šta tvrdi nauka: Da li je kolagen zaista najmoćniji suplement?
Poslednjih godina kolagen koristi sve veći broj ljudi, a njegovoj popularnosti dodatno doprinose poznate ličnosti i influenseri, svakodnevno promovišući ideju o njegovom čudotvornom dejstvu na nokte, kožu i kosu.
-
-
Putovanja
Najdinamičniji gradovi sveta: London opet na vrhu, a evo ko ga prati!
Redakcija magazina Time Out donosi pregled najuspešnijih urbanih sredina na osnovu opsežnog istraživanja IESE Cities in Motion indeksa.
Ova udaljena italijanska regija biće domaćin „najčarobnije žurke na svetu“ ove godine
Detour Discotheque je do sada organizovao spektakularne žurke na vrhovima planina i udaljenim ostrvima, a sada stiže u Apuliju!
-
Preporučujemo
Koje su to najčešće greške koje pravimo kad peremo veš u veš mašini?
Iako pranje veša deluje kao rutinska aktivnost, mnogi od nas prave uobičajene greške koje utiču na miris, dugotrajnost i izgled odeće. Jedna od najčešćih zabluda ogleda se u korišćenju previše omekšivača ili deterdženta, kao i u pogrešnom izboru temperature pranja.
Pet biljaka za prelepo prolećno dvorište bez mnogo održavanja
Proleće je pravo vreme da udahnete novi život svom dvorištu – bilo da raspolažete prostranim vrtom ili malim zelenim kutkom. Sadnja biljaka koje ne zahtevaju previše nege odličan je način da oplemenite prostor bez dodatnog opterećenja. Donosimo vam pet idealnih biljaka koje će uneti boju, miris i eleganciju u vaše dvorište, a pritom ne traže mnogo pažnje.
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.37 117.19 118.01 CHF 124.22 125.10 125.97 USD 102.31 103.04 103.76
-
32. Memorijal Nadežde Petrović, posvećen Sonji Savić
32. Memorijal Nadežde Petrović održava se od 21. septembra do 31. oktobra 2024. na više lokacija u Čačku: u izložbenom prostoru Umetničke galerije Nadežda Petrović, Spomen zbirci Bogića Risimovića Risima, Galeriji Narodnog muzeja u Čačku, Galeriji Etnološkog muzeja u Čačku i javnim prostorima. Ulaz na programe je besplatan, a naziv izložbe 32. Memorijala Nadežde Petrović je “Memorijal Sonja S.”, referenca na dve žene, dve umetnice i društvene aktivistkinje, obe rođene u Čačku – glumicu Sonju Savić, čiji legat baštini Umetnička galerija Nadežda Petrović, i slikarku Nadeždu Petrović, čije ime nosi Galerija, ali i središnji kulturni događaj grada – Memorijal Nadežde Petrović.
16-05-2024 | 13:00 | Autor/Izvor: Naxi media, Pro PR
Foto: youtube printscreen
Detalji Memorijala izneti su na konferenciji za medije održanoj u Umetničkoj galeriji Nadežda Petrović, na kojoj su govorili: Zdenka Badovinac, selektorka 32. Memorijala Nadežde Petrović, Branko Ćalović, direktor Galerije i Miroslav Petković, pomoćnik gradonačelnika Čačka, koji su dali uvodnu reč.
Pomoćnik gradonačelnika Čačka Miroslav Petković u svom obraćanju je naglasio važnost Memorijala kao manifestacije od značaja za kulturu i umetnost grada Čačka, čiji je simbol i tradicija, zbog čega je kontinuirano podržavana realizacija ove manifestacije.
“Ovo je manifestacija od izuzetnog značaja za grad Čačak, a ja sam posebno zadovoljan što sam imao više puta prilike da se uverim da su svi umetnici koji su izlagali u okviru Memorijala naišli na pravo gostoprimstvo, na vrhunski profesionalizam zaposlenih u našoj Galeriji i, ono što je posebno važno, da su uvek imali potpunu slobodu umetničkog izraza na svojim izložbama ovde. Zaposleni u Galeriji Nadežda Petrović su svojim odnosom prema radu i svim onim što ste priredili za naše sugrađane svakodnevno, ali posebno kroz Memorijale Nadežde Petrović, postavili ustanovu na jedno visoko mesto i svakako jednu od najznačajnih ustanova kulture u Republici Srbiji.”Branko Ćalović se na početku obraćanja osvrnuo na prošlost, na kraj pedestih i prvu polovinu šezdestih godina prošlog veka, period povoljnih političkih i ekonomskih prilika i težnju ka postepenoj decentralizaciji kulture, kada u kulturnom životu i umetnosti Srbije dolazi do krupnih pomaka.
“U velikim centrima tadašnje države – Beogradu, Zagrebu, Ljubljani, kulturni život dobija na intenzitetu, a pored brojnih programa ustanovljavaju se i likovne manifestacije i institucije jugoslovenskog karaktera – među prvima je bilo osnivanje Memorijala Nadežde Petrović (1960) i Umetničke galerije Nadežda Petrović (1961). Na 16. Memorijalu 1990. godine, poslednjoj izložbi u prethodnom formatu – izbora prema ključu selektora iz svih republika, selektor Slovenije je bila i naša današnja gošća i selektorka 32. Memorijala Nadežde Petrović, dugogodišnja direktorka Moderne galerije u Ljubljani i Muzeja savremene umetnosti u Zagrebu, jedna od najcenjenijih kustoskinja moderne i savremene umetnosti u ovom delu Evrope, gospođa Zdenka Badovinac.”Selektorka 32. Memorijala Nadežde Petrović, Zdenka Badovinac, predstavila je tematski okvir koncepta ovogodišnjeg Memorijala. Prema njenim rečima, 32. Memorijal, o čemu svedoči i njegov naziv, bazira se na ideji umetnika kao nekoga ko osporava opšte prihvaćena pravila društvenih, rodnih, klasnih i geopolitičkih uloga, čak i uloga koje prevazilaze puke ljudske odnose i zadiru u polje odnosa među vrstama.
“Govorimo o ulozi, koja nije tema, pošto ti radovi ne pričaju uloge eksplicitno, nego je to neka metafora, crvena nit koja se provlači kroz sve radove koji će biti predstavljeni na izložbi. Kada pričamo o ulozi, pričamo o tom partikularnom, a ne o nečem univerzalnom, jer univerzalno ne igra nikakvu ulogu, nego je nešto što je prihvatljivo za sve. Na primer, obično govorimo o ulozi žene u ratu, zdravstvu, a nikad o muškarcima u tim ulogama. Dakle, ovo je izložba koja govori o ulozi žena, ali ne samo žena, nije povezana samo sa tim binarnim, nego su u pitanju i neke kvir pozicije, imaćemo umetnike koji se bave takvim temama. Tu su i druge pozicije koje se vezuju za naše razne identitete, to je pitanje klase kojoj pripadamo, pitanje vrste, uvodi se u izložbu i pitanje posthuman, jer danas ne možemo više govoriti o humanističkom aspektu sa pozicije nas ljudi, već u diskusiju moraju ući i druge vrste. Dolazimo i do pitanja geopolitike, našeg identiteta koji je sa njom povezan, o kome će takođe biti reči.”
Badovinac je podsetila i na ratne događaje u Ukrajini i Gazi, zbog čega joj je velika želja da pored svih umetnika i umetnica u izložbu uključi i fotografije Nadežde Petrović, koja je bila ratni fotograf i bolničarka.“Treba iskoristiti tu međunarodnu ulogu bijenala da se nanovo razmišlja o Nadeždi, njenoj poziciji u društvu, tu govorim o ženama, o ženskim umetnicama i o povezivanju umetnosti i aktivizma, rata i mira, svega toga što u nekom momentu, kad se radi neka konkretna izložba, možda dolazi u prvi plan. Zato mislim da će se ta tema uloga koja je metafora, mislim na Sonju Savić, dobro odgovoriti na nove dileme i pitanja određenih minornih pozicija i uloga koje one imaju”, zaključila je Badovinac.
Na 32. Memorijalu učestvovaće 24 umetnika/ca i umetničkih grupa: Andrej Škufca, Anton Kats, Bojan Stojčić, Božena Končić Badurina, Vokalno kustoski sindrom (kolektiv), Gregor Mobius, Darinka Pop Mitić, Dejan Marković, Driton Selmani, Đejmi Hadrović, Elvisey Pisica, Efemerne konfesije (kolektiv), Željko Beljan, Maja Smrekar, Mahdi Baraghithi, Milica Rakić, Nika Autor, Sanja Anđelković, Hristina Ivanoska, Nadežda Petrović, Walid Raad, kao i umetničke grupe: Vladan Jeremić i Rena Radle, Natalija Vujošević, Neka Tomšič i Tara Langford, kao i Sezgin Bojnik i Tavfik Rada.
-
Pročitajte i...
Dodatna finalna predstava Fantoma iz opere – 30. aprila u Sava centru
Zbog nezaboravne atmosfere koju je Beograd priredio izvođačima i celom timu, biće održana dodatna, finalna predstava mjuzikla Fantom iz opere, 30. aprila od 18 časova u Sava centru – isključivo u čast beogradske publike.
Rekordan broj očeva u programu „Podrška, ne perfekcija“ Fondacije Novak Đoković!
Zamislite da imate samo 11 minuta dnevno sa svojim detetom. Prema najnovijim istraživanjima, upravo toliko prosečan otac u Srbiji svakodnevno provodi sa svojom decom. Ipak, podaci otkrivaju i nešto ohrabrujuće – današnji očevi žele više. Oni koji nisu uspeli da isprate prve korake i reči svoje dece, danas to opisuju kao najdublje žaljenje.
29. Radio dani RAB SRBIJA
I ovog proleća, okupljamo se na Zlatiboru – mi koji volimo radio, koji živimo radio i koji znamo da su radijski ljudi posebna vrsta: topla, predana, radoznala i uvek spremna da deli znanje. Radio dani su pravo mesto za to – da učimo, razmenjujemo ideje, smejemo se i, naravno, uživamo u muzici i dobrom društvu.
Uz ovacije publike održana premijera mjuzikla Fantom iz opere u Sava centru
Svetski mjuzikl “Fantom iz opere” premijerno je izveden u Beogradu 22.04.2025. u rasprodatom Sava centru uz ovacije publike.
-
Komentari
Komentara: 0
Postavi komentar: