Slušate: Dan sa Danijelom Milošević

Pesma: Van Gogh - Za Godine Tvoje

Dan sa Danijelom Milošević
Naxi Radio
  • Povezani članci
  • Pozorišne instalacije na Bitef-u

    Pedeset drugi Bitef će se, ove godine, održati od 13. do 22. septembra pod sloganom Svet bez ljudi. U ovogodišnjoj selekciji će se naći deset predstava, a dominiraće predstave političkog pozorišta, muzičkog pozorišta, ali i instalacije, posebno rađene za pozorišne prostore.




    23-08-2018 | 14:33 | Autor/Izvor: Naxi media-Bitef PR

    Foto: Naxi media, Željka Dimić

    U drugom delu festivala, posebno se izdvaja jedna umetnička celina, koja stoji na prelazu između izvođačkih i vizuelnih umetnosti, a koju odlikuje upravo „smrt izvođača“ – blok pozorišnih instalacija. Tako će publika imati priliku da pogleda čak tri pozorišne instalacije, neke od njih rađene u produkciji značajnih evropskih pozorišnih institucija, kao što su berlinsko pozorište HAU i švajcarsko pozorište Vidi iz Lozane. Sve tri produkcije isključuju prisustvo glumaca na sceni, što otvara prostor za polemiku o ulozi glumca u savremenom pozorištu.

    Večna Rusija ruske pozorišne kritičarke Marine Davidove, prva je u nizu bloka instalacija koja pripada dominantnoj tematskoj celini, onoj koja se bavi nadiranjem neliberalnih modela vladanja u današnjim društvima, ali i njihovom istorijom. U ovom konkretnom slučaju, Davidova ispistuje istoriju društvenih uređenja u Rusiji, pronalazeći zajedničku crtu za svako od njih – stremljenje ka autoritarnosti. Ova prostorna instalacija će okupirati veliki deo Narodnog pozorišta u Beogradu i svodi se na džinovski lavirint soba koji posetioce vodi kroz različite periode političke i kulturne istorije Rusije. Međutim, u kom god pravcu da krenemo, u koju god prostoriju da nas odvedu, publika se stalno iznova vraća posle svih ovih istorijskih lutanja u središnju raskošnu svečanu salu koja uvek trpi dizajnerske promene, ali se nikada suštinski ne menja: epohe dolaze i prolaze, ali autokratski model vladanja opstaje, i to je to - „večno rusko“. Ovu pozorišnu instalaciju publika će moći da pogleda 19. 20. i 21. septembra u terminima: 13h, 17h i 21h.




    Pa'am mladog izraelskog multimadijalnog umetnika Nadava Barnee i Zaostavština, komadi bez ljudi Štefana Kegija (Rimini Protokol), pored toga što su instalacije, deo su tematske celine festivala koja se bavi motivom smrti, odnosno, njegovog tretiranja u savremenom teatru. Pa'am je fascinantan i zadivljujući narativ kompleksnosti ljudskog života, u kome svetlo, video-rad, slike, zvuk i ljudski glas ispunjavaju prostor pozornice, stvarajući jedno potpuno i jedinstveno iskustvo. Na osam visećih televizijskih ekrana emituju se apstraktni video-radovi, praćeni glasovima iz off-a koji pripovedaju intimne, fragmentarne, setne, dokumentarno-fantazmagorične ispovesti o izdajama, smrti bližnjih, globalnim nesrećama, bolnim sećanjima. Ovaj jedinstven, atmosferski snažan, čulni i emocionalni doživljaj organski je spojen s omamljujućom „koreografijom svetla“ i odgovarajućom elektronskom muzikom, stvarajući atmosferski pejzaž koji je istovremeno i kaleidoskop raspršenih sećanja, i limb između sveta živih i sveta mrtvih, kao i stanje svesti nalik tripu. Instalacija će biti na repertoaru 20. i 21. septembra u Bitef teatru u terminima od 19h i 21h i poziva publiku u šetnju kroz fragmente sećanja, čežnje i instrospekcije.





    Zaostavština, komadi bez ljudi koja ujedno i zaokružuje celinu od tri instalacije na 52.Bitefu, zasigurno će pružiti Bitefovoj publici veoma snažno atmosfersko, emocionalno i metafizičko iskustvo. Ova „prostorno-vremenska kapsula“ u kojoj gledaoci mogu da idu od jedne do druge „ćelije“, koje su krajnje realno i detaljno izgrađene, predstavlja pravi muzej sećanja na „obične“ ljude kojih više nema ili one koji će nas ubrzo napustiti. U spektakularnoj scenografiji, svaka soba je lična Zaostavština, odnosno projekcija načina na koji su oni zamišljali/želeli da odu s ovog sveta, projekcija značenja koje to za njih ima, kao i oblika na koji žele da ih se jednog dana sećamo. Publika će moći ovu instalaciju da pogleda 21. i 22. septembra u različitim terminima. Tako će se ona 21. septembra izvesti u terminima 17h, 18.30h i 20h, dok će se 22. septembra biti izvedena u terminima 15.30h, 17h i 18.30h.

    Ukoliko budete želeli da odgledate sve tri instalacije u jednom danu, to ćete moći da uradite 21. septembra. Takodje, Bitef je omogućio promo akciju, pa tako ukoliko kupite ulaznicu za sve tri instalacije, biće vam omogućen popust od 30%.

     

  • Pročitajte i...
    Predstava Rolerkoster Ateljea 212 dobila je prestižne nagrade na festivalu u Banja Luci Predstava Rolerkoster Ateljea 212 dobila je prestižne nagrade na festivalu u Banja Luci

    Predstava Rolerkoster Jelene Kajgo u režijii Milice Kralj, osvojila je priznanja na 25. Teatar festu „Petar Кočić“ u Banja Luci, saopštavaju iz Ateljea 212.

    10 godina Šekspir festivala 10 godina Šekspir festivala

    Šekspir festival proslavlja svoj 10. rođendan! Ovaj jedinstveni festival u našoj u zemlji, koji od 2014. godine publici predstavlja savremene svetske produkcije Šekspirovih dela, ove godine se održava od 29. juna do 5. jula.

    Proglašenjem nagrada zatvoren 56. BITEF Proglašenjem nagrada zatvoren 56. BITEF

    Bitef festival, 56. po redu, završen je izvođenjima predstava Ljubav u režiji Aleksandera Zeldina i Krize u režiji Žige Divjaka. Nakon predstava, održano je svečano proglašenje dobitnika nagrada.

    Završnica 56. Bitefa u Luci Beograd i Bitef teatru Završnica 56. Bitefa u Luci Beograd i Bitef teatru

    Pedeset šesto izdanje Bitefa koje se održava u Beogradu od 23. septembra do 2. oktobra pod sloganom Mi – junaci rada svog ulazi u poslednja tri dana programa.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: