Slušate: Vikend uz Naxi

Pesma: EKV - Par godina za nas

Vikend uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. EKV - Par godina za nas
    2. Kemal i Danijela - Ovako ne mogu dalje
    3. Crvena jabuka - Moje najmilije
    4. Željko Samardžić - Ljubav Na Papiru
    5. Zdravko Čolić - Loše vino
  • Beograd Uzivo
  • Delta city
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Vladimir Kovačević - Petak - Mojih 50
    2. 19. jul - 1 - Dodir noći
    3. 19. jul - 2 - Dodir noći
    4. 19. jul - 3 - Dodir noći
    5. Vladimir Kovačević - Četvrtak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Krem supa od krompira Krem supa od krompira

    Supa je sjajan način da osvežite organizam pred vikend koji dolazi.

    Brzi rolat od banane Brzi rolat od banane

    Poslastica koja se veoma brzo priprema.

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 117.22 118.05 118.88
    CHF 100.60 101.31 102.02
    USD 100.50 101.21 101.92
  • Kupon.rs
  • Povezani članci
  • Panel diskusija u Rimu posvećena Bitefu

    U sredu 13. decembra, u rimskoj Palati Venecija, u okviru dodele evropskih pozorišnih nagrada Pri Europa, održana je panel diskusija posvećena obeležavanju pedeset godina od osnivanja jednog od najznačajnijih evropskih i svetskih pozorišnih festivala – Bitefa.




    14-12-2017 | 13:31 | Autor/Izvor: Naxi media

    Foto: Naxi media


    Događaj je ispraćen sa velikom pažnjom srpskih i međunarodnih medija, pozorišnih profesionalaca iz svih delova sveta, kritičara i umetnika. Na panelu su govorili neki od najznačajnijih teatrologa, kritičara i poznavalaca svetskog pozorišta, dok je moderator bio Filip Vujošević, dramaturg Bitefa.

    Žorž Bani, francuski kritičar i teatrolog rumunskog porekla i predsednik žirija Premija, istakao je značaj Bitefa u kontekstu kontinuiteta koji je uspeo da osigura zahvaljujući, pre svega, radu Jovana Ćirilova, dugogodišnjeg umetničkog direktora Bitefa. Govoreći o Ćirilovu kao selektoru istakao je da je on imao mnogo sluha za savete drugih, da svoj ukus nije stavljao iznad svega, da je stoički podnosio i neuspehe predstava na Bitefu jer mu je interes festivala bio iznad svega: u javnosti je bio napadan zbog navodnih političkih i drugih kompromisa, ali je upravo njegova taktičnost i posvećenost omogućila da uopšte danas budemo na mestu na kome se nalazimo i razgovaramo o Bitefu kao o jednom od najrelevantnijih evropskih pozorišnih festivala.

    Marina Davidova, vodeća ruska pozorišna kritičarka i selektorka nekoliko evropskih festivala, istakla je da je za nju Bitef najznačajniji evropski festival. Po njenim rečima, ako želite da napišete istoriju pozorišta druge polovine 20. veka, zapravo ćete napisati istoriju Bitefa, jer je to jedini festival na kome su istovremeno gostovala sva najznačajnija pozorišna imena sa obe strane blokovske podele iz vremena Hladnog rata.

    Jun-Čeol Kim, doskorašnji umetnički direktor Nacionalnog pozorišta Južne Korejei počasni predsednik Međunarodnog udruženja pozorišnih kritičara, istakao je značaj Bitefa za promovisanja azijskog pozorišta u Evropi, ali i za širenje evropskog savremenog pozorišta u Aziji, ističući primer trupe Rimini Protokol koja je zahvaljujući Bitefu postala poznata u Južnoj Koreji i trenutno tamo višestruko prisutna. Kao najnoviji ambasador Bitefa, koji je festival upoznao 2006. godine, potom bio i u njegovom žiriju 2016. godine, Jun-Čeol Kim govorio je o sposobnosti beogradskog festivala da prepozna najvažnije pozorišne fenomene i da ih kontekstualizuje.

    Nadovezujući se na rečeno, Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, govorio je o ambicijama festivala da stalno ponovo postavlja pitanje mogućnosti mišljenja o novom u savremenim izvođačkim praksama, značaj teorijske podrške u tom pogledu, kao i potrebe da se fenomen novog (ili radikalnog, subverzivnog...) uvek sagledava u njenom lokalnom kontekstu pre svega: ono što je radikalno u Nemačkoj ne mora da bude i u Kini i obrnuto.

  • Pročitajte i...
    Srbija postaje centar svetskih pozorišnih istraživanja IFTR: Srbija postaje centar svetskih pozorišnih istraživanja

    Beograd ove godine predstavlja centar kulturne diplomatije sveta. U njemu će se prvi put održati Svetski kongres Međunarodne federacije za pozorišna istraživanja (International Federation for Theatre Research – IFTR) od 9. do 13. jula 2018, u organizaciji Fakulteta dramskih umetnosti. Svečano otvaranje Svetskog Konresa Međunarodne federacije za pozorišna istraživanja - Beograd 2018 biće upriličeno na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u ponedeljak 9, jula u 16h, a koliko je značajan ovaj događaj govori i činjenica da će tokom trajanja kongresa Srbiju posetiti 1000 stručnjaka iz oblasti pozorišta i izvođačkih umetnosti.

    52. Bitef: Svet bez ljudi 52. Bitef: Svet bez ljudi

    Danas, 26. juna u Skupštini Grada Beograda održana je prva centralna konferencija za medije povodom 52. Bitefa. Ovogodišnji Bitef će se održati od 13. do 22. septembra, a slogan Svet bez ljudi upućuje na tematsku odrednicu ovogodišnjeg najzančajnijeg pozorišnog festivala u zemlji.

    bitef-naxi-portal Dve Frljićeve predstave na 52. Bitefu

    U Satiričkom kazalištu Kerempuh, održana je prva najava za medije predstojećeg, 52. Bitefa, a umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica saopštio je da će u glavnom programu festivala učestvovati predstava Šest lica traži pisca koju je, prema poznatoj drami Luiđija Pirandela, režirao Oliver Frljić i to upravo u pozorištu Kerempuh. Pored ove, Medenica je otkrio još jednu predstavu iz glavnog programa, a koju sa zagrebačkom povezuje to što ju je takođe režirao Frljić: Gorki - Alternativa za Nemačku? u produkciji čuvenog Teatra Maksim Gorki iz Berlina.

    maske-naxi Esej o glumcu Milošu Latinoviću

    Žiri nagrade koju je ustanovila Kulturno-prosvetna zajednica Požarevca u čast Milivoja Živanovića: Esej o glumcu u sastavu: Darko Daničić, Predrag Radonjić i Mileta Aćimović Ivkov (predsednik žirija), na sastanku održanom u Beogradu 7. aprila 2018. godine, doneo je odluku da se se prva nagrada dodeli Milošu Latinoviću za tekst Između zmaja i njegovog gneva, druga Nenadu Petroviću za tekst Izgubljeni u ogledalu, a da treću nagradu ravnopravno podele: Aleksandra Batinić za tekst Lik Dorjana Greja u romanu i fulmu i Goran Jovanović za tekst Nebojša Glogovac: Glumačko izgaranje i strast u ekspresiji.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: