Slušate: Dan sa Danijelom Milošević

Pesma: Idoli - Dok dobuje kisa

Dan sa Danijelom Milošević
Naxi Radio
  • Povezani članci
  • Večeras premijera Lolićevog Dnevnika o Čarnojeviću

    Večeras, 17. decembra na Sceni "Ljuba Tadić" Jugoslovenskog dramskog pozorišta poštovaoci rada mladog i uspešnog reditelja Miloša Lolića imaće priliku da premijerno pogledaju predstavu "Dnevnik o Čarnojeviću" Miloša Crnjanskog.




    06-06-2015 | 16:31 | Autor/Izvor:

    Večeras,  17. decembra na Sceni "Ljuba Tadić" Jugoslovenskog dramskog pozorišta  poštovaoci rada mladog i uspešnog reditelja Miloša Lolića imaće priliku da premijerno pogledaju predstavu "Dnevnik o Čarnojeviću" Miloša Crnjanskog.

    Autor/izvor: Naxi media
    Datum objave: 17.12.2014. - 10:00:00

    Večeras premijera Lolićevog Dnevnika o Čarnojeviću
    (Foto: JDP/Nenad Petrović)

    Glumačka podela u sastavu: Vojislav Brajović, Branislav Lečić, Nikola Đuričko, Vojin Ćetković, Milan Marić, Stefan Bundalo, Hristina Popović, Jelena Ilić, Milena Živanović i Marko Grabež predstaviće delo Miloša Crnjanskog kao deo programa obeležavanja sto godina od početka Prvog svetskog rata u 2014. godini.

    Večeras premijera Lolićevog Dnevnika o Čarnojeviću
    (Foto: JDP/Nenad Petrović)

    Nakon velikog uspeha Šekspirovog "Otela", Miloš Lolić će kroz "Dnevnik o Čarnojeviću" pokrenuti važna egzistencijalna pitanja - doživljaje i iskustva bića, ali i kolektivnog.

     - U Dnevniku o Čarnojeviću mi sve vreme lutamo u doživljajima rata, da bi svaki od tih doživljaja pomerao fokus sa rata na nešto drugo, na nešto drugo bitno - na erotsko čak. I sada taj klinč Erosa i Tanatosa, ta njihova isprepletenost, biva mnogo značajnija tema nego nesrećna sudbina mladog austrougarskog vojnika. Znači, pored teme rata bavili smo se doživljajem života, iskustvom bića, pa čak ne bićem zaokruženo, nego rasparčano, šizoidno, raskidano, iskidano, neobuhvatno. […] Postoji jedno mi kojeg se ovo tiče. I to mi za sad nije lako definisati. U jednom trenutku kaže: "Mi treba da izumremo, učinićemo dobra, a mnoga dobra smrću našom". Koji mi? Mi mladi? Mi Srbi? Mi Jugosloveni? Mi Evropljani? Mi ljudi? Mi ološ? Mi? Tekst je zapravo, koliko god se narator bavio sobom i tim pojedinačnim iskustvom, na neki način otuđen, u jednom smislu vrlo distanciran, ali sa druge strane, imamo konstantno prizivanje tog mi. I to istog onog mi koje gradi piramidalne strukture, one državne, ali i ove pozorišne. Jasno je da postoji težnja koja je državotvorna, ta težnja da se piše nova književnosti jedne nove generacije, nove države, novog društva, objašnjava Lolić.

    Scenograf je Jasmina Holbus, kostimograf Marija Marković, a dramaturg Periša Perišić.

    Nakon premijernog izvođenja, zakazane su i predstave 18., 21. i 22. decembra.

    Miloš Lolić je završio pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Slavenka Saletovića i Ljubomira Draškića. Ubraja se među najuspešnije domaće mlade reditelje, koji je ostvario i zapažene uspehe u inostranstvu. Domaćoj pubici se predstavio režijom "Velike bele zavere", "Adama i Eve", "Druge strane", "Sanjara", "Otela", a sada nas očekuje i "Dnevnik o Čarnojeviću". Dobitnik značajnik prizanja: Grand Prix Mira Trailović na Bitefu 2009.  za "Sanjare",  Grand Prix Borštnikovo srečanje 2011. za predstavu "Bartlbi", nagrade za režiju Festivala Bayerische Theatertage Augsburg 2012. za predstavu Krvave svadbe za koju je dobio i Politikinu nagradu za režiju na Bitefu 2012, Nestroj 2012 (Nestroy 2012) u kategoriji najboljeg mladog umetnika za predstavu "Magično popodne" Volfganga Bauera u produkciji bečkog Volkstheater-a.