Slušate: Noć uz Naxi

Pesma: Denis & Denis - Voli me još ovu noć

Noć uz Naxi
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Denis & Denis - Voli me još ovu noć
    2. Vlado Georgiev - Jedina
    3. Parni Valjak - Ugasi me
    4. Goca i Zlatko - Jos jedan krug
    5. Djordje Balašević - Neki novi klinci
  • Beograd Uzivo
  • Delta city
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. Nevena Božović - Sreda - Mojih 50
    2. 25. februar - 1 - Dodir noći
    3. 25. februar - 2 - Dodir noći
    4. 25. februar - 3 - Dodir noći
    5. Nevena Božović - Utorak - Mojih 50
  • Preporučujemo
    Nugat sufle Nugat sufle

    Ukusan desert koji se lako priprema, a koji je odličan izbor za istinske ljubitelje čokolade.

    Domaća musaka od karfiola Domaća musaka od karfiola

    Kombinacija sira i karfiola sjajna je preporuka za ručak.

  • Frajle koncert
  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.73 117.55 118.37
    CHF 109.92 110.70 111.47
    USD 107.34 108.09 108.85
  • Povezani članci
  • Nikita Milivojević: Čast je ugostiti Irinu Bruk

    Nikita Milivojević, proslavljeni reditelj i direktor Šekspir festivala sumira utiske povodom premijernog izvođenja njegovog koncepta Moj Šekspir, ističe zbog čega je značajan dolazak Irine Bruk na ovaj, jedinstven festival u zemlji posvećen Šekspirovom dramskom stvaralaštvu, te govori o važnom doprinosu pozorišnoj umetnosti od strane Joce Savića.




    02-07-2019 | 10:26 | Autor/Izvor: Naxi media

    Foto: Naxi media, Željka Dimić

     

    U okviru glavnog programa festivala, premijerno je predstavljen Vaš koncept "Moj Šekspir". S obzirom na to da nije reč o strogoj dramskoj formi, kakvi su utisi nakon prvog izvođenja?

    Na samom početku sam rekao da će to biti iznenađenje i za nas učesnike. To je postao samo jedan okvir, sinopsis, što svakako nije cela predstava i mnogo toga je prepušteno slučaju. Izbor glumaca je bio takav da se svi međusobno znamo i da smo prethodno sarađivali, što je rezultiralo pozitivnom energijom i spontanošću. Isto tako, znao sam da Cvele ume da bude dobar moderator. Zapravo sve moje rediteljske intervencije na ovom projektu bile su te da odaberem dobar tim. Želja da ne napravimo naučni skup o Šekspiru i izbegnemo uniformisanost pretvorila se u svojevrsni hepening i čini mi se da su se glumci sjajno zabavljali, što se prenelo i na publiku. Naravno oni su izgovorili neke jako ozbiljne stihove i važne stvari o Šekspiru, ali sve zajedno mislim da je otvorilo neki žanr koji ne znam kako bi definisao u ovome trenutku. Pokušaćemo da ovaj koncept igramo i na drugim mestima.

    Tokom premijere na sceni su se našla neka od najznačajnijih imena glumačke regionalne scene, kako je zamišljen dalji tok ovog koncepta? Da li će se i učesnici menjati?

    Svakako da hoće, s obzirom na to da ih je jako teško okupiti sve na jednom mestu. U zavisnosti od situacije menjaće se broj učesnika, ali ono što je najvažnije jeste to da se držimo ovog koncepta u kome ćemo govoriti neke važne stvari i lepe misli o Šekspiru, ali i ono što je u glumačkoj radionici ostalo sakriveno i nepoznato publici. Usled promene učesnika i sam koncept će se menjati, jer će oni donositi neka svoja, nova iskustva.


    (Foto: Naxi media, Željka Dimić)

    Ove godine, Šekspir festival je imao čast da ugosti Irinu Bruk, rediteljku i glumicu. Kakve su Vaše impresije nakon izvođenja "Bure" Nacionalnog teatra iz Nice?

    Bilo mi je jako važno da deo ovog festivala bude i Irina Bruk, jer to daje i ugled festivalu. Spomenuo sam da je Piter Bruk, njen otac, za mene najznačajnija ličnost u pozorišnoj umetnosti 20. veka. Moji studenti pod obavezno čitaju svu literaturu o Piteru Bruku koja je prevedena na srpski jezik, jer bez toga ne možete ni zamisliti poznavanje i bavljenje pozorištem. Pa tako i Irina Bruk, ima svoj mali teatar u Nici u kome stvara i radi na svoj, krajnje neobičan način. Ona dosta radi sa tom komunom i to je zajednica koja funkcioniše na način koji možda podseća na Pitera Bruka u istraživačkom smislu. Ali ona očigledno ima svoj sopstveni svet i ono što je bilo krajnje neobično u ovoj interpretaciji jeste to da je Prospero odjednom postao šef kuhinje nekog italijanskog restorana.

    Domaća publika nije često u prilici da vidi ovakvu vrstu interpretacija Šekspirovih dela.

    Da, oni se dosta šale, a za nas je Prospero odmah neki mag i tretiramo ga uz dosta respekta. Bilo je zanimljivo videti njihovu interpretaciju i zbog načina na koji je predstavljeno ovo Šekspirovo delo, mislio sam da je ono dobrodošlo na ovogodišnjem festivalu.


    (Foto: Naxi media, Željka Dimić)


    Ovogodišnji prateći program doneo je izložbu, te mogućnost da se publika upozna i sa radom Joce Savića, takođe značajnom ličnosti u razvoju srpskog, nemačkog i evropskog pozorišta.

    U okviru pratećeg programa festivala imamo izložbu o jednom od najznačajnijih pozorišnih ličnosti s kraja 19. i početka 20. veka, a čovek je rođen u Novom Bečeju. Njegovo ime vezano je za svojevrsnu revoluciju u pozorišnom svetu. On je igrao i režirao značajne uloge u Burgteatru, vajmarskom Pozorištu, Majnhajmu, bio je direktor Kraljevskog dvorskog i nacionalnog pozorišta u Minhenu u kome je postavio novu Šekspirovu pozornicu. Kada čitate dve knjige o njemu koje su prevedene i na naš jezik, imate utisak da se ništa važnije u pozorišnom svetu vezano za Šekspira nije dogodilo od elizabetanske scene do njega. On je neverovatno značajna ličnost. Kada čitate pomenute knjige, ne možete se ne odati utisku da je čovek bio pedeset godina ispred svog vremena. Imam utisak da je njega i Grotovski čitao i nakon toga došao do svoje formule siromašnog pozorišta. To je nešto što je potpuno neočekivano i fascinantno za nas koji se bavimo pozorištem, možda više nego za običnu publiku, ali i iza njih je to barem neka značajna informacija - postojao je Joca Savić, naš čovek koji je bio značajna ličnost u pozorištu u to vreme. Zbog toga, mislim da njegov rad zaslužuje pažnju i barem jednu izložbu i tribinu u okviru Šekspir festivala.

  • Pročitajte i...
    Frano Lasić: Novogodišnji koncerti i novi glumački izazovi

    I ove godine, 16. decembra Frano Lasić, glumac i pevač doneće mediteranske note u Beograd koncertom koji će biti održan u Velikoj sali Doma omladine. Da ovaj glumac i pevač jednako radi na polju muzike i filma, svedoče ne samo prednovogodišnji koncerti već i nova filmska ostvarenja o kojima govori za Naxi, a među njima je i ponovna saradnja sa Lordanom Zafranovićem.

    Nataša Ninković: Ljudi željni običnih, malih priča Nataša Ninković: Ljudi su željni običnih, malih priča

    Nakon velikog uspeha na domaćim i svetskim festivalima, film "Ajvar" u kome su glavne uloge poverene Nataši Ninković i Sergeju Trifunoviću, u sredu 11. decembra premijernim projekcijama u dva bioskopa, Kombank Dvorani (20:30 časova) i bioskopu Cineplexx Ušće Shopping Center (19:30 časova), započeće redovnu bioskopsku distribuciju. Uoči beogradske premijere, Nataša Ninković, koja je do sada osvojila veliki broj nagrada za glumačko ostvarenje u ovom filmu, otkriva šta publika može očekivati od ove melodrame, te šta je bio izazov u samom interpretiranju lika Vide koji tumači u prvom dugom igranom filmu rediteljke Ane Marie Rossi.

    Luka Šulić Luka Šulić: Radost muziciranja kroz Četiri godišnja doba

    Luka Šulić, jedan od najtalentovanijih violončelista današnjice, pauzu u radu dua "2CELLOS" iskoristio je za rad na prvom samostalnom albumu, a izazov je pronašao u interpretaciji "Četiri godišnja doba" Antonija Vivaldija. Jedno od najpopularnijih dela klasične muzike prvi put u istoriji odsvirano je u aranžmanu za violončelo i orkestar, a promociju albuma pratiće i serija koncerata, među kojima je i beogradski, 6. februara 2020. u Velikoj dvorani Sava centra.

    Ana Stanić: 20, 30 godina pop-rock zvuka Ana Stanić: 20, 30 godina pop-rock zvuka

    Ana Stanić održaće koncert 24. oktobra u CZK Vlada Divljan, kojim će publici prirediti posebno muzičko iskustvo i mogućnost da njene najveće hitove u dosadašnjoj solo karijeri čuju u pratnji simfonijskog orkestra Umetničkog ansambla Stanislav Binički.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: